Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Det hjelper helt sikkert veldig på! :rodmer:

Ser faktisk det at de fleste jeg leser hos/kjenner har ganske så greie babyer, noen enda mer greie enn andre, så mulig det rett og slett er sånn at de fleste får greie og fornøyde tasser. Har jo fått litt skrekken etter å ha sett begge babyene til svigerinnen.. :sjenert: De har virkelig vært max uheldig! Begge ungene har skreket helt utrooolig mye, og den yngste har ikke roet seg etter tre måneder en gang.

Tipper det er det som er mest vanlig, ja. :)

Men det er jo gjerne de som har slitt litt som skriker høyest, det er jo ganske naturlig.

Jeg hadde jo nesten fått litt skrekken der på slutten, for alle sørget for å fortelle meg hvor sliten og trøtt jeg kom til å være, og at det å ha unge egentlig ikke blir koselig før de bikker tre måneder fordi de griner så mye før det, at jeg ikke ville få tid til å stelle meg eller gjøre husarbeid osv.

Så fikk jeg en unge som sover kjempegodt på natta (B-menneske og vil legge seg seint, men:) ), som sitter og pludrer i vippestolen mens jeg dusjer og sminker meg, som elsker å ligge/sitte og bare kikke seg rundt og prate med seg sjøl og slettes ikke krever full service og oppmerksomhet til enhver tid, som smiler og pludrer og ler og elsker å kose med mamma og pappa ... og som veit å si ordentlig klart fra når han en sjelden gang er misfornøyd, selvsagt.. :ler:

Hun svigerinna di har jo vært fryktelig uheldig. Jeg hadde noen dager i begynnelsen hvor magen hans skulle gå seg til og jeg ikke visste hva jeg kunne og ikke kunne spise som var litt heftige, men selv da varte det bare gråting i kanskje et par timer i løpet av dagen på det verste. Dét syntes jeg var slitsomt, kan ikke se for meg hvordan det må være å ha en kolikkunge. All ære til svigerinna di, altså. :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan se ut so om minien synes han har gjort ting litt for lett for oss, så nå kjører'n på her. :ler:

Nektet å legge seg i går kveld, holdt vel på i halvannen time med opp og ned fra senga. Lys våken og strålende blid gutt, skulle da ikke sove!

Slukna i ellevetida.

Så våknet han for mat klokka fem. Ammes, får flaske, og skulle normalt sett sovna omtrent i det han tok siste slurken. Men neihei! Lys våken og strålende blid gutt!

Mammaen derimot, not so much! :sovne:

Men åh. Det er 30. i dag. For nøyaktig tre måneder siden hadde jeg akkurat stått opp etter ei skikkelig urolig og spent natts søvn, og var på vei i dusjen før jeg skulle opp på sykehuset å bli mamma. :rodmer:

Tenk at den lille vennen min allerede er tre måneder gammel, tida går så enormt fort! Elskede lille vennen min som har blitt så stor. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får også litt skrekken. Men så kjenner jeg også at jeg blir irritert når svigermor gang på gang sier "ja er dere klar til å få en "sånn en" (dvs. en baby som skriker konstant, hun siktet til de to andre barnebarna sine) som holder det gående i alle fall tre måneder, er dere klar til å aldri få noe som helst kjærestetid, til å være konstant trøtte osv. osv. Det hele blir så utrolig negativt at man får veldig blannende følelser. Moren min derimot sier bare positive ting. Hun har hatt to veldig lette babyer, og har en heeelt annen erfaring.

Man blir litt motløse når man blir fortalt at det kommer til å bli helt jævelig.. :sjenert:

Men det går seg vel til :jepp:

Det må være deilig å ha fått en så fornøyd unge, da. Synes han var så søt. Og de missfornøyde lydene han lagde før han fikk mat var så søte :rodmer:

Men ser du ikke har fått opptimalt med søvn i natt, hehe. Men får satse på at det går seg til. Har "hørt" at det ikke er uvanlig at babyene ofte får en periode rundt tre måneder, og så rundt seks måneder hvor de rett og slett sover dårligere på natten. Kanskje det bare er en sånn periode? I så fall blir det vel bedre etter hvert :jepp:

Åh, tenk at det er tre måneder allerede! Synes tiden har gått så fort, jeg. Var jo nettopp at man satt spent og tenkte på at i dag skulle det skje.. :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også tiden har gått utrolig fort! Det er så rart, han er liksom ikke en hjelpeløs liten nyfødt lenger, nå er han så stor og sterk, han prater og pludrer og smiler og ler. Gir masse kontakt og kos og nuss. En ordentlig baby, liksom! :ler:

Du må nyte nyfødttiden når den kommer, den er så utrolig koselig (og litt slitsom), og går helt utrolig fort!

***

Tremånederskontroll i dag, med vaksiner.

Jeg var så høy i hatten før jeg dro, tenkte at å se at han får sprøyter det blir ikke'no problem. Men AU! i mammahjertet! Det var altså den såreste, vondeste gråten jeg noensinne har hørt. Fikk lyst til å kjøpe ham en is som trøst, sånn som mamma pleide å gjøre når jeg hadde vært hos legen. :ler: Mulig jeg drøyer det noen år, da! ;) Men uff, fæle greier. Neste gang får pappaen være med!

Ellers var alt fint, en stor gutt som får masse skryt for at han er så sterk og for at han følger så godt med og gir så fin kontakt. Deilige gutten min! :rodmer:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er det sånn det blir med vaksiner, altså? For jeg tenker også at det skal gå sååå greit :gjeiper: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er ikke noe godt for mammahjertet når bebisen får sprøyter, altså! C skreik på andre sprøyta i låret, både på tre- og femmånederen. Men, heldigvis gikk det fort over.

Skikkelig goinger, dissa kara våre! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, A skal ta sprøyte på tirsdag. :redd: Håper det går greit. Jeg har jo til og med satt sprøyter på meg selv, men det er vel noe med å se den lille babyen sin ha vondt som er det verste. :kose:

Fikk L noen bivirkninger av vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, A skal ta sprøyte på tirsdag. :redd: Håper det går greit. Jeg har jo til og med satt sprøyter på meg selv, men det er vel noe med å se den lille babyen sin ha vondt som er det verste. :kose:

Fikk L noen bivirkninger av vaksinen?

Fotfølger du meg gjennom dagbokverden, Belle....? :dry:

:redd:

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det er ikke noe godt for mammahjertet når bebisen får sprøyter, altså! C skreik på andre sprøyta i låret, både på tre- og femmånederen. Men, heldigvis gikk det fort over.

Skikkelig goinger, dissa kara våre! :hjerte:

L satte opp det mest sjokkerte og skuffa blikket jeg noensinne har sett, også satte han i et helsikes hyl og grein i fem minutter. Det var altså det jævligste noen noensinne hadde gjort mot ham, og ikke faen om han skulle la seg distrahere av verken pupp eller leke! ( :ler: ) Dramatisk plutt jeg har! :rodmer:

Men ja, kan le av det nå, men det var vondt å se og høre på, altså!

Åh, A skal ta sprøyte på tirsdag. :redd: Håper det går greit. Jeg har jo til og med satt sprøyter på meg selv, men det er vel noe med å se den lille babyen sin ha vondt som er det verste. :kose:

Fikk L noen bivirkninger av vaksinen?

Det går nok helt sikkert greit! Er vondt å se på, men man vet jo at man gjør det beste for dem. :) Og de glemmer fort, heldigvis!

Han var litt vanskelig å legge den kvelden, grein litt, noe han sjelden gjør. Men det liksågodt være fordi det ble brudd i rutinene da jeg måtte vekke ham både på morran og da vi hadde kommet ned på helsestasjonen. Bittelitt feber fikk han og, men det var ikke noe å snakke om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagers lærdom: Ikke endre en rutine som funker! L harp pleid å legge seg mellom halv elleve og elleve, for så å sove til ca. klokka seks, få mat, og sove til ni-halv ti. Det har funket kjempefint, og ci har hatt rutine på dagsoving, og alt har vært supert. Så skulle mor kødde det til med å begynne å legge ni i stedet, og nå er alt bare rot. Fra å sove sju timer før første nattmating sov han i dag tre, og har nå ingen planer om å sove igjen. Så nå er jeg forbanna på meg sjøl som begynte å fucke med rutiner, og jeg synes synd på L som har fått rutinene sine kødda til. Æsj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag knakk L koden for å rulle fra rygg til mage, så nå har han nettopp ligget og trent i en god halvtime på gulvet her. :fnise:

Snudde seg fra rygg til mage, mage til rygg og tilbake igjen, og pludra så fornøyd der han lå. :rodmer:

Han har alltid vært flinkere med høyresida, så han snur foreløpig bare den veien, men han ser ikke ut til å plages av dét, akkurat. :ler:

Det er så rart at han har blitt så stor. Han er liksom ikke en hjelpesløs liten nyfødttass lengre, nå kaver han rundt på gulvet, smiler og ler, holder leker og putter dem i munnen, ruller ... store, lille gutten min, tida går så fort! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvordan går det med den nye rutinen nå, da? :gjeiper: Trenger sikkert noen innkjøringsdager før det går seg helt til :jepp:

Så artig at han ruller rundt! Tre og en halv måned gammel er jo ikke verst. Har et vennepar som har en tre og en halv måned baby, og han er så skjønn, der han prater og smiler :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...