Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag er for øvrig termindatoen min.

Rart å tenke på at L sannsynligvis fortsatt ville ligget i magen min om det ikke var for at han var så tung i rumpa. :fnise:

Han er jo så stor, og så ferdig. Helt merkelig at de kommer ut sånn; Helt ekte, små mennesker med personlighet og (sterk ... :) ) vilje. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt har de første dagene som mamma vært travle og skumle men fullstendig strålende, og virkelig; Ingenting her i verden slår følelsen av en varm liten bylt som krøller seg sammen på brystet ditt og grynter fornøyd før han sovner med hodet helt inn i halsgropa di. :rodmer:

Å, det høres helt fantastisk ut! Jeg gleder meg :rodmer: Utrolig koslig å lese her, håper formen din er fin etter KS`et :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er mye inne og leser i deres bøker, men blir altså lite skriving!

Vi koser oss fortsatt, her går det i kos, mat, gulp, smil og pludring. Fantastisk deilig å ha begynt å få mer kontakt med ham, elsker følelsen jeg får i magen når L gliser stort opp til meg fra senga si med trøttfjeset sitt på morran. :rodmer:

Han har også oppdaga at han kan bruke stemmen sin til andre ting enn bare gråt, og i går kveld brølte han et skikkelig løvebrøl når jeg ikke fant fram puppen fort nok. Både han selv og jeg blei rimelig overraska over den høye lyden, og begge måtte le litt etterpå. :ler::rodmer:

Vi er hjemme hos mamma på ferie for tiden, og er mye rundt og farter med L. Han oppfører seg eksemplarisk så lenge han er mett og uthvilt, og sjarmerer alle han treffer. :)

Ellers tror jeg vi har fått en liten en som har arva sin mors temperament, her er det ikke mye tålmodighet å spore. :fnise:

Han kan ligge og pludre og kose seg i vippestolen eller på gulvet, for så i neste øyeblikk å sette i skikkelig hylgrining, og da stopper han ikke før det pakkes en pupp i munnen hans. Finnes ingen mellomting, nei! :ler:

Gleder meg litt til å komme hjem nå, og forhåpentligvis få litt mer rutine på ting.

Her blir det mye farting, og leggetidene varierer veldig. Heldigvis sover han godt, stort sett i tretimersintervaller, 3*3 med mat innimellom, men de siste nettene har han sovet opptil 5 timer sammenhengene, og det kjennes for mor. Deilig!

Mannen er fortsatt fantastisk med L, om natta plukker han ham opp for amming, og lar meg legge meg og sove igjen med en gang han har spist. Eventuell nattevåk tar han seg av. Det har virkelig gjort tiden som nybakt mamma langt lettere for meg!:)

Alt i alt koser jeg meg veldig, og er stupforelska i den lille (store ... 60cm og 6140gr ved 7 uker) gutteplutten vår! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel forresten ikke nevnt at gutten hadde veldig kort nevlesnor, og at det var derfor han lå i seteleie.

Han hadde rett og slett ikke lang nok snor til å ligge med hodet ned.

Veldig, veldig glad for at jeg ikke gikk med på et vendingsforsøk, jeg hadde en sterk følelse av at det var en grunn til at han lå som han lå, og at vi ikke skulle tukle med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Så koselig å høre fra deg! :jepp:

Ser ut som om dere har det skikkelig fint som nybakt familie :jepp: Og mannen din virker kjempeflink. Er litt bekymret for hvordan ting blir her i hjemmet, for her er han gammeldags og mener at så lenge jeg går hjemme og han er i jobb så skal jeg ta absolutt alt av nattevåk. Greit nok det, men hvis det blir en kolikkbaby så tror jeg nok at jeg må få han til å hjelpe til på et vis, hehe. :)

Det må jeg si, viste ikke at det "gikk an" at babyen har for kort navlesnor. Kunne han ha blitt skadet om dere hadde prøvd å snu han? :klo:

Uansett så er det flott at dere har det bra og nyter dagene! :jepp:

De blir bare så utrolig skjønne når de kommer rundt den alderen der. Det ser jeg på svigertantebarnet mitt. Han er litt under tre måneder, eller mulig han har bikket tre nå, men i alle fall så er det så koselig å se hvor kontaktsøkende han er, og de fine smilene hans når man prater til han. :) Av og til prater han tilbake også, og det er så koselig. Han er kolikkbaby da, så er først i det siste man har kunnet holdt og kost med han uten gråting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig å lese om hvordan dere har det :rodmer: Skummelt med kort navlesnor, de må da vel sjekke sånt før de evt begynner å snu :klo: Syns å huske at navlesnoren var ganske lett å se på UL, så da burde jo det være en enkel sak å oppdage? Uansett bra du stolte på mammafølelsen din, det tror jeg er lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå synes jeg bekkenet mitt skal ta seg sammen snart, gikk en totimers trilletur i dag og er helt ødelagt.

Vil så gjerne kunne begynne å trene snart igjen, jeg gikk opp 30 kg i graviditeten, var kvitt tretten innen to uker, og så står det stille.

Forferdelig å se seg i speilet og være sytten kg tyngre enn jeg var for et år siden. Er heldigvis 177cm, sånn at jeg ikke blir lita og rund, men æh ... fælt! :frown:

Jeg slutta å røyke da jeg ble gravid, og begynte nok å erstatte den med mer småspising, i tillegg til at jeg fikk bekkenløsning og ble sykemeldt fra den veldig fysiske jobben min og ble omtrent lenket til sofaen. Også var det den obligatoriske økte sulten ... Sånt blir man tjukk av, damer!

Og ikke smelter amminga nødvendigvis fett på deg heller, ser det ut til. :P

Jeg ønsker meg kroppen min tilbake. :tristbla:

(Godt at det kom et deilig lite gull ut av dette her, er vel ingenting i verden som er mer verdt å legge på seg for, sånn tross alt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og det er jo heller ikke de naturlige forandringene i kroppen min jeg misliker. Det er de mange kiloene rent fett jeg rett og slett spiste på meg som irriterer meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Uff.. Skjønner den! Da får man kanskje litt dårlig samvittighet for at man har gitt seg selv et litt vanskelig utgangspunkt..

Men både søster og to venninner var tynnere da babyen var et år gammel enn da hadde vært før graviditeten. :Nikke:

(Hun ene venninna hadde jeg ikke akkurat trua på, er ekstremt glad i kaker, brus, junk og snop.. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med disse kiloene, altså! Nå er det jo en stund til jeg får gutten på utsiden og får "se" hva som er til overs, men det er noe jeg kjenner jeg bekymrer meg for. Nå er jeg veldig glad i spinning og sånt, så håper det gjør susen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleeder meg til jeg kan begynne å trene ordentlig, for sånn her skal man ikke ha det. :ler:

Og sånn sett er det jo praktisk å bare delamme også, kan fint dra ut og gjøre egne ting en stund mens mannen har L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleeder meg til jeg kan begynne å trene ordentlig, for sånn her skal man ikke ha det. :ler:

Og sånn sett er det jo praktisk å bare delamme også, kan fint dra ut og gjøre egne ting en stund mens mannen har L.

Det er sikkert veldig praktisk :jepp: Så framt jeg får til ammingen, så blir jeg vel lenket til lillegutt de første månedene..Men det går vel å pumpe litt også da, hvis det kun er snakk om en joggetur på 45 min.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenk at det å være mamma er enda mer fantastisk enn jeg hadde forestilt meg! :rodmer:

Og da er det snakk om forventninger som har blitt bygd opp i femten år, dere! :ler:

Hjelper sikker litt at jeg har fått verdens vakreste, godeste, enkleste og mest sjarmerende sønn og, da. ;)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper helt sikkert veldig på! :rodmer:

Ser faktisk det at de fleste jeg leser hos/kjenner har ganske så greie babyer, noen enda mer greie enn andre, så mulig det rett og slett er sånn at de fleste får greie og fornøyde tasser. Har jo fått litt skrekken etter å ha sett begge babyene til svigerinnen.. :sjenert: De har virkelig vært max uheldig! Begge ungene har skreket helt utrooolig mye, og den yngste har ikke roet seg etter tre måneder en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...