Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Og tanken på at jeg skal oppleve det største noensinne, faktisk få barnet mitt ut til meg, og at jeg da kanskje bare får hilst såvidt på ham før han hastes ut og jeg må ligge igjen alene, får meg nesten til å gråte.

Fra å være så intenst nært ungen sin, faktisk bære den inni seg, til at både baby og pappa bare går sin vei så jeg ligger igjen der med bare fremmede rundt meg ... det føles rett og slett ganske brutalt.

Jeg har gledet meg så vanvittig til å få sønnen min opp på brystet etter fødselen, lukte på ham, kikke på ham, prate til ham ... de første minuttene der, de er det så leit og sårt å skulle gå glipp av!

Usj, sutredag. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

:fnise: Når du sa "røsker og rasker i magen" hørtes det liksom litt luksus ut å ligge i full narkose..

Men når du er så godt igang med googlingen, kan du ikke google "beroligende og keisersnitt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Enig! Hadde det ikke vært for at jeg gjerne vil se klumpen så fort som mulig hadde jeg jo virkelig aldri latt noen skjære i meg og leke med innvollene mine i våken tilstand. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama
:troest: Skjønner at det føles brutalt. Men må pappan gå fra deg, da? Kan ikke han bli hos deg? Eller han må kanskje passe på babyen.. :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er urettferdig. :sur: SÅ mange som har lyst på KS og trygler og ber om å få det, og så er det du som må ha det, som ikke vil? Men det er jo ikke vits å tenke sånn... Snakk med legen om bekymringene dine, kanskje er det noe de kan gjøre som vi ikke har tenkt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå er det ikke mange dagene til han kommer... :rodmer: Så rart å vite datoen for den store dagen. For han har ikke tatt til vettet og snudd seg riktig vei ennå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrollfreaken i meg er dødsmisunnelig for at du vet akkurat når han kommer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånei, han ligger pal! :)

Jordmora sa i dag at hun bare såvidt kunne rikke litt på stumpen hans, så hun mente at han nok hadde bestemt seg. :ler:

Det er kjemperart å vite datoen, veksler mellom å synes det er veldig greit og veldig skummelt og rart. Men én ting er veldig greit, da; Jeg slipper å gå på overtid. Det var det eneste jeg i utgangspunktet var redd for, synes overtid er skumle greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for overtid... Godt at du slipper å tenke på det i alle fall.

Har de prøvd det der snugrepet på deg? Det høres så vondt ut! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det fikk de ikke lov til. Jeg velger å tro at det er en grunn til at han ligger sånn, og jeg synes det høres kjempeskummelt ut med haste-ks-beredskap og muskelavslappende så ikke livmora skal stramme seg(,noe den jo faktisk gjør for å beskytte ungen). :haar:

Du er jo heldig mtp. overtid, da, som skal føde på St.Olavs. Der lar de vel ingen gå lenge enn en uke, er det det?

Her ville jeg blitt kalt inn på overtidskontroll tolv dager over termin, og ikke vært garantert igangsetting da engang. Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det fikk de ikke lov til. Jeg velger å tro at det er en grunn til at han ligger sånn, og jeg synes det høres kjempeskummelt ut med haste-ks-beredskap og muskelavslappende så ikke livmora skal stramme seg(,noe den jo faktisk gjør for å beskytte ungen). :haar:

Du er jo heldig mtp. overtid, da, som skal føde på St.Olavs. Der lar de vel ingen gå lenge enn en uke, er det det?

Her ville jeg blitt kalt inn på overtidskontroll tolv dager over termin, og ikke vært garantert igangsetting da engang. Skummelt!

Oj, nei da ville ikke jeg heller latt dem prøve! :daane: Høres for brutalt ut.

Ja, jeg føler meg heldig som ikke trenger å gå mer enn en uke over. Tror det er sånn at man kan velge å bli satt i gang etter en uke, men tror ikke man . Jeg er egentlig litt redd for igangsetting... :sjenert: Har lyst at kroppen skal starte fødselen selv, når den er klar, og det skal altså være sånn ca. akkurat på termin :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg og, at det er best at kroppen får ordnet opp sjøl. Men alt i alt hadde jeg nok vært langt mer skeptisk til å gå to uker over tiden enn til å bli satt i gang. Tror jeg.

Kjenner det er helt greit at det der ikke er noe jeg trenger å bekymre meg for! Noen fordeler må jo kuttinga ha også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha masse lykke til med KS :klem:

Det kommer nok til å gå helt fint! :) Deilig å vite når han kommer <3 Det er ikke lenge igjen nå! (*misunner deg*) hehe :biggrin:

Ha en flott helg og nyt den siste tiden som gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :klemmer:

Merker at det er litt vanskelig å nyte dagene, nå har jeg jo fått en konkret dato å gå ut i fra, og det gjør lengtinga og ventinga litt seigere. Så det er godt med en påminnelse om å roe ned og nyte den siste tiden! :)

Ha en strålende helg du og, Angel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: *stressa på dine vegne* Sikker på du er klar for dette nå?

For nå er det for seint å angre! :nigo::hoppe: Åh, jeg gleder meg til å høre om opplevelsen din, og er sikker på det kommer til å bli kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Njaa, lurer på om jeg bare skal utsette dette her noen år, kanskje feste litt, reise litt og sånn først.

:fnise:

Nånei, ingen vei tilbake!:nigo:

Og jeg gleder meg jo veldig til å møte snuppen. Lurer sånn på hvordan han ser ut, hvem han likner på, hvordan temperamentet hans er ... er så spennende!

Han er altså supervelkommen sjøl om mora synes det er litt skremmende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg blir så giret på dine vegne! :hoppe: Så utrolig spennende. Tenk om en uke ligger du der med et lite nurk som bare er en dag gammel! :rodmer:

Samtidig blir jeg helt sånn her :sjokkert: av å tenke på at om 25 uker skal jeg oppleve det samme!!

Blir veldig spennende å høre hvordan det har gått når det er over. Er sikker på at det går kjempebra! :rodmer:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Spennende uke!! Tipper du faar verdens soteste og snilleste lille rampegutt! :klemmer:

Tusen takk, søte du! :klemmer:

Åh, jeg blir så giret på dine vegne! :hoppe: Så utrolig spennende. Tenk om en uke ligger du der med et lite nurk som bare er en dag gammel! :rodmer:

Samtidig blir jeg helt sånn her :sjokkert: av å tenke på at om 25 uker skal jeg oppleve det samme!!

Blir veldig spennende å høre hvordan det har gått når det er over. Er sikker på at det går kjempebra! :rodmer:

Det er helt vilt å tenke på at han er her om en uke! :sjokkert:

Jeg klarer ikke helt å venne meg til tanken, men av og til siger det inn og jeg blir helt :redd:, og tusen tanker raser rundt i hodet. En salig blanding av intens lykke og ren skrekk, rett og slett :ler:

Jeg synes svangerskapet mitt har gått så fort. Synes jeg nettopp satt der med positiv test, var på første UL, kjente første bevegelse, fant ut hvilket kjønn det var, stod foran speilet og sverget for meg sjøl at joda, det VAR jo litt mage der ... og nå er jeg straks ferdig. :hakeslepp:

Så du skal bare nyte de 25 ukene så best du kan, jeg har jo ikke engang rukket å kjenne på følelsen av å være lei, og det tror jeg er ganske uvanlig. Føler meg heldig. :)

***

Satte opp stellebordet nå, kjøpte dette for å ha på badet. Utvalget i stellebord er ikke akkurat fantastisk, men ble ganske fornøyd med det der. Mye plass til oppbevaring, og praktisk med badebalje.

Jeg har ikke pakket fødebag, ikke reid seng, og heller ikke reid opp i vogna, så det er fortsatt småting som må gjøres.

Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det med vogna. Hadde i utgangspunktet tenkt å bare bruke en dyne i den nå i sommer, men nå som han kommer såpass tidlig som han gjør (her en hun som hadde innstilt seg på å gå to uker over tiden - til 19.-juni :ler: ) så blir det kanskje kaldt? :klo:

Kanskje vi burde kjøpt en vårpose eller noe?

Noen som har innspill?

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...