Gå til innhold

Med arving på utsida


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt supert at vi har det tilbudet, og for veldig mange er det nok helt rett og nødvendig å ha samtaler med jordmor.

Har hørt mange si at de føler at de har bedre tid til å svare på spørsmål enn legene f.eks., og setter det veldig høyt. Men jeg føler at jeg har kontroll på situasjonen, og hvis jeg lurer på noe googler jeg det, eller tar det opp på neste kontroll hos legen. Føles rett og slett litt som om jeg og jordmor kaster bort hverandres tid. :)

Men nå blir det altså time i morgen likevel. Skal besøke mamma i påska og må ta fly, så da synes jeg det er greit med fersk blodtrykksmåling og sjekk av urin. Synes det er greit å være sikker på at alt er som det skal før jeg reiser. :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, du har skrevet i dagboka di jo! Hvorfor har du hoppa ut av mine innlegg, mon tro? :vetikke: Nå følte jeg at jeg hadde gått glipp av masse, her. :fnise:

Fin mage du har fått, for eksempel :rodmer:

Kjenner meg igjen i det du skriver om jordmortimene. Første gang jeg var der snakka hun i evigheter og spurte om masse rare ting (f.eks om samboeren min hadde prøvd narkotika :blink:), og jeg tenkte at dette var litt unødvendig. Gang nummer to gikk det heldigvis mye bedre, så jeg har satt opp en time til, selv om jeg også hadde tenkt å ta resten hos legen. Tenker at når det nærmer seg fødsel så har man kanskje mer behov for å snakke med en jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med oppdatering igjen. :nigo: Men...har du forandret terminen din? Var ikke vi akkurat like langt på vei? :klo:

Jeg kjenner meg igjen ang. jordmor. Den ammetimen var helt bortkastet, særlig når jeg i tillegg fikk i hjemmelekse å lese et ganske stort hefte om temaet i forkant. Men neste gang jeg skal dit, skal vi snakke om fødsel, smertestillende osv. Det tror jeg kan bli interessant. :jepp:

Jeg også skal fly i påsken. Er litt smånervøs, men det hører vel med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok at noen av jordmortimene kan føles overflødig for de som leser veldig mye på nettet. Men så er det jo også de som ikke blir like opphengt i det å være gravid og som leser alt de kommer over. Da kan jordmor være fin å ha. I tillegg er jo en jordmor som regel mer interessert enn en lege med tanke på at det er jo det som er spesialiseringen hennes. :)

Jeg skal i alle fall dra annen hver gang, tenker jeg. Det må i alle fall føles som en stor nytte når man nærmer seg fødsel. Jeg har et lite håp om at jordmoren jeg går til timer hos også jobber på sykehuset sånn at hvis jeg er heldig så får jeg samme jordmor under fødselen. Litt lettere å stole på en man kjenner litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du har skrevet i dagboka di jo! Hvorfor har du hoppa ut av mine innlegg, mon tro? :vetikke: Nå følte jeg at jeg hadde gått glipp av masse, her. :fnise:

Fin mage du har fått, for eksempel :rodmer:

Kjenner meg igjen i det du skriver om jordmortimene. Første gang jeg var der snakka hun i evigheter og spurte om masse rare ting (f.eks om samboeren min hadde prøvd narkotika :blink:), og jeg tenkte at dette var litt unødvendig. Gang nummer to gikk det heldigvis mye bedre, så jeg har satt opp en time til, selv om jeg også hadde tenkt å ta resten hos legen. Tenker at når det nærmer seg fødsel så har man kanskje mer behov for å snakke med en jordmor?

Om manne din hadde prøvd narkotika, faktisk. :fnise:

Og tusen takk for magekommentar :rodmer:

Jeg gjorde den tabben sist jeg var hos jordmor å svare ja på spørsmål om jeg tidligere hadde hatt depresjoner. For meg er jo det et tilbakelagt kapittel (for maange år siden, det var da jeg var tenåring), men jordmor tok det visst fryktelig alvorlig, og resten av timen brukte hun på å snakke om den ekstra oppfølgingen psykisk syke og rusavhengige får. :hakeslepp:

Finnes jo ikke relevant for meg, jeg er da slettes ikke verken psykisk syk eller rusavhengig. Aldri følt meg så liten og så stigmatisert før i mitt liv. :bond:

Så gøy med oppdatering igjen. :nigo: Men...har du forandret terminen din? Var ikke vi akkurat like langt på vei? :klo:

Jeg kjenner meg igjen ang. jordmor. Den ammetimen var helt bortkastet, særlig når jeg i tillegg fikk i hjemmelekse å lese et ganske stort hefte om temaet i forkant. Men neste gang jeg skal dit, skal vi snakke om fødsel, smertestillende osv. Det tror jeg kan bli interessant. :jepp:

Jeg også skal fly i påsken. Er litt smånervøs, men det hører vel med. :fnise:

Har termin 5.mai. Har du det og?

Hadde byttedag på lørdager før, men jordmor og lege opererer visst med at par dager kortere enn de terminkalkulatorene på nett, og de mener jeg er 33 uker i dag, så da gjør jeg som legen for å slippe forvirring. :ler:

jeg tror nok at noen av jordmortimene kan føles overflødig for de som leser veldig mye på nettet. Men så er det jo også de som ikke blir like opphengt i det å være gravid og som leser alt de kommer over. Da kan jordmor være fin å ha. I tillegg er jo en jordmor som regel mer interessert enn en lege med tanke på at det er jo det som er spesialiseringen hennes. :)

Jeg skal i alle fall dra annen hver gang, tenker jeg. Det må i alle fall føles som en stor nytte når man nærmer seg fødsel. Jeg har et lite håp om at jordmoren jeg går til timer hos også jobber på sykehuset sånn at hvis jeg er heldig så får jeg samme jordmor under fødselen. Litt lettere å stole på en man kjenner litt. :)

Jeg tenker akkurat som deg her, og tror det er veldig avhengig av hvilken type du er om du synes jordmortimene er supre eller litt unødvendige. :)

***

Da er jordmortimen over, og jeg er egentlig litt bekymra. Blodtrykket mitt har steget ganske mye, og undertrykket var over 90 på en av målingene. :riste:

Heldigvis var urinen ren, så det er foreløpig ikke svangerskapsforgifting, men hun ba meg være veldig obs på symptomer, og vil at jeg skal få BT og urin sjekket en gang i uka.

Sånn ellers var denne timen en helt annen opplevelse enn forrige gang.

Jeg fikk en ny jordmor, og hun var helt strålende! Vi snakket litt om amming og fødsel, og hun er virkelig en sånn type som jeg gjerne vil at skal ta imot barnet mitt.

Hun har som meg veldig tro på "urkraften" i kvinner, og at kropp og sinn instinktivt vet hva som skal gjøres. Som hun sa "jeg driver med hjemmefødsler på si', for å si det sånn!". :)

Nå bare håper jeg at blodtrykket ikke stiger mer og at urinen holder seg ren, så jeg får gått helt til termin og får den fødselen jeg ønsker meg. :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt med forhøyet blodtrykk :forvirret: Får håpe det ikke varer, og at urinen holder seg blank og fin.

Bra at du fikk ei bedre jordmor, i alle fall. Hun første hørtes slitsom ut... Hun trenger vel ikke å putte deg i samme bås som rusavhengige :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mente det sikkert godt, men hjelpe meg, at jeg en periode i tenårene stengte meg inn og hørte på trist musikk mens jeg gråt masse og forbannet verden ( :fnise: ) gjør meg -ikke- til en "psykisk syk" noenogtyveåring som trenger ekstra oppfølging. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er syk! :nei: Inn på institusjonen med deg. :fnise:

Neida, det er jo bra at de tilbyr ekstra oppfølging til de som vil ha, men når man får det nærmest påtvunget på den måten så blir det litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble litt sånn "Du, så flott at dere har det tilbudet, da, men det er ikke akkurat relevant for meg, vel?". Men hun bare pusha på.

Kanskje jeg bare ser rape gal ut. ;)

***

Nå kommer snart mannen hjem, så stikker vi ut og spier kinamat i dag, tenker jeg. Selv om kinamaten her i byen ikke akkurat er en høydare.

Savner kinarestauranten i Kjøpmannsgate i Trondheim (navnet er helt borte!), jeg. De vårrullene deres (og maten for øvrig, for så vidt) er virkelig helt latterlig gode! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner kinarestauranten i Kjøpmannsgate i Trondheim (navnet er helt borte!), jeg. De vårrullene deres (og maten for øvrig, for så vidt) er virkelig helt latterlig gode! :sikle:

Jasså? Der har jeg ikke spist, men tar med meg tipset :happy: Nå fikk jeg jammen lyst på kinamat også! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Der har jeg ikke spist, men tar med meg tipset :happy: Nå fikk jeg jammen lyst på kinamat også! :sikle:

Nesten grunn nok alene til å flytte tilbake til Trheim, faktisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det! :) Koselig å sitte der og nyte god mat og utsikt over Nidelva.

Jeg skjønner altså virkelig ikke hvorfor jeg flytta derfra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kan ikke jeg heller skjønne... Det vil si jeg skjønner det om vinteren, men nå som det er vår er det nydelig her :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, jeg flytta til Bodø, altså. Tar vinteren i Trondheim over den på den her forblåste plassen any day. :fnise:

Jobber med å overtale mannen til å flytte nedover igjen. Både han og jeg harf bodd der i flere år, og begge elsker byen. Men han har litt vanskelig for å flytte fra familien sin, og Trondheim er heller ikke en enkel by å skaffe seg jobb i, så foreløpig ser det heller dårlig ut. Men du har helt rett, våren der nede er fantastisk, og sommeren enda bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 7.juni og har byttedag på lørdager. :jepp: Det er sikkert sykehuset ditt/legen din som oppererer med svangerskap på 40+1 i stedet for 40+3 (som jeg har) tror jeg. :klo: Vet det er ulik praksis rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har termin 7. og byttedag lørdag, og jeg termin 5. og byttedag torsdag så teller vel legen min som din. Jeg har ærlig talt aldri spurt om det der, og så veldig farlig er det vel heller ikke. :)

***

Nå kom jeg nettopp hjem fra middag og en liten runde i byen med mannen. Godt med litt kvalitetstid sammen utenfor huset, her blir det lett til at vi setter oss bak hver vår PC og egentlig ikke prater så mye sammen.

Så nå fikk vi prata litt ordentlig over en god middag, og så flørta litt med hverandre på butikkrunde. Han er så søt, stryker meg over rumpa i skjul, nusser på meg, og strekker seg hele tiden etter hånden min om jeg slipper. Som en nyforelska fjortis. :rodmer::fnise:

Håper vi aldri slutter med hverdagsflørtinga! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov leenge i dag, våknet opp supersulten og gleda meg til brødskive med skinkestek med et stort glass melk ved siden av. :sikle:

Men ... mannen fant det visst for godt å spise de siste brødskivene og drikke den siste melka i morges, så nå planlegges det et aldri så lite mord i heimen! :bond:

Noen gode innspill? Trenger ikke være veldig fort gjort, han må gjerne kjenne litt på det. :briller:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Hvordan våger han å ta maten fra kone og barn? :nei:

Litt kontrast mellom dette og det forrige innlegget ditt :fnise: Men jeg stemmer absolutt for seigpining, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spandere et fallskjermhopp på han, også fukser du med skjermen slik at den ikke utløses! :lur:

Hehe, du er nå søt! :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...