Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Så bra alt stod bra til på kontrollen!! :) Oj, fire uker uten noe som helst vektoppgang??! :hakeslepp: .... det var nok ikke tilfelle her, hadde gått opp to kilo siden sist jeg( altså på 4 uker) :sjenert: men iflg JM var ikke det unormalt mye, og iogmed at totalen da blir på 5 kg siden jeg ble gravid så var det ingenting å bekymre seg om. Men merker jo at jeg tenker litt på vekta allikevel, er jo ikke akkurat noen "sylfide" i utgangspunktet. Men, får høre på JM, og glede meg over at lillegull i magen vokser og blir større og sterkere! :rodmer:

Så koselig at dere har en vogge dere skal pusse opp! :) Skulle ønske jeg hadde noen jeg kunne arve en slik etter, det er så fint! :) Gelder meg til å se bilde!

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra alt stod bra til på kontrollen!! :) Oj, fire uker uten noe som helst vektoppgang??! :hakeslepp: .... det var nok ikke tilfelle her, hadde gått opp to kilo siden sist jeg( altså på 4 uker) :sjenert: men iflg JM var ikke det unormalt mye, og iogmed at totalen da blir på 5 kg siden jeg ble gravid så var det ingenting å bekymre seg om. Men merker jo at jeg tenker litt på vekta allikevel, er jo ikke akkurat noen "sylfide" i utgangspunktet. Men, får høre på JM, og glede meg over at lillegull i magen vokser og blir større og sterkere! :rodmer:

Så koselig at dere har en vogge dere skal pusse opp! :) Skulle ønske jeg hadde noen jeg kunne arve en slik etter, det er så fint! :) Gelder meg til å se bilde!

God helg! :klemmer:

Hei! :vinke:

Ja, var litt snodig.. Kjære har sagt det at jeg har blitt tynn i det siste, dvs ikke på magen men rompa og lårene... Men det kan jo være pga at magen vokser og det andre ikke har endret seg nevneverdig. Aner ikke! Har gått opp 4,5 kg totalt så vi er omtrent like da. Jeg veide 60 ca før jeg ble gravid, og hadde akkurat da arrangert mitt private Grete Roede kurs og gått ned 8 kg :rodmer: Er litt fornøyd med den timingen nå kan du si :fnise: Er ikke så høy (166cm) så helt greit å klare å redusere startvekta litt :sjenert:

Tenker ikke sånn veldig mye på min egen vekt, men prøver å spise fornuftig. Både for lillemann og mamman. Viktigste er at han får det han skal, og jeg finner meg fint i å gå opp de nødvendige kg - selvfølgelig. Men jeg vil ikke gå opp 15-20 kg om jeg ikke må liksom :sjenert:

Ja, håper vuggen blir fin. Jeg har kjøpt madrass til den i dag, så nå må jeg bare svinge meg og pusse ferdig og male.. Så kan den snart reies opp :rodmer: Føler jeg har dårlig tid, men det har jeg jo ikke.. Hehe, rare greier det der :sjenert::skratte:

Håper du har en fin og avslappende helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 28 uker og 3 trimester :strix:

Føler meg i fin form for tiden, koser meg og gleder meg masse til å bli mamma til sommeren :rodmer:

Håper alle har en fin vår-helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::bolledeig: 28 uker :bolledeig::strix:

Så deilig at formen er bra, forhåpentlivis kan du kose deg og nyte de siste månedene til lillegullet ditt kommer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom med en hilsen i boka mi på en regntung inne-tirsdag..

Dagen har blitt brukt til strikking og litt hobbyting :)

Har gjort ferdig 2 strikkejakker til lillemann, ble litt fornøyd med de selv. Håper de passer en vakker dag, den ene er 1-3 mnd og den andre er 3-6 mnd :rodmer:

Formen er helt ok, ingen toppform men hva kan man forvente drøye 2,5 mnd før termin? :gjeiper:

I slik drittvær er det nok duket for en sofakveld med Ipaden og kjære :yvonne: I tillegg skal jeg unne meg en is :sjenert: For å feire at Pusilus har testet positivt denne uka :strix::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heii :vinke:

Hvordan er det i sommerfuglverden? :)

Hvordan liker du Ipaden foresten?

Så heldig du er som kan å strikke! Det kunne jeg tenkt meg å lære meg jeg og! :jepp: Hadde vært så koselig å kunnet strikke et lite hentesett til den lille... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i sommerfuglverden? :)

Hvordan liker du Ipaden foresten?

Så heldig du er som kan å strikke! Det kunne jeg tenkt meg å lære meg jeg og! :jepp: Hadde vært så koselig å kunnet strikke et lite hentesett til den lille... :rodmer:

Her går det fint :) Føler meg "lettere" i kroppen enn de siste ukene.. Magen er jo større og lillegutt spreller iverig, men har mindre kroppsvondter føler jeg da :sjenert: Hvordan er det med deg?

Ipaden er jeg fornøyd med :) Fin å surfe på, godt å slippe en pc på fanget og mange apps som jeg liker å kikke på :fnise:

Ja, det er artig å strikke litt :) kanskje du kan prøve deg på noen lapper til ett lite teppe? eller er det helt uaktuelt? :fnise: De er nok ikke såå flotte at jeg har tenkt på noen strikkeblogg, men skal nok bruke de på lillemann. Han blir sikkert happy for mammas strikkeprosjekter :rodmer:

Håper du har en fin uke, du er jammen meg 29 uker i morra :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du liker Ipaden! :) Hadde ikke forventa noe annet heller da ;)

Mjoo.. kunne godt tenkt meg å prøve meg på et lite prosjekt. Kan jo å strikke sånn "rettfram", det lærte jeg nemlig på bareneskolen i formingstimene :fnise: Har tenkt å få svigermor til å lære meg litt da, hun er flink! :jepp:

Ja, tenk det, inne i den 30.uka nå.... :hakeslepp: ..Og det er du også, i overimorgen!!! :strix:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen.. fornye sykmld og ha en sv.kontroll hos fastlegen også :fnise: Blir litt dobbelt når man går noen % sykmld, men så lenge de synes det er ok så gjøre det ikke meg noe :gjeiper:

Hun målte bt, hørte hjertelyden til lillemann og sjekket blod%, urinprøve osv. Alt var fint (både med han og mamma'n), og legen synes jeg var veldig flott :rodmer::fnise: Føler meg litt stor, men er vel "fin" da :sjenert:

Så når alt var så bra med oss begge unnet jeg meg en liten runde innom senteret :gjeiper: Hadde tenkt å se litt på amme-bh, innlegg osv til meg selv, menneh :sjenert: Endte opp med å kjøpe litt til lillegutt isteden :rodmer: De har jo fått inn mye nytt, og noe måtte jeg strengt tatt bare ha :sjenert:

Kjøpte ett sånn Tinkafu-insektsnett med humler på, div Reflex ulltøy (str 68 og 74) på 70%, sengekant, ett ekstra helseteppe (blått - ettersom det jeg har kjøpt ble hvitt.. kjøpte det før ul) og "litt" klær på H&M :sjenert: Lillemann har visst en stor garderobe iflg de som inspiserer :sjenert: Hvordan skal man klare å la være å kjøpe alt det fiiine som er å få kjøpt? til 69,- og 74,- og 99,-???? Jeg klarer ikke å legge fra meg alt jeg ser på jeg altså. Det er så etterlengtet og koselig :rodmer: Huff! Jaja, det var nok handle-snakk.

Godt med fredag og påske-fri :) Jeg skal jobbe en kort dag over helgen, men føler jeg delvis har tatt påskefri :rodmer: Regnet på det her, med 2 dagers arb.uke har jeg igjen 11 arb. dager på jobb før permisjonen starter (er vel 15 totalt, men jeg skal på jobbreise 2 uker, så da går det vekk 4 dager der) :sjenert: Det er ikke mye. Gleder meg masse til 10 juni, da får vi tro sommeren er her!

Håper de som måtte stikke innom har en fin palme-helg! Kos dere :)

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt stod bra til hos JM! :) Har du lyst til å dele magebilde igjen nå snart kanskje? :)

Skjønner godt at det er vanskelig å la være å kjøpe - er jo så mye fiiint :rodmer:

Oj, 11 arbeidsdager - det er ikke mye det!! Så deilig!! :jepp:

Håper du har ei fin påskeuka sålangt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt stod bra til hos JM! :) Har du lyst til å dele magebilde igjen nå snart kanskje? :)

Skjønner godt at det er vanskelig å la være å kjøpe - er jo så mye fiiint :rodmer:

Oj, 11 arbeidsdager - det er ikke mye det!! Så deilig!! :jepp:

Håper du har ei fin påskeuka sålangt :klemmer:

Ja, jeg skal prøve å få ut ett 30 ukers bilde eller noe :) Tar hver uke, og noen gang er oftere men... hender der er rett før sengetid og da litt lettkledd. Så hender jeg tar "egne" KG bilder til det som legges ut her :fnise:

Ryddet litt i kleskommoden til lillegutt i dag, det er jammens meg mye der :sjenert: Bittelitt i 50, mye i 56 og jammens meg mye i 62 og :rodmer: Vi må nok ønske oss visittgaver i str 62 og 68 vi :sjenert:

Har tenkt litt på amme-stæsj siste dagene.. Synes det er vanskelig å vite ang amme-bh, pumpe og alt.. Men men, må vel finne noe innen en mnd tid vel... Ikke akkurat mitt spesialfelt merker jeg.

God påskefri til deg også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg god påske! :sol:

..tenk, 30 uker i morgen!! :strix:

Når det gjelder amme-stæsj så har jeg egentlig ikke noen gode råd å komme med, er jo førstegangs jeg og.. Men jeg har fått noen amme-bh`er med ei venninne, fra H&M, og jeg har brukt de litt allerede (når resten har vært til vask), og jeg synes de kjennes veldig behagelige ut. Nå aner jeg jo ikke om de kommer til å passe når lillegull kommer, puppene vokser sikkert når det har kommet melk, men sånn kvalitetsmessig så synes jeg de fra H&M kjennes ok ut. Forøvrig tror jeg at jeg kommer til å vente med å kjøpe bh`er til etter at lillegull har kommet, vanskelig å vite hvordan størrelse man kommer til å trenge, tenker jeg. Puppene mine har forøvrig ikke vokst noe sålangt under gravidteten da... :sjenert:

Pumpe tror jeg nok at jeg kommer til å gå til anskaffelse av... Enten låne/kjøpe av ei venninne, eller kjøpe ny. Utover dette har jeg ikke peiling på amme-ting, så må du må holde meg orientert om hva du finner ut ;)

Håper du har hatt en fin påske sålangt, og at du får en strålende påskehelg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

:strix: 30 uker :strix:

Takk for hilsen Monthe :) uten deg ville dette blitt en begredelig dagbok :sjenert:

Har ikke kjøpt noe stæsj enda, men skal ta men en tur før juli hvor jeg skal forby meg selv å kjøpe noe som ikke er til meg selv.... Ender alltid opp med å kjøpe til lillegull, og jeg kommer hjem like tomhendt med det jeg egentlig skulle ordne :sjenert:

Har sett på en amme bh de har på reflex-butikken her... Men vanskelig med str ja.. Mine har nok vokst litt, men ikke noe alvorlig til vekst. Bruker 80b og c i noen.. Kjøpte min første c ved passering 23 uker tror jeg. Får kikke litt på H&M jeg og.. Finner vel noe brukbart. Innlegg har de i ull og sånne innleggsgreier til å putte inni der igjen. Bah, helt grønn på det der... Pumpe har jeg sett på nett til 999,- det var en elektrisk. Aner ikke om man bør ha den eller manuell.. Elektrisk hadde fått full pott i testen... :sjenert:

Håper du også har en fin påske! Det har jeg, sjelden jeg er såpass brun den 23 april :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å knote ned en liste, og streke ut det vi har i orden så langt...

Utstyrsliste:

Vogn TFK Joggster twist med hardbag + allværstrekk til sportsdelen

Maxi Cosi bilsete med 2 baser + Maxi Cosi fester til vogna

Hvit sprinkelseng, IKEA

Flaskeholder + kroker fra Tinkafu

Stelleveske Får dette i gave, jeg har plukket ut :fnise:

Madrasser til seng og vugge + overmadrasser

Madrassbeskyttere + 3 *laken til seng

2*laken til vugge, 2*laken til vogn

Sengekant*2

100*80 dundyne og 65*80 dundyne + liten pute (som han får bruke senere)

Gulliver hvitt stellebord, IKEA

Babydan stellematte

Badebalj med stativ, Barnas Hus

Små håndklær til å ha oppå stellematta (10 stk)

Div vaskekluter og babykluter (40 stk)

2 stk lammeskinn (hvitt og grå/brunt)

Trappegrinder oppe og nede

Gulpekluter

"Sovepose" IKEA

2 stk helsetepper

1 stk rørospledd

2 stk hjemmelagde vogntepper

Tinkafu insektsnett

Babydan ammepute

Kurver / flettebokser til å ha stelleutstyr i på stellebordet

Vippestol

- Tripp-trapp-stol

Tåteflasker / mateutstyr (har kjøpt 1 flaske)

2 pk med smokker

Negle-stelle-sett

Redningsvest

- Håndmuffe til vogna (feks fra Teutonia)

Rommet:

Bokhylle

Kleskommode (Hemnes, hvit 6 skuffer)

Ole Brumm gardiner (sydd selv) + rullgardin

Ole Brumm-bilder

Leker:

3 leker fra Lamaze, e bay

koseklut-bamse

Fantorangen bamse

Babygym

Uro med lyd (montert på senga enn så lenge)

Til mor:

Amme bh'er

Ammeinnlegg i ull/engangs

Brystsalve

Brystskjold

Avent elektrisk brystpumpe

Nattbind

Stelleutstyr:

Baby Q-tips

Inotyol rompesalve

Babyolje og krem

febernedsettende

Febertermometer

Uparfymerte våtservietter

Vidi tørr-servietter

Bleier

Kommer sikkkert på mer etterhvert... men mye er i orden nå, mangler bare lillemann :rodmer::hjerter:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe stæsj enda, men skal ta men en tur før juli hvor jeg skal forby meg selv å kjøpe noe som ikke er til meg selv.... Ender alltid opp med å kjøpe til lillegull, og jeg kommer hjem like tomhendt med det jeg egentlig skulle ordne :sjenert:

Det problemet har ikke jeg... Jeg kan dra på et kjøpesenter for å kjøpe noe småtteri, og ende opp med noe til meg selv, lillegull og til huset :fnise:

Har hørt at elektrisk pumpe er kjekt, om man pumper mye. Hvis pumpa ikke skal brukes så mye funker det visst i massevis med en manuell.. Men det er jo så forskjellig fra person til person, hva man liker, og hva man har behov for.. Synes selv det er vanskelig å vite hva en skal "gidde" å putte penger i, før man vet behovet for det... Kanskje du kan prøve å låne en manuell i starten, og så evt. kjøpe en elektrisk en hvis du finner ut at du har behov for det?

Herlig med :sol: og soling!! :hoppe:

Finfin utstyrsliste foresten!! Madrassbeskytter, hva er det? Noe ala "tisselaken"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det problemet har ikke jeg... Jeg kan dra på et kjøpesenter for å kjøpe noe småtteri, og ende opp med noe til meg selv, lillegull og til huset :fnise:

Har hørt at elektrisk pumpe er kjekt, om man pumper mye. Hvis pumpa ikke skal brukes så mye funker det visst i massevis med en manuell.. Men det er jo så forskjellig fra person til person, hva man liker, og hva man har behov for.. Synes selv det er vanskelig å vite hva en skal "gidde" å putte penger i, før man vet behovet for det... Kanskje du kan prøve å låne en manuell i starten, og så evt. kjøpe en elektrisk en hvis du finner ut at du har behov for det?

Herlig med :sol: og soling!! :hoppe:

Finfin utstyrsliste foresten!! Madrassbeskytter, hva er det? Noe ala "tisselaken"?

Hei!

Joda, kan sikkert det.. Bare vet at det ender opp med at jeg kommer til å kjøpe uansett.. Var sånn med be safe gravidbeltet.. Det skulle jeg få låne, også endte det opp med at hun jeg lånte av var blitt gravid.. Så nå har jeg levert det og måtte kjøpt meg nytt, 10 uker før termin :sjenert: tenker at jeg like gjerne kan ordne meg selv, hvertfall mht hygieneartikler som en brystpumpe :gjeiper: har ikke hørt så mange som vil låne bort heller, og jeg kvier meg litt for å spørre om det akkurat når det gjelder denne brystsaken...

Ja, er nok samme som tisselaken.. Står madrassbeskytter på pakka men er nok samme greia.. Kjennes ikke så klamt ut men har ikke testet det så mye enda. Tenkte å legge noe i senga på siden min om noen uker. Kjedelig om vannet skulle gå i den nye fine madrassen :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer 30 ukers-bilde av meg og lillegutt :rodmer:

Føler meg stor og rund, men værre skal det vel bli :fnise:

post-39613-0-29055700-1303668605_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiiiine magen :rodmer:

Rakk aldri legge på sånn madrassbeskytter på min side jeg... Skaffet noen store fra Attends rett og slett med tanke på evt vannavgang på natta. Vannet gikk jo midt på natta, men jeg kom meg ut av senga før det flommet ut over på gulvet! Så støtter definitivt tanken om å beskytte madrassen!

:klemmer: til deg, og håper du får en fin 2.påskedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt så mange som vil låne bort heller, og jeg kvier meg litt for å spørre om det akkurat når det gjelder denne brystsaken...

Ja, er nok samme som tisselaken.. Står madrassbeskytter på pakka men er nok samme greia.. Kjennes ikke så klamt ut men har ikke testet det så mye enda. Tenkte å legge noe i senga på siden min om noen uker. Kjedelig om vannet skulle gå i den nye fine madrassen :sjenert:

Ser den.. Jeg hadde nok heller ikke spurt noen om å få låne brystpumpa deres, hadde jeg ikke blitt tilbudt å kjøpe/arve av noen jeg kjenner godt :fnise: Ååh, til senga deres ja... Så langt har ikke jeg tenkt.. Tenkte det var til småen si seng jeg.. Humm.. Har hørt at det er sjelden at en fødsel starter med vannavgang... Men er som du sier, kjedelig om vannet skulle gå i den nye fine madrassen... Men blir det ikke litt ekkelt å ligge på da? Ser for meg at det kniterer og bråker? :gjeiper:

Og du, fiiine, fine magen! Kjempefin og rund gravidmage!!... jeg føler meg også stor og rund, tenker at om en åtte ukers tid synes vi at vi hadde små mager i uke 30 :ler:

Håper dere har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...