Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Hehe, hvordan går det med den nye rutinen nå, da? :gjeiper: Trenger sikkert noen innkjøringsdager før det går seg helt til :jepp:

Så artig at han ruller rundt! Tre og en halv måned gammel er jo ikke verst. Har et vennepar som har en tre og en halv måned baby, og han er så skjønn, der han prater og smiler :rodmer:

Det er så herlig når man begynner å få ordentlig respons fra de, og de ler når de blir kilt og av grimaser og av seg sjøl i speilet ... :ler:

Han er en skikkelig gladgutt! :rodmer:

Oi, så flink han er. Her er ikke A i nærheten av å rulle rundt engang. Hun liker seg best helt i ro, hun. :fnise:

L vil gjerne opp og fram. Ligger IKKE på fanget lengre hvis det ikke spises, prøver man seg på det blir det ramaskrik. Her skal det sittes som en årntli' unge, takk!

Aller helst skal ha stå og hoppe opp og ned på fanget ditt. :fnise:

Sterke magemuskler har han også fått, sånn at vi nesten ikke behøver å ta i når vi skal løfte ham opp fra liggende, han tar godt i sjøl, han. :P

Frykter at han slekter på onkelen sin sånn sett, han var oppe og gikk ved ni måneder. Det synes jeg er aalt for tidlig!

Så flink L er da! :) Ikke noe rulling på gang her heller, men det kommer vel. Hvordan går leggingen nå?

L skjønte det helt plutselig. I går da jeg dusja la jeg ham på badegulvet, midt på en håndduk, og da jeg kom ut lå han langt utenfor håndduken og kravla. :ler:

Merker at han flytter seg noen cm. hver gang han snur seg over på sida, så han hadde vel øvd intenst mens mor dusja. ;)

***

Legginga går bra! Vi har egentlig bare slått oss til ro med at han må få regulere leggetida sjøl, så nå er vi tilbake i det samme mønsteret vi var før utblåsninga mi. :ler:

Han vil legge seg mellom halv elleve og elleve, og stå opp mellom ni og halv ti. Da er han våken i mellom en og en halv og to timer, før han dupper mellom to og tre timer. Så er han våken til rundt halv fire, da sover han en drøy time til, også tar han seg gjerne en powernap på puppen i kveldinga, sånn rundt klokka sju. Den lengste våkentida har han dermed på kvelden fra 7-tida til halv elleve-elleve.

Egentlig trives vi alle godt med denne rutina, mor får sovet litt utpå, og pappan får sett minien mer enn bare et par timer etter jobb.

Det er bare så lett å bli påvirket av alle disse som snakker om at unger burde legge seg rundt sju, og man føler seg jo nesten som en kriminell som har barna oppe.

Men så lenge han ikke skal i barnehagen, eller vi skal tidlig opp neste morra, så skal jeg forsøke å fortelle meg sjøl at det jo slettes ikke er noe problem, og at det tross alt er L selv som har regulert det sånn. Så får vi prøve å skyve leggetida mer gradvis når det blir nødvendig. :)

Han er vel bare ganske enkelt et B-menneske, sånn som mammaen og pappaen sin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det fungerer for dere, så er det nok ikke noe problem. :) Her er både mamma og pappa (rar ting å si :fnise: ) en slags mellomting mellom A og B-menneske. Legger meg i elleve-tiden, står opp i nitiden, men som barn var det type stup trøtt klokken åtte, lys våken klokken 06:00.. :sjenert: Så ser fram til det om gutten slekter etter meg :ler:

For vår del så ser jeg for meg at gutten blir lagt mellom syv og åtte, rett og slett for å få litt "voksentid" også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg også gjerne veldig tidlig da jeg var barn, men jeg sov også lenge om morran. Sju har aldri vært et passende tidspunkt for meg å stå opp på, enten jeg sov fra åtte etter tolv kvelden før. :)

Jeg kjenner faktisk ikke på behovet for å legge ham tidligere. Synes det er koselig å ha ham oppe sammen med oss, og alt jeg kan gjøre når han er lagt kan jeg jo også gjøre mens han er våken.

Ingen problem med PC, TV, bøker og blader, f.eks., enten prater han med pappaen sin, eller så sitter han i vippestolen, ligger i babygymmen eller ligger og kravler i sofaen eller på gulvet. :)

Skjønner ikke helt hva som er greia med den voksentida alle snakker om innebærer, men det er mulig det er jeg som er fantastiløs. :ler:

Jeg blir nok sikkert å kjenne på behovet ettersom han blir eldre og mer "krevende", men foreløpig kjenner jeg bare på at jeg savner ham om han sover lenge, eller for en gangs skyld legger seg tidlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det at ikke alle babyer er like flinke til å leke alene. :) Mange babyer vil allerede fra tremåneders-alder bli sutrete om de ikke blir underholdt, og da kan den voksentiden være veldig deilig, i og med at man da har underholdt babyen hele dagen.

Nå skal jeg prøve så godt jeg kan å lære min lille baby å leke alene også da, for det er en veldig stor fordel, men.. :)

Folk må jo uansett gjøre det som passer for dem selv, så hvis dere er fornøyde med å ha han oppe til i ellevetiden så er jo det kjempefint. :) Er værre om man virkelig ønsker å få babyen i seng klokken syv-åtte, men så nekter den..Vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det at ikke alle babyer er like flinke til å leke alene. :) Mange babyer vil allerede fra tremåneders-alder bli sutrete om de ikke blir underholdt, og da kan den voksentiden være veldig deilig, i og med at man da har underholdt babyen hele dagen.

Nå skal jeg prøve så godt jeg kan å lære min lille baby å leke alene også da, for det er en veldig stor fordel, men.. :)

Folk må jo uansett gjøre det som passer for dem selv, så hvis dere er fornøyde med å ha han oppe til i ellevetiden så er jo det kjempefint. :) Er værre om man virkelig ønsker å få babyen i seng klokken syv-åtte, men så nekter den..Vil jeg tro.

Hehe, vet du hva, jeg glemmer av og til at ikke alle bayer er like bedagelige som min. :sjenert::ler:

Klart det er kjempegodt med alenetid når det har vært fullt kjør hele dagen. :)

***

Hjelpes, jeg er helt svett, jeg og mannen prøver å bestemme oss for om i skal legge inn bud på et hus (som er så fiiint) eller ikke. Mannen min får helt noia når det er snakk om store pengesummer og er vimsebukken sjøl (også er jeg og det, da. :sjenert: ), og nå må vi bestemme oss innen i morra.

Hvordan lander folk egentlig på et ja eller et nei i sånne situasjoner? Det her er jo faktisk dritskummelt!

Vi er vant til å bo i en liten leilighet med lite lån og lite utgifter knytta til det, og nå vil vi måtte ta opp et ganske stort lån, og i tillegg er det enebolig og selveier sånn at vi sitter med ansvar for all vedlikehold sjøl, og vi har jo egentlig ikke kompetanse til å vite om dette er et godt kjøp eller ikke ... hehe, masse tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er vel lett å glemme av :fnise:

__

Har du link til finn-annonse? :jepp:

Det er veldig tøft økonomisk å eie hus. I alle fall for oss to hvor en av oss er student. Men det går faktisk selv da! I tillegg lærer man seg etter hvert å være kritisk til hva man bruker penger på, så det går nok alltids greit.

Det som gjorde at vi gikk for huset vi bor i nå, er rett og slett det store potensialet, og det at det vil stige voldsomt i verdi de neste årene hvor vi pusser opp, og ikke minst nybrua som fjerner trafikken utenfor huset. ;) I tillegg så har jo kjæresten absolutt kompetansen til sånt som å pusse opp bad og sånt, så det gjorde jo også saken enda greier.

Vil tro det aller viktigste er å passe på at det ikke er store sopp- og råteskader eller noe annet som vil koste bokstavelig talt skjorta å endre på, at hvis det er et gammelt hus, at man sjekker ut at det faktisk har potensiale til å bli veldig flott, og til at huset vil stige godt i verdi og så klart at man liker det! :jepp: Har man tid og vilje så er oppussningshus veldig greit å kjøpe fos oss unge. ;)

Men jeg er ikke ekspert i det hele tatt, altså..Bare kommer med litt av det vi gikk og tenkte på før vi bestemte oss for hus. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her! :)

Det er veldig fint, og førsteetasjen er nyoppusset, det samme er deler av sokkelen. Verken jeg eller mannen er særlig handy, og jeg haater å bo i oppussingsrot, så vi vil gjerne ha noe som det ikke må gjøres så mye med med en gang.

Men det er skummelt, man vet liksom aldri hva som skjuler seg bak og under og inni. :)

Også er det det der med å spare penger ... jeg er ikke så god på det, jeg liker jo liksom best at pengene sitter litt løst, da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guriland for et hus!!! :hakeslepp: Jeg vil også ha.. :sjenert: Vårt hus lå ute for bare 1,250 millioner, også tok vi oppusninslån på 150 tusen, så vi har 1,4 millioner i lån. og DET er mye for vår del. ;) Hadde jo ikke noe særlig med kapital heller.

Så deilig det vil være å bare kunne flytte rett inn uten å ha alle disse oppusningsplanene :jepp: Hadde jo gjort det om vi kunne velge vi også, men sånn er det nå! Men dere er jo begge ute i jobb, så det skulle vel gå greit, eller? Særlig siden dere har flotte utleiemuligheter. Den sokkelen der kan dere sikkert leie ut for en 6000 kr i måneden eller noe sånt? Da går det sikkert kjempefint!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi begge jobber er det ingen problem, det blir verre når jeg en gang blir student igjen. Men jeg er sammen med en mattelærer som aldri har tatt en økonomisk sjanse i sitt liv, så når han regner og regner og finner ut at vi klarer det, så stoler jeg på det. :lol:

Tipper vi kan leie ut for ca. 6000, ja. Også kan vi ta det i bruk selv etterhvert, når vi har råd og trenger plassen.

Det er så fint der, og jeg har hatt lyst til å flytte ut i Skivika siden jeg flytta oppover, så jeg har veldig lyst.

Gjenstår å se om vi tør! :)

(Det høres sinnssykt skummelt ut å ha millionvis i lån! :haar: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det jo supert å pusse opp sjøl, da, man får det jo akkurat som man vil!

Jeg blir bare så sur av å bo i støv og oppussingsrot at jeg rett og slett ikke orker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får drøfte det med foreldre eller noe sånt, som sikkert har litt mer erfaring rundt det der. :) Jeg vet i alle fall at dersom vi hadde hatt råd, så hadde vi gått for noe sånt, ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første trening siden KSet (ja, jeg veit :sjenert: ), og herregud, jeg trodde jeg skulle dø! Allerede halvveis i treninga kjente jeg at beina begynte å bli gele, så nå gleder jeg meg stort til i morra. Må vel ha hjelp til å sette meg ned på do. :fnise:

Jeg visste ikke engang at det var mulig å ha såpass dårlig kondis, så nå må jeg virkelig skjerpe meg, for det her gå'kke, altså!

Men godt, dét var det! Sånn etterpå ...

EDIT: Jeg har jo både sett i speilet og kjent på kroppen at det er veldig mye muskler som har forsvunnet etter å ikke ha trent på et år, men det var deprimerende å se hvor dårlig det faktisk står til. Og heldigvis også motiverende!

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har kommet i gang! :jepp: Det er så deilig med trening. :)

Kan si meg enig der forøvrig. Det er deprimerende å se hvor mye kroppen har forandret seg, menmen..Sånn er det nå bare. Vi får legge oss i hardtrening vettu :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du har kommet i gang! :jepp: Det er så deilig med trening. :)

Kan si meg enig der forøvrig. Det er deprimerende å se hvor mye kroppen har forandret seg, menmen..Sånn er det nå bare. Vi får legge oss i hardtrening vettu :nigo:

Det var jo liksom ikke måte på hvor mye jeg skulle legge på meg heller, selv om jeg ikke synes jeg tok helt av i matveien i svangerskapet. :sukk:

Så jeg må -virkelig- legge meg i hardtrening, for nå er jeg rett og slett utrolig ukomfortabel!

Skulle hatt noen som sparka meg i ræva, da, dørstokkmila er utrolig lang!

Hey, Kissy! Wharrup? :skravle:

Kvaks! :klemmer:

Her er det lite action utenom babying og ... ja, det går mye i babying. :ler:

Skal på fest på lørdag , da! Glær mæ! Hvis jeg bare finner noe å ha på meg. Jeg har seriøst ingenting som passer, og jeg aner ikke hva som kler den her kroppen. Huhei!

Er det braa med deg? Og gutten, er han kul? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her går det i babying og lesing og jobbing og slanking! :daane: Har nemlig heller ikke en dritt å ha på meg, og derfor blir jeg hjemme... :sjenert::ler: Slankisen går heldigvis bra, da, og snart (les: om et år) så er jeg vel slank igjen....kanskje.

Gutten er kul! :skravle:

Bra med L? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, jeg er også mest frista til å holde meg hjemme, men jeg må nesten bare skremme meg sjøl ut. :ler:

Skikkelig sjølbevisst, da. Får lyst til å forklare alle hvorfor jeg har blitt så svær over ræva. :sjenert::ler:

Du er flink som holder ASSinga oppe! Jeg er så jævlig dårlig til å spise riktig, jeg ender opp med ett eller to store måltider om dagen, og ingen frokost. Er så maatlei, så finnes ikke inspirert til å stå på kjøkkenet og lage mat, og da blir det for mye brødmat og lettvindtmat. :sukk:

L er superkul!

Han er en ordentlig blid og god gutt, som sover hele natta kun avbrutt av en spising. Er knallblid så lenge han får sovet og spist nok. At det er så slitsomt å ha barn, det kjenner jeg meg rett og slett ikke igjen i. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hanker deg inn på mine innlegg og skal lese meg opp når Liten gir meg tillatelse ;) Håper det blir før hun er konfirmant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Done!! Koselig å lese :happy: Lille skjønnasen din er virkelig for seg som har rullet i noen uker allerede :daane: Her driver snuppa fortsatt og øver, krøker seg sammen til en ball og strekker seg ut igjen, men ikke no skjer :fnise: Det kommer vel, har et særdeles avslappa forhold til dette utviklingsgreiene, jeg ser jo hun er sånn hun skal være ellers :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...