arven1 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #261 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Takk for alle god bedringsklemmer ladies, det må være det som har hjulpet. Våknet lørdagsmorgen i knall form og uten kvalme. Vi fikk vært på IKEA og tegnet ferdig kjøkkenet og gjort unna masse praktiske gjøremål ift husbyggingen. I dag har jeg til og med fått meg en treningsøkt igjen. Fikk tatt en skikkelig runde på rygg,skuldre og bryst og det var godt,spesielt ryggen etter all ligging den siste mnd. Vi har til og med fått tid til det har vært dårlig med den type aktivitet etter EL egentlig. Influensa og kvalme har satt en naturlig stopper for det....Må innrømme at det var skikkelig stas med kos igjen "Blodårenettet" på brystene har dukket opp i løpet av natten så jeg fikk meg en liten overraskelse på vei inn i dusjen på morgenen i dag. Det skjer spennende gravid-saker med jevne mellom rom her Spennende tider her i huset altså.. Sambo har kommet seg over det største sjokket og begynner å "tine" mer og mer opp. Nå går jeg bare under klengenavnet "mams" Endret 30. januar 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. januar 2011 #262 Del Skrevet 30. januar 2011 "Mams" så søtt! Han må virkelig ha tint opp da, ja... høres ut som en kongehelg, spør du meg! Håper det fortsetter slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. januar 2011 #263 Del Skrevet 30. januar 2011 Høres ut som dere har hatt ei super og innholdsrik helg! Jeg er også "mams" eller "mamsen" her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 31. januar 2011 #264 Del Skrevet 31. januar 2011 Så søtt med mams! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. januar 2011 #265 Del Skrevet 31. januar 2011 Så kos å bli kalt mams da Høres ut som om dere har hatt en kjempefin helg! til deg og ønsker deg fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #266 Del Skrevet 31. januar 2011 6uker Fortsatt tidlig, men det kjennes ut som jeg har vært gravid i flere uker allerede. Har bare visst om det i 14 dager, men det føles mye lenger. Tidligere har jeg ikke hatt behov for å fortelle det til noen, men nå kjenner jeg at jeg bare har lyst til å fortelle det til alle. Vi har bestemt oss for å ikke fortelle det til flere før det har gått 6 nye uker. Er fortsatt sykemeldt og det ser ut som det muligens fortsetter. I dag våknet jeg opp KVALM igjen og det har vart absolutt i hele dag. GOSH, selvom jeg har bestemt meg for å ikke klage på noe ved graviditeten siden jeg føler meg så heldig som har blitt gravid, har det vært vanskelig i dag. Har fortalt sjefen på jobb hvorfor jeg er sykemeldt, men ingen andre. De lurer sikkert veldig på hvorfor jeg fortsatt er borte, ingen influensa varer så lenge som jeg har vært borte . Det blir vanskelig å holde dette skjult for omverden siden jeg er så mye syk..... Hva skal man skylde på hele tiden liksom...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. januar 2011 #267 Del Skrevet 31. januar 2011 Har tenkt på det samme.. hvordan være sykemeldt og gravid i "hemmelighet"? Må da være noen gode tråder og svar på dette.. noen smarte historier. Goooood bedring, tenk at du hadde noen gode dager i helga.. Se hver dag an! og goood bedring... (du blir ikke friskmeldt før om en 7-8 mnd tid) hehe.. litt flåsete altså, en graviditet er jo teknisk sett ingen sykdom (selv om man kan bli dårlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. januar 2011 #268 Del Skrevet 31. januar 2011 Ser du hadde en super søndag i går! Med trening og fravær av kvalme og alt Fikk trent litt selv jeg også, og første gang på ca 3 mnd mnd så kjente jeg glede underveis. Det var ikke bare mas liksom Uansett hvor mye utbytte man føler man får ut av treningen har jeg stor tro på at det demper både fysiske og mentale plager Selv med kvalme så høres du nå ganske optimistisk og glad ut Jeg føler jeg er i ventetid nå, det meste har stabilisert seg og jeg bare venter på at noe skal skje... bevelgelse, UL, Hjertelyd hos jordmor, anything... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 1. februar 2011 #269 Del Skrevet 1. februar 2011 Kjedelig med den kvalmen du har... Det er ikke stas å være kvalm! Håper du er tilbake på jobb om ikke så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. februar 2011 #270 Del Skrevet 1. februar 2011 Hopper litt for 6 uker og 1 dag jeg Håper du har hatt en bedre dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #271 Del Skrevet 2. februar 2011 Har tenkt på det samme.. hvordan være sykemeldt og gravid i "hemmelighet"? Må da være noen gode tråder og svar på dette.. noen smarte historier. Hm,ja prøver å finne ut noe smart, men ikke helt kommet på en holdbar historie ennå.... Ser du hadde en super søndag i går! Jeg føler jeg er i ventetid nå, det meste har stabilisert seg og jeg bare venter på at noe skal skje... bevelgelse, UL, Hjertelyd hos jordmor, anything... Å,ja du har mye spennende ting i vente fremover, med UL, bevegelse, voksende mage og alt. Misunner deg som har kommet såpass langt. Kjedelig med den kvalmen du har... Det er ikke stas å være kvalm! Håper du er tilbake på jobb om ikke så lenge! Tusen takk for det... Hopper litt for 6 uker og 1 dag jeg Takk, takk Ripsy, syntes det er ille stas selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #272 Del Skrevet 2. februar 2011 Oj,oj for et par tøffe dager altså. Har vært konstant kvalm siden natt til mandag. Hadde en helt perfekt helg, men det snudde fort. Jeg tror aldri i mitt liv jeg har vært så kvalm, bortsett fra kanskje et par ganger hvor jeg har slått meg litt vel løs med drinkene på byen i min ungdom. Som sagt skal ikke syte og klage for mye på dette underet,men snakker om å plage mora si altså.... I dag kaset jeg opp for første gang også. Har ikke gått så langt tidligere, men i dag var det ingen vei tilbake. URGH....Man blir jo helt lammet når man er kvalm, orker ingenting, alt lukter vondt og man får lyst til å brekke seg bare man ser mat. I går greide jeg ikke reise meg uten at jeg brakk meg..... Føler meg litt ensom i dag, blir liggende her mye alene og syk og syntes fryktelig synd på meg selv. Sambo pendler til jobb og drar tidlig og kommer hjem seint..... Så da ligger jeg her da. Litt vanskelig å invitere noen eller dra noen sted å være så kvalm uten at graviditeten blir avslørt. Har fått tekstmeld fra kollegaer i dag hvor de sier de savner mitt blide åsyn på jobb De lurer på om det er noe alvorlig fatt, jeg er jo aldri borte..... Blir vanskeligere og vanskeligere å holde dette skjult når jeg blir så syk...... Tok akupunktur i dag og skal tilbake i morgen og håper det hjelper. Kjøpte ingefærtbl på helsekost i går, men syntes bare jeg ble ennå verre.... Måtte bare skrive av meg litt frustrasjon, men som min mor sa i dag... Til å være en som er så kvalm,lyser du lykkelig midt i grønnfargen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. februar 2011 #273 Del Skrevet 2. februar 2011 Så søt moren din er Håper ikke kvalmen blir langvarig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. februar 2011 #274 Del Skrevet 2. februar 2011 Til å være en som er så kvalm,lyser du lykkelig midt i grønnfargen Innom med en stooor , det er forferdelg å være kvalm Synes du er positiv oppi alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. februar 2011 #275 Del Skrevet 2. februar 2011 God bedring! Hvis kvalmen vedvarer, kanskje du skal fortelle om graviditeten til noen av dine nærmeste.. Så kan du få besøk, støtte og oppbacking...? Du kan iallfall vurdere det som et alternativ. Håper du har en flott kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 3. februar 2011 #276 Del Skrevet 3. februar 2011 Så herlig kommentar fra din mamma. Usja at du skulle bli så kvalm da, stakkars. Håper akupunkturen hjelper mot kvalmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 3. februar 2011 #277 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg fant en fin te med ingefær i hos en helsekostbutikk. Den hjalp meg over de verste kvalmebølgene når jeg var på jobb. Håper du slipper så langvarig kvalme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 3. februar 2011 #278 Del Skrevet 3. februar 2011 Så kjipt med kvalme! Håper den er midlertidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. februar 2011 #279 Del Skrevet 3. februar 2011 Uff, føler med deg! Jeg spøy flere ganger daglig fra jeg var 5+5 omtrent i forrige svangerskap. Var konstant kvalm, og ingenting hjalp... Jeg prøvde alle tips jeg hørte om. Ingefær, spise lite og ofte, salte kjeks, Seaband... Og mer, husker ikke alt! Varte lenge gjorde det også, sluttet ikke å spy før jeg var nesten halvveis. Krysser fingrene for at du slipper unna den verste spyingen og at det ikke varer så lenge! Som du sier, det er jo verdt det, men det er jamen ikke noe moro å være så kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #280 Del Skrevet 5. februar 2011 Gravidlivet byr på mange morsomme og uromantiske situasjoner altså Må innrømme at jeg til vanlig er ganske så jålete og glad i å pynte meg. De siste 14 dagene har jeg vandret rundt i en gammel joggedress,usminket og en håpløs hestehale. I tillegg til dette går jeg og små-raper, gulper og ikke minst HELE tiden. Det lukter konstant promp her Stakkars sambo, han får prøvd seg om dagen altså. I går kveld følte jeg meg litt bedre fra kvalmen og tenkte vi skulle benytte sjansen til å I det kjære kommer i sengen kommer det en superstor rap fra det dypeste av det dype. Sambo lo så han omtrent rullet ut av sengen, jeg ble bare lei meg... Og, ikke minst flau....Jeg pleier alltid å skjule mine kroppslyder så godt jeg kan, men nå er alle grenser sprengt. Heldigvis har min kjære humor og sier jeg er en søt liten lydmaskin Fikk forresten seabands av min mor i går og frem til nå har det gjort underverker. Er fortsatt kvalm, men ingenting i forhold til var det var. Håper det holder seg på dette nivået Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå