Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise:

Er vi noen gang fornøyde?! Prøv å nyte alenetiden din, ta deg en laaang dusj, stell føttene eller legg neglelakk på ALLE neglene (noe som er luksus her i hus, somregel rekker jeg bare ene hånda før hun våkner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Diddles. :fnise: Her i huset er det mer: uæææææ, hun sover. Okei, nå må jeg forte meg å gjøre alle de tusen millioner tingene som trengs å bli gjort før hun våkner om en halvtime. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Dere sier noe der! :fnise:

Han våkna nå, da, så nå er det fullt kjør på gulvet her. Han har funnet ut at han kan komme seg framover, men det går ikke akkurat fort, og det krever alt av konsentrasjon og masse pust og pes. :ler:

Veldig søtt, og endelig litt underholdning for mamman! :fnise:

Jeg er stort sett veldig fornøyd med at jeg har en sovebaby, da, men av og til skulle jeg ønske han holdt ut bittelitt lengre mellom soveøktene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh. L har alltid sovet godt om nettene, men de siste tre nettene har han våknet ca. 50 min etter at han sovna og hylgrått hysterisk.

Roer seg etterhvert når han blir tatt opp, men setter i de samme fæle hylene med en gang han blir lagt ned igjen. Sovner igjen etter en kamp, og så er det påan igjen ca. en time etterpå. Våkner opp og er helt hysterisk. Gjentar seg gjerne enda en gang før han roer seg ordentlig og sover resten av natten uten oppvåkninger.

Fæælt for mammahjertet å høre på, og utrolig frustrerende da vi ikke kan finne noen årsak.

Stakkars lille gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, oppvåkning er ikke et problem lengre.

Nå er han bare et hel-ve-te å legge. Hjelpemeg!

---

Men sånn ellers er verdens deiligste gutt et halvt år i dag! :rodmer: Tida FLYR!

Han ruller som om han aldri skulle gjort annet, han åler seg framover og bakover, han kommer seg nesten helt opp i krabbeposisjon, men han er enda litt for tung i rumpa og ender opp med å deise i gulvet igjen. :fnise: :fnise:

Skjønner ikke hvor det ble av babyen min, jeg. Nå er han jo storgutt!

I dag har han vært syk, stakkar. Forkjøla med hoste, nys og rennende nese. Og med et utømmelig lager med sutring. :fnise:

Ingenting annet enn mamma- og pappakos som har vært bra nok i dag. Ikke snakk om å ligge alene verken på gulvet, i lekegrinda eller i babygymmen. Vanligvis foretrekker han jo nesten disse fremfor å kose med mamman sin, så jeg har igrunn kosa meg. :gjeiper:

Nå har jeg vært inne hos ham i tre kvarter og prøvd å få ham til å sovne, mens han bare har sunget, brølt, prata og hosta om hverandre. Nå er pappan inne, for jeg var neesten tom for tålmodighet. :ler:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks måneder :strix:

Store gutten altså. :) Han er vel for travel til å legge seg, må vite :jepp: Får håpe det bare er en periode, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, storgutt! :rodmer:

Han sover godt nå, da, og kommer sannsynligvis til å sove rundt, kanskje til og med til i halv ni-tida i morra siden han sovna såpass seint, så jeg har jo egentlig ingenting å klage på. :)

Bare føles såå slitsoomt når jeg står der og rugger på niogtyvende minuttet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosungen min skal få sove ved siden av meg i natt; i senga til pappa'n! Da sover'n nok til 9-tida, han også! :happy: Også så deilig det er å sovne ansikt med ansikt med babyen sin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosungen min skal få sove ved siden av meg i natt; i senga til pappa'n! Da sover'n nok til 9-tida, han også! :happy: Også så deilig det er å sovne ansikt med ansikt med babyen sin! :rodmer:

Jeg tror ikke det finnes noe som er deiligere! :rodmer:

--

Nå er L på total puppenekt, og jeg har sluttet å amme. Synes det er ordentlig trist, men de siste par ukene har han ikke spist mer enn et par super før han heller begynte å bite og blåse i puppen. :fnise: 7

Tydelig at det ikke er mat for ham lengre. Det er virkelig noe jeg kommer til å savne! :sukk:

Ellers har han blitt en racer på å komme seg rundt. Åler seg som om han aldri har gjort annet, og er borte ved vannskåla til hunden på et øyeblikk om mamma ser bort litt. :fnise:

I dag er det seksmånederskontroll, men jeg er forkjøla og holder meg hjemme så jeg ikke smitter de små der nede, så mannen tar det. Har fylt ut et skjema i den forbindelse, og jeg kunne stolt krysse av "ja" på det aller, aller meste. Flinke gutten min! :rodmer:

Hehe,nå driver han og sender leken sin bortover gulvet før han hviiiner av glede og kryper bort og henter den. :ler:

Han er altså så søt! Og stor. Er i hvert fall veldig glad for at vi skal ha flere, for dette her går nesten for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med ammeslutt. Kjenner på den følelsen jeg også. Tror ikke det er så lenge før A slutter heller. :tristbla: Trodde virkelig ikke jeg skulle bli så trist altså. For meg var amming bare noe man gjorde fordi det var sånn. :fnise: Men hvordan er matsituasjonen for dere nå da? Vi må vel begynne å gi MME etterhvert vi også, siden melk liksom skal være hovednæringen hele det første året? :klo:

Så flink L er da! Her har ikke A begynt å rulle engang. Skikkelig bedagelig anlagt. :ler: Men jeg får nyte rolig-tiden mens den varer. Jeg kan jo bare legge henne under babygymen og gjøre nesten akkurat hva jeg vil. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delammet hele tiden, det har vel vært sånn 50/50, tenker jeg, så jeg gir ham bare ekstra mme. Han har så godt som slutta å spise på natten nå, og det var kun da han spiste ordentlig fra puppen den siste tiden, så egentlig angrer jeg litt på at jeg innførte to grøtmåltider såpass tidlig. :sjenert:

Det var så godt med en varm og søvnig liten klump som laga godlyder og smatta fornøyd. :rodmer::sukk:

Hehe, ja, nyt tida før hun begynner å krype. Jeg må ta han med meg på do og sånn nå, for hvis ikke ligger han og plasker han i vannskåla når jeg kommer tilbake. :fnise:

L er vel relativt tidlig ute motorisk, men han prater ganske lite, og sånn som jeg har forstått det er det visst vanlig med veldig mye pludring og prat når de er rundt seks mnd?

L har noen ganger i døgnet der han kommer på at han har en stemme, og da bruker han den høøyt og lenge, men stort sett er han ganske stille av seg. Han hadde ei lita periode der han sa mamama, men det har han ikek gjort på lenge.

Så det er vel forskjellig. Noen er kjapt ute med det ene, noen med det andre, noen med alt, og noen er bare bedagelige av seg. :fnise:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå L høres så god ut! :rodmer: Gleder meg til O blir litt mer "levende" :fnise: Nå hender det han smiler til meg når jeg prater til han, men det varer kun i noen få sekunder. :gjeiper:

Synd med ammingen, da..Jeg er i grunn ikke så begeistret over den ammingen, der er bare noe jeg gjør fordi det er viktig, men kan jo være jeg blir å savne det når det går mot slutten. :) De koselydene er jo søte, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er supergod, selvsagt helt objektivt sett! :fnise::rodmer:

Det er deilig når man begynner å få mer kontakt med dem! Det er fantastisk å ha et ordentlig samspill med ungen sin. Når det er helt tydelig at han foretrekker deg fordi du er mammaen, når han gliser og spreller når han ser deg, når han strekker armene sine mot deg for at du skal plukke han opp, når han legger hodet mot brystet ditt og tydelig koser med deg ... :rodmer:

Men nyfødttiden er også fantastisk, da, synes jeg. Egentlig synes jeg bare alt har vært fantastisk. :ler:

Jeg synes det er så utrolig fascinerende hvor fort det går. Fra en dag til en annen skjer det store endringer, det er spennende å følge med på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver alder har vel sin sjarm! :) Hadde nok nytt det hundre prosent nå for tiden jeg også, hadde det ikke vært for magevondten. For han er en veldig snill og rolig baby som sover fint både alene og sammen med oss, men når han har magevondt så gråter han naturligvis. Det blir slitsomt både for han og meg. Så jeg tar meg i å tenke at jeg gleder meg til tre måneder, men må vel bare nyte tiden mest mulig. :jepp:

Hvordan er L med hunden da? Interesserer han seg for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes hun er såå fin. :ler:

Han smiler og ler når han ser henne, og ler hysterisk når hun snuser på ham. :fnise: Så har han veeldig lyst til å ta på henne, men hun lar ham ikke gjøre det, fordi hun har erfart at det gjør vondt. ;)

Hunden er god, da. Hun vil gjerne ligge tett inntil ham, og er mye borte og snuser og dytter på ham. Han er absolutt et godkjent flokkmedlem.

Her en dag fikk hunden en brødskive som var igjen etter frokosten til mannen, og i stedet for å sluke den hel sånn som hun pleier tok hun en bit av den, og gikk og la resten ved siden av L, og satt seg og venta. Mannen tok den fra L da han begynte å skulle spise på den, og da tok hunden den igjen og spiste den opp. Synes det var så herlig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...