Gå til innhold

Shadee's Bok


Shadee

Anbefalte innlegg

Kos deg videre og nyt tiden :nigo:

Her ventes det for harde livet :rodmer: Blir vel våres tur snart og :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn.... :) Da sover baby søtt :rodmer:

Tenkte å skrive ned fødselshistorien min:

Det hele startet på tirsdag, ca halv ti på morgenen.

Jeg satt i sofaen og spiste frokost da jeg plutselig hørte ett knepp... jeg reiste meg, og da sildret vannet i strie strømmer.. :fnise:

Fikk kommet meg inn på badet, og ring sambo, mamma og så føden.

Sambo var på jobb, så mamma kjørte meg inn for sjekk.

Merket ingenting til rier, og alt så fint ut. Det var bare å avvente situasjonen, og jeg fikk time til sjekk neste morgen.

Natten kom og gikk. Jeg og sambo kjørte inn på sjekk, alt så bra ut og jordmoren satt modningsakupunktur.. Nålene gikk jo helt inn!! :gjeiper: Ikke videre behagelig å se!

Vi tok turen heim.. i løpet av ettermiddagen tok det seg opp med rier, og i seks tiden var det kun fem min mellom så da kjørte vi inn til føden igjen.

Jeg ble sjekket i åtte tiden, 2 cm åpning.. Nå var riene veldig vonde og kom med bare ett par min mellom, fikk varmeflaske..

Kl nærmet seg elleve, jeg dusjet for andre gang og nå var det skikkelig vondt. Fikk tilbud om lystgass og flyttet inn på føderom. Det var ikke noe for meg, fikk ikke det til. Stod i prekestol, men bare noen minutter etterpå merket jeg at riene var anderledes.

Ble sjekket igjen, og jammen var det ikke full åpning!! Jordmoren var overrasket tror jeg, fikk lagt meg sidelengs i senga og presset ca 3 kvarter før lillegutten kom til verden! :rodmer:

Fikk han rett opp på brystet og der lå han i tre timer!

En kjempefin fødsel, selv uten smertelindring. Gutten vår veide 3620 gram, 14 dager før termin, så passet veldig greit at han kom nå! :fnise:

Fikk to pyntesting i mellomkjøttet, ellers slapp jeg unna!

Nå er vi heime, koser oss!

Ammingen er litt vanskelig, men nå er det full spreng, så satser på at det går seg til etterhvert.

Han er jo så utolmodig, så hvis ikke melka kommer nå, så er det full balluba!

Nei, lykke til dere andre! Det er helt fantastisk! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lykke til dere andre! Det er helt fantastisk! :rodmer:

Så koselig å lese :rodmer:

Gratulerer så mye med perfekte gutten, håper ammingen går seg til snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese fødselshistorien din, takk for at du deler :takke:

Høres ut som om du hadde en fin fødsel :)

Håper dere fortsatt har det bra, gleder meg til å følge deg og lillemann videre :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du falt ut av mine innlegg - men jeg så plutselig at du har skrevet inne hos MonThe.

GRATULERER med den lille gutten :strix: Takk for at du vil dele fødselshistorien din med oss. Jeg gleder meg masse til det blir med min tur, men har jo litt ventetid igjen.

Kos dere masse hjemme!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Ja, føler meg veldig heldig som hadde en så fin fødsel!

Nå bare koser vi oss heime! Baby sover masse, spiser og sover litt til.

Får av og til noen sinnatokter, men det er jammen ikke mye syntes jeg.

Ligger også lenge å bare kikker. :rodmer:

Ammingen har løsnet, var værst samme dagen og natten vi kom heim. Hadde så spreng i den ene puppen at han ikke fikk tak.

Sendte mannen for å kjøpe ammepumpe og fikk pumpet ut 30 ml to ganger, og så på kvelden igjen løsnet det helt :) Takk og lov, for sprengt pupp er ikke noe godt :fnise:

Nå er de akkurat passe heldigvis. Og ikke sår en plass *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nyter dagene heime, stille og rolig med en liten trilletur i ny og ne :rodmer:

Ammingen går veldig greit, og etter alle bleieskiftene å dømme så får iallefall lillemann nok mat!

Nå er han snart 14 dager allerede, tiden går så ufattelig fort. Vi har investert i ett godt videokamera og kjøpt en god fotoprinter til speilrefleksen, så vi skal prøve å være flinke å knipse masse og filme. Det er så utrolig koselig å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei lita stund siden sist oppdatering.

Her koser vi oss :)

Venter veldig på at pappan begynner ferie til helga :rodmer:

Skal bli godt med alle heime.

Ble en kort oppdatering, for nå vil noen ha mat :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med video og bilder :) Vi må være flinke til å knipse nå om dagene :rodmer:

Godt å høre at det går fint med dere, super-kos med pappafri om dagen ja... Her i huset har pappa fri i 7 uker ifbm lillemann sin ankomst - Luksus :hjerte:

Kos dere videre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) Her har pappaen hatt ferie helt siden fødsel, og det er kjempefint. :hjerte: (Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten ham heller!) Kos dere videre alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har det bra! :hjerte:

Her er det myyye bæsjing og gulp for tiden, er glad vi har mange bodyer/tepper/dyner/gulpekluter :fnise:

Blir nok deilig å ha mannen hjemme ja, her har mannen 14 dager fri iforbindelse med fødsel (omsorgspermisjon er det vel det heter?), og så skal han jobbe 3 dager + 1 natt før han går ut i 4 uker ferie :nigo: ..gruer meg foresten til han skal på jobb i morgen, skjønner ikke hvordan jeg skal få til å være alene med F fra 10-17 :sjenert: Flink du Shadee! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..gruer meg foresten til han skal på jobb i morgen, skjønner ikke hvordan jeg skal få til å være alene med F fra 10-17 :sjenert: Flink du Shadee! :jepp:

Det skjønner jeg så godt, det er virkelig mer enn en fulltidsjobb å passe på en liten en. Men man lærer vel når man må klare seg alene. Jeg har i alle fall fått en helt ny respekt for alenemødre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, respekt for alenemødre, det har jeg også i aller høyeste grad fått!

Det er utrolig lite man får gjort på en dag, spesielt når de er mye våkne. Det er bare bæring og kosing, mating og bleieskift som gjelder :rodmer: Og litt trøsting da, når lillemann blir sinna.

Tiden går så fryktelig fort, nå er han allerede over tre uker! :rodmer:

Idag er det ett fryktelig regnvær, sukk.. det blåser og regner sidelengs, var ute med bikkja i stad og det minner jammen ikke mye om juli nå.. mere oktober.

Men, vi som har fri kan jo vente litt til på sommeren. Bestiller herved prima sommervær hele august og september!! Da er nurkene blitt litt større også og lettere å gjøre litt :)

Men dere jenter, la akkurat ut en tråd ang pumping.

Hva gjør dere feks. når dere skal på seks ukers kontroll for dere selv? Jeg har mest lyst til å se om han vil ha flaske, føler jeg får mer roen til legetimen hvis jeg er der aleine og vet at gullet koser seg heime med pappan og backup-mat hvis han trenger det.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såvidt testa flaske, men fikk det ikke til. Det var bare for gøy, så vi har ikke prøvd så hardt... Du kan jo pumpe og prøve å gi flaske? Lurt å teste ut på forhånd i alle fall. :) Pumpe har jeg gjort siden første uka, og det gikk helt fint. Ang. seksukerskontrollen så kommer jeg bare til å amme før jeg går, og så får mannen komme med snuppa hvis det blir krise. Vi bor nært legekontoret, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover verdens fineste mens mor spiser cookies :rodmer:

Dårlig og ustabilt vær for tiden, kjedelig. Det blir ikke så mange trilleturene, men vi koser oss da fordi :)

Tenkte vi skulle prøve litt med flaske i slutten av uken, blir veldig spennende å se om det er populært! :fnise:

Hadde jo vært fryktelig praktisk at pappaen kunne være aleine litt og ha backup i krisa :)

Var til dyrlegen med bikkja i dag og var vekke ca en time, men da hadde lillegutt fått en skikkelig runde med pupp først og var mett og fornøyd. Var veldig sulten når jeg var tilbake da, så han spiser godt knøsen :rodmer: Han hadde lagt på seg en del over gjennomsnittet på vektkontrollen, og jordmoren var veldig fornøyd :)

Nå er det noen som ligger å grynter litt her borte :rodmer:

Er det mulig å lage så mange fine, rare lyder?! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det noen som ligger å grynter litt her borte :rodmer:

Er det mulig å lage så mange fine, rare lyder?! :rodmer:

:rodmer:

Elsker de lydene og gleder meg til lyden av min egen lille baby!

Blir spennende å prøve flaska, håper dere får det til så du kan få litt egentid innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lydene er bare fantastiske :hjerte:

Lykke til med flaskemating, vi skal også teste litt mer på det feltet. Kanskje vi kan gi hverandre tips etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd flaske i kveld, og han tok den med en gang :jepp: Han fikk bare en liten skvett morsmelk (som jeg hadde pumpa ut tidligere), sånn for å prøve flaske, og så la jeg han til brystet etterpå, og det gikk bra det også :)

Kan jeg spørre, når var dere på vektkontroll? Her har vi akkurat fått time til 6ukers kontroll i midten av august, og er ikke noe før den tid..

Håper alt er bra med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk plutselig bra med flaske her også. :jepp: Vi var på veiing et par ganger før seksukerskontrollen. Veldig greit å følge litt med, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...