Gå til innhold

Shadee's Bok


Shadee

Anbefalte innlegg

Spennende å høre om flaskemating! :)

Tenkte å se om jeg fikk prøvd i dag hvis jeg får tid ;)

Nå har akkurat lillemann badet, og de to siste gangene så har han kost seg virker det som! Tror vi har hatt litt for kaldt vann, og har begynt å ha det litt varmere. Det syntes han nok er bedre :rodmer:

Ja, det er topp hvis man kan dele litt tips altså! Trenger virkelig alle tips man kan få om ting kjenner jeg :fnise:

En annen ting er dette på nyhetene.. blir kvalm av å se og av å tenke på det... :tristbla: Alle tanker til pårørende og de som har vært midt oppi dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke noe flaske i går, ble så usikker på om alle delene på pumpen var rene nok.. får prøve igjen idag!

Nå har akkurat E sovnet i bæresjalet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag som var drakk lillemann av flaske som han fikk av pappan sin, mens mor så på greys hos ei venninne fem min unna :)

Det gikk veldig bra!

Idag har lille vennen hatt litt vondt i magen og det sammen med at det er smellvarmt ute har gjort at det er blitt mye grining og kaving med amming.. Satser på at det blir bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra med flaske :5:

håper lillegullets mage blir bedre!

God helg til dere :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden sist oppdatering, men dagene går i ett her :)

Syntes tiden flyyyr avgårde, selv om de består i stort sett det samme.

Nå sover lillemann, mens mor lager middag.

Idag har vært en sove dag, deilig igrunn! Han sover jo nesten ingenting på ettermiddagene og kvelden, da vil han være våken og sosial gitt! Kjempekoselig, men kan jo bli litt slitsomt om man er aleine hele dagen..

Ellers koser vi oss masse, badet i dag og han var så fornøyd :rodmer:

Til torsdag skal vi på seksukerskontrollen, selv om han da er syv uker da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Oi, nå var det lenge siden jeg hadde skrevet noe som helst i boka mi gitt! Tiden går så altfor fort!

Man får liksom ikke roen til å sette seg ned så ofte heller.

Nå ligger E i vogna si og sover litt.. alltid spennende å se hvor lenge han kommer til å sove denne gangen, for det varierer fra 10 min til to timer :) Det blir ikke de lengste trilleturene på oss for å si det sånn, når det er så ustabil soving! :)

Har bært ett par småturer i moby wrappen min, og det funker kjempefint, da er det en liten en som sover søtt oppi der!

Jeg får han ikke like elegant i som de gjør på youtube men... hehe... men det virker jo som han ligger godt siden han sovner.

Ellers har vi hatt noen dager med skikkelig ammetrøbbel på dag/kveld.. sukk, det er slitsomt det! Men grining, og han ville absolutt ikke ta puppen. Fikk jeg han på, og han drakk litt greit satt han seff i halsen og svelget masse luft, så da ble det jo iallefall galt! Når det er sånne dager er det hakket før MME altså... :sjenert: Men nettene gikk veldig greit heldigvis.

Og de to siste dagene har det vært greit, så da glemmer man det litt.

Ellers så sover han ikke så mye syntes jeg, på natten er det lengste han sover 3 timer, men det er sjeldent. Det er amming mellom hver time og hver andre time hele natten, heldigvis så sovner han igjen med puppen, så det er jo greit, men man merker jo det blir lite søvn på mor :sovne:

Ellers smiler han masse og da er han jo så god at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! :rodmer: Rart hvor mye man elsker disse små, trodde ikke det var mulig nesten!!

Han har masse rare utrykk, så det blir mye latter i løpet av dagen, spesielt når underleppen lager den største gjeipen i historien hvis han blir litt fornærmet :snurt: Hehehe.. stakkars, men kan jo ikke annet enn å le!

Bading er som regel veldig greit, men her en dag begynte det med en skikkelig geip, som jeg faktisk klarte å lure over i ett smil! :rodmer: Helt til vi skulle tørke inne i halsvalken da... da ble jo alt galt igjen!

Håper alle har en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her går dagene unna! Lillemann er snart 3 måneder og både dåp og vaksiner står straks for tur!

Spennende og skummelt på en gang...

Nå ligger lille å koser seg i vogna si med smokken! Jeg har pumpet en flaske melk for jeg og min søster skal på kino i ettermiddag! :)

Koselig!

Ellers er det kjempekjedelig vær for tiden, regn regn og atter regn.. den eneste måten vi kommer oss ut på er jo i bil! Skal til middag til svigers etterpå, så får luftet E litt da.

Nå er det også tiden for å kle seg litt bedre! Er kjølig ute, og her en natt var det minus....

Nei, får kanskje gjøre meg klar til å gå på middag her! Nå har vel sikkert E sovnet, gjør alltid det rett før vi skal noe typisk.. så må vi til å vekke, stakkars! Det liker jeg ikke altså! Men det er heldigvis ikke så ofte, så da går det nok bra.

Ha en fin søndag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heei :vinke:

Håper alt står bra til med dere! :) Dere er kanskje ferdig med dåpen nå? Isåfall, gratulerer :dagens-rose:

..her er det også hyppig amming på natt, og mangelen på søvn de sistre 3 månedene begynner og merkes ja :sjokkbla: *grus i øya*

Tenker vi prøver med grøt på kvelden når han bikker 4 mnder her, forhåpentligvis kan det gjøre at han iallefall får en lang soveperiode på natt :)

Finfin dag til dere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå var det som vanlig skrekkelig lenge siden jeg hadde oppdatert noe her!! Fy skam seg!

Men dagene flyr så fort av gårde at man nesten ikke får sukk for seg.

I skrivende stund ligger knøsen på lekematta si på gulvet å kikker på noen dingler på babygymmen sin.

Ting går veldig bra for tiden! :) Får trillet en del turer, som er deilig. Ellers har vi fått bra leggerutine, her sovnes det mellom 18 og 19 hver kveld, og så står man opp igjen rundt kl seks.. avbrutt av matinger da selvfølgelig! :)

Noen ganger hyppig, andre ganger ikke så ofte..

Men har enda ikke sovet rundt! Men det kommer nok.

Har ikke provd noe annet enn mm enda, men har bestemt meg for å prøve litt grønnsaker snart, tenkte å begynne med gulerot :)

Blir spennende!

Nei, nå er det litt utolmodiglyder borti der, så får skifte ut noen leker.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå var det som vanlig igjen skrekkelig lenge siden jeg har oppdatert! :)

Her skjer det stadig nye ting, knøsen har begynt å le masse, snu seg av og til fra rygg til mage, smakt grøt (ikke så godt i følge knøsen), avokado (litt bedre..) og pære (enda litt bedre). Og nå står aprikosene på kok for å bli mos :)

Nå nærmer det seg jul, og jeg henger noe etter med gavene.. Lillemann har jo sluttet med flaske lissegodt, så da blir det shopping på 2-3 timers intervaller :P

Har prøvd en gang eller to med kopp, tror det blir løsningen, må bare øve litt mer!

Nå ligger han å sover søtt i vogna, litt laving med puppen igjen i dag. Det går jo stort sett greit med ammingen, men har noen dager innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heii :vinke:

Håper alt står bra til med dere, regner med dere har travle dager, som oss ;)

Ønsker deg og dine en fantastisk fott jul, nyt hverandre, maten og alt det deilige som juletiden har å by på :hjerte:

God jul! :gullengel:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Oioi!! Nå var det lenge siden jeg hadde oppdatert!

Får skylde på travle dager og at jeg leser KG på mobilen med litt tungvindt oppsett..

nuvel!

Her nyter vi dagene!! Lillegutt sover søtt i skrivende stund. Han har begynt å ligge i egen seng på vårt rom, flinke gutten, og sovner greit av seg seg hver kveld sånn seks-halvsyv-ish!

Han har også begynt med litt grøt, det går for det meste i Holle hirsegrøt med eple/pæremos i. Får også litt grønnsaker og middag.. men det er visst ikke så veldig godt, i allefall ikke bare grønnsaker! :)

Kjøpte nestle sin godnatta havre-naturell grøt i dag, den kom best ut i ett par tester, så håper den også kan falle i smak! Greit å ha noen forskjellige å velge mellom.

Nettene er greie, i allefall fram til to tre tiden, da kan det være ganske så hyppige oppvåkninger frem til dagen starter, alt fra halv seks til seks som regel.. *gjesp*

Ellers så hadde vi ny sove-rekord her en dag, sov fra ca 18 til klokken 01!!! Syv timer! (synd ikke mamman også la seg klokken seks da.. hehe)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Nå var det jammen på tide med en oppdatering igjen!!

Knøsegutten har akkurat vært på 15mnd kontrollen, fin gutt på ca 10 kilo :)

Vi har fantastiske dager, knøsen er blid som en sol, farter rundt som en propel og ler masse! Matlysten er på topp! Har litt urolige netter, med mye smokkputting, men nå har vi hatt første natten på eget rom, så kanskje det kan hjelpe litt :)

Han blir også storebror i slutten av juni :) Bare fem uker på vei, så det er jo kjempenytt enda. Knøsen sover den første luren sin, har to om dagen, men mor koser seg i sofaen! :) Herlig å ha permisjon enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...