Gå til innhold

Shadee's Bok


Shadee

Anbefalte innlegg

Hihi... ser for meg at pus kanskje hadde blitt en smule fornærmet ja, :fnise:

Skal sjekke ut det sjalet, er jo såååå mange forskjellige! Blir forvirra av mindre.

Ja, det er herlig med ferie! Har akkurat blitt ferdig med tidenes halsbetennelse, takk og lov! :)

Har ingen spesielle planer egentlig. Ein liten tur på hytta i helga, ellers litt småpusling heime.

Du da Sushi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten kjøpt meg vogn!! Bestilte Simo Kombi på nettet, til kun 4499,- helt ny! Utrolig greit når nettbutikker har kampanjer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok også en tur på hytta (til svigers), men ellers kommer jeg nok ikke til å merke at det er ferie :gjeiper:

Gratulerer med vogn! :hoppe: Utrolig bra pris du fikk, det er greit å kjøpe ny vogn når man får den såpass billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var påsken overstått, det gikk fort må jeg si :gjeiper:

Men for ett vær!! Deilig å få litt sol på kroppen, selv om man merker man ikke er like utholdene i varmen som før.

Ellers ikke noe nytt, masse liv i magen i allefall, så noen som koser seg der inne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på kontroll igjen hos jordmor. Alt så bra ut, og ligger midt på linja på skjemaet mitt, så det er jo betryggende.

Han har også lagt seg med hodet langt ned, ikke festet enda, men hun sa det var meget lite sannsynelig at han ville snu seg.

Ikke rart jeg flyr på do hele tiden, når han ligger å gnur nede i blæra :fnise:

Vi snakket litt om amming, det var jo litt interessant. Fikk låne en DVD, så tenkte å tvinge mannen til å se den med meg i løpet av helga, hehe..

Ellers så venter jeg på lønning, så jeg kan få handlet det siste jeg trenger som er:

Bedside Crib m/ madrass, dyne

Lekegrind m/tilbehør

Stelleprodukter: Babyolje, bleiekrem, noen få ammeinnlegg, brystkrem og bleier. Det er vel egentlig det jeg trenger av stelleprodukter tror jeg.

Badebalje

Sengetøy

Noe å ha i vogna, dyne, pose..

Ett par smokker kanskje

Kluter

Babyteppe/helseteppe

Myggnett til vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med fin kontroll hos jordmor :) Er det den "Bryst er best"-filmen du har fått låne, eller? For den er litt... :spy: Altså, ikke fordi det er noe ekkelt i den, den er bare så utrolig ensidig og virker å være laget for å gi mødre som ikke kan amme dårlig samvittighet. Men det er alltids noe å lære likevel :gjeiper:

Høres jo digg ut med gnuring nede i blæra :fnise: Jeg tror det er noe galt med meg som ikke må særlig ofte på do, men kanskje forklaringen er i leiet til babyen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er den.. hehe, kanskje jeg skal se den aleine da! :fnise: Har veldig lyst og er innstilt på å amme, men er ikke helt begeistret for det amme-mafiaholdningen som enkelte har. Jordmoren min er veldig opptatt av amming, men tror ikke hun hadde presset meg hvis jeg hadde sagt at jeg ikke ville. Men nå har jeg jo gikk inntrykk av at det er det jeg vil :)

Ja, kanskje babyen ligger litt lenger opp? Jeg hadde en mistanke om at han lå med hodet ned, siden jeg kjente hikkingen så langt nede, og at det sparker kraftigst opp under ribbeina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den bryst er best filmen.. :filer: Huff! De kunne jo kanskje oppdatert den i det minste.. den må jo være fra 80 tallet eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den bryst er best filmen.. :filer: Huff! De kunne jo kanskje oppdatert den i det minste.. den må jo være fra 80 tallet eller noe??

Hehe, åh er det en sånn film ja.. gammel og god en :fnise:

jeg skal på kontroll nå denne uka, fikk ett amme-hefte sist - så skulle vi snakke om dette nå. Spent på om jeg får med noen film :sjenert: De kunne vel ha laget en ny en ja, har jo skjedd litt på 25-30 år :sjenert:

Svigermor spør OFTE om jeg har begynt å herde brystvortene mine (hun har jobbet som jordmor før) og anbefaler dette på det sterkeste.. Hender jeg prøver å "dra" litt i de og gnu med ett litt stivt håndkle menneh :sjenert: Er ikke helt inni det der merker jeg :gjeiper: Har du fått noe tips om dette?

Håper du har en fin uke :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den bryst er best filmen.. :filer: Huff! De kunne jo kanskje oppdatert den i det minste.. den må jo være fra 80 tallet eller noe??

:fnise: Syntes den var litt underholdende, men klarte ikke å ta den særlig seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Huff, nei det var skikkelig kleint.. Stakkars mannen som også så på.. hehe! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sommerfulglen :goodbye:

Ja, det var en sånn film ja.. :fnise: De hadde skikkelig store briller og 80talls hår allemann følte jeg! Hehe..

Nei, jordmoren sa ikke noe om herding av brystvortene nei.. aua! :)

Men det kan jo være det er noe i det men.. huff!

De viste vel akkurat litt på filmen at brystvorten måtte være "klar" når man puttet babyen eller pumpe på.. at man rullet den mellom fingrene på en måte..

Hvordan er formen din da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei: 31

Igjen til termin: 63 dager sier tickeren..

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig? Nja, både og! Kjenner jeg syntes at tiden går for fort, samtidig som jeg er kjempespent!

Hodet ned: Ja, hodet var godt nede sa jordmor sist kontroll

Aktivitet i magen: Mye! Det er mye turning og hikking :rodmer:

Navn: Ja, det har han fått! :)

Vektøkning: Har gått opp 12 kg... men syntes det er mest på magen og pupper. Merker selvfølgelig at rumpe og lår også er litt større. Men føler meg sånn tålig! :) Har vanligvis flat mage og ikke noe særlig til overs, så litt morsomt å se hvordan jeg blir på slutten... :fnise:

Vann i kroppen: Nei, bruker fortsatt ringen min! Godt tegn :)

Kynnere: Ja, de er en del av de nå.. Ikke vonde, men litt ubehagelig er det!

Humør: Godt humør, men er litt tungt på jobb.

Barnerom: Han skal sove hos oss, så vi har ikke gjort noe særlig der. Det er ganske nytt og i fine farger. Så er lett å flytte over.

Utstyr: Har kjøpt simo kobi vogn, og stellebord. Ellers står Bedside Crib, grind og stokke tripp trapp stol på planen. Bilsete har vi fått, pluss en seng som han skal ha når han flytter på eget rom.

Strekkmerker: Nei! *bank i bordet*

Magen: Den ligge midt på linja på skjemaet mitt, så er tydeligvis akkurat på gjennomsnitt. Har både hørt at jeg har liten mage, og så var det ei som sa her om dagen at hun ikke skjønte at det var to måneder igjen..

Melk i brystene: Nei, ikke som jeg har merket..

Tanker om fødsel: Håper på vanlig fødsel, satser på at det er litt arvelig. Min mor hadde to ukompliserte vanlige fødsler. Gruer meg ikke, men er veldig spent. Åpen for det meste, og tenker at jeg ikke skal forestille meg for mye hvordan jeg tror det blir.

Kroppslige symptomer/plager: Vondt bekken, kynnere, litt halsbrann av og til. Har hatt mye hodeværk.

Kosthold: Tja, spiser normalt tror jeg. Merker at det ikke er plass til fullt så mye lenger.

Noen andre som tar litt mye av plassen nå :fnise::rodmer:

Endret av Shadee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Her har jeg ikke vært inne før! Vi er som du sier ganske likt i løypa vi, så skal helt klart titte innom deg igjen! Håper du har en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sommerfulglen :goodbye:

Ja, det var en sånn film ja.. :fnise: De hadde skikkelig store briller og 80talls hår allemann følte jeg! Hehe..

Nei, jordmoren sa ikke noe om herding av brystvortene nei.. aua! :)

Men det kan jo være det er noe i det men.. huff!

De viste vel akkurat litt på filmen at brystvorten måtte være "klar" når man puttet babyen eller pumpe på.. at man rullet den mellom fingrene på en måte..

Hvordan er formen din da? :)

Hei!

Ja, hun mener nok litt rulling og "behandling" slik at de skal være rustet til å møte en glupsk babymunn og evt en pumpe.. Helt sikkert godt ment, jeg bare synes det er litt slitsomt med mas :fnise: Har begynt litt nå, men når hun spør svarer jeg allikevel nei :sjenert: Vrang? Hm, mulig :fnise:

Formen min er fin egentlig :) Er 60% sykmld, har vært det siden uke 20 ca.. Pga jeg har slitt med blodtrykksfall (så mye at jeg har besvimt flere ganger dagen) og etterhvert bekkenløsningsvondter.. Synes 40% jobb fungerer helt utmerket, så føler meg heldig pga legen er som hun er mot meg :rodmer: Veldig forståelsesfull og grei på alle måter. Jeg foreslo å jobbe feks 60% på forrige kontroll, men hun skjønte ikke hvorfor jeg skulle gå vekk fra noe som fungerer optimalt :sjenert:

Lillegutt i magen er aktiv, været er strålende og jeg gleder meg masse til tiden som kommer. Livet kunne ikke vært bedre tror jeg :rodmer:

Har du også termin 4 juli? *skal sjekke terminlista etterpå* :gjeiper:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykemeldt, 65% nå, og det er igrunnen deilig! Det er jo ikke så alt for lenge til permisjon heller, og lurer på å muligens ta ut tre uker ferie i forkant! :)

Har termin 6.juli så bare to dager etter deg! Vi går spennende tider i møte gitt!! :)

Er du plaget med kynnere? Her syntes jeg ofte de kommer i ett, spesielt på kveldene.. legen sa at det ikke var noen garanti til å gå mot termin.. jeg bare.. eh..neivel!

Jaja, vi får vente å se :)

Ha ein fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også sykemeldt, 65% nå, og det er igrunnen deilig! Det er jo ikke så alt for lenge til permisjon heller, og lurer på å muligens ta ut tre uker ferie i forkant! :)

Har termin 6.juli så bare to dager etter deg! Vi går spennende tider i møte gitt!! :)

Er du plaget med kynnere? Her syntes jeg ofte de kommer i ett, spesielt på kveldene.. legen sa at det ikke var noen garanti til å gå mot termin.. jeg bare.. eh..neivel!

Jaja, vi får vente å se :)

Ha ein fin uke alle sammen!

Hei igjen!

Aha, bare 2 dager forskjell da - det er jo ingenting :)

Har ikke hatt så mange omganger med kynnere, men noen... Har hatt mer nedpress eller hva de kaller det. Kjennes ut som om lillegutt skal presse seg ut selv :sjenert: stikker og kiler og svir inni meg liksom.. Får litt samme følelsen som når jeg tar celleprøve.. Kjenner at smerten kommer når den lille beveger på seg langt nedi der. Som om han pirker ved "åpningen" med en skarp negl eller noe. I flg jm ligger han langt nede i bekkenet, og smertene kan komme på dager som jeg har vært litt for aktiv. Skal til jm i morra, så jeg får spørre litt mer da. Spennende om gutten din vil ut litt før, tipper på slutten av juni eller 1 juli her...... Har bare feelingen :)

Håper du også har en flott uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke igjen...

Har pluteslig fått skikkelig vondt i det ene låret i tillegg til bekkenvondt på andre siden, så føler jeg krøpler meg rundt nå..

Og når man ikke sover noe særlig på natta heller, så blir det litt tungt altså... *klage*

Huff, godt å få det ut!

Jaja, nå har jeg bare 7 dager totalt igjen på jobb!! Deilig!!!! Kan ikke få beskrevet hvor mye jeg gleder meg til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager, det er jo ingenting!! :hakeslepp: Så deilig!! :skya: Har telt jeg og nå, og jeg har 20.. er ikke så mye det heller, med tanke på at etter de 20 dagene så skal jeg ikke på jobb på over ett år! :nigo:

Ønsker deg ei finfin uke! :klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer positiv i dag! Disse hormonene altså.. :fnise:

Ja, nei, det er ikke mye! :) Tok ut tre uker ferie før permisjonsstart da, så egentlig skulle jeg jobbet til 15. juni.

Og det er jo ikke 7 fulle dager engang!

Nei, nå skal vi bare kose oss fremover! Blir deilig altså! Har bare ett par småting igjen, så er jeg ferdig med alt av innkjøp. Må gå igang med litt vasking av tøy også, så er det vel i boks. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...