Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

For et par år siden var jeg og noen venner på shopping i byen. Etter et par timer inn og ut av en del butikker satte oss ned på en benk for å slappe av litt. Vi satt å pratet litt før hu ene måtte dra, så jeg ga henne en klem og i det vi var ferdige med å klemme ser jeg at en gammel dame står 20cm fra ansiktene våre å nistirrer.. ''Ja, så det er sånn dagens ungdom holder på!'' sier hun skarpt, og gir en laang leksjon hvor galt det er å være homofil og blablabla. Vi prøvde flere ganger å forklare henne at det bare var hadeklem, men til ingen nytte, det vi dreiv på med var skammelig!

Må definetivt være det dummeste jeg har fått kjeft for..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et par år siden var jeg og noen venner på shopping i byen. Etter et par timer inn og ut av en del butikker satte oss ned på en benk for å slappe av litt. Vi satt å pratet litt før hu ene måtte dra, så jeg ga henne en klem og i det vi var ferdige med å klemme ser jeg at en gammel dame står 20cm fra ansiktene våre å nistirrer.. ''Ja, så det er sånn dagens ungdom holder på!'' sier hun skarpt, og gir en laang leksjon hvor galt det er å være homofil og blablabla. Vi prøvde flere ganger å forklare henne at det bare var hadeklem, men til ingen nytte, det vi dreiv på med var skammelig!

Må definetivt være det dummeste jeg har fått kjeft for..

Da hadde jeg gitt vennina mi ett kyss bare for å provesere litt mere :P

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var jeg og noen venner på shopping i byen. Etter et par timer inn og ut av en del butikker satte oss ned på en benk for å slappe av litt. Vi satt å pratet litt før hu ene måtte dra, så jeg ga henne en klem og i det vi var ferdige med å klemme ser jeg at en gammel dame står 20cm fra ansiktene våre å nistirrer.. ''Ja, så det er sånn dagens ungdom holder på!'' sier hun skarpt, og gir en laang leksjon hvor galt det er å være homofil og blablabla. Vi prøvde flere ganger å forklare henne at det bare var hadeklem, men til ingen nytte, det vi dreiv på med var skammelig!

Må definetivt være det dummeste jeg har fått kjeft for..

Da hadde jeg gitt vennina mi ett kyss bare for å provesere litt mere :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha husker en sommer for noen år tilbake da jeg og mannen min malte huset. Rundt halv 10 på morgenen skriker nabokjerringa ut av vinduet og ber oss om å holde kjeft og slutte å bråke sånn for vi vekket henne. Ja for en malerkost bråker jo sååå mye da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk skikkelig kjeft utenfor Rema 1000. Hele parkeringsplassen var full og vi var bare glade for at vi fant en ledig plass. I det vi gikk ut av bilen kom mannen som eide nabobilen og skjelte han ut etter noter siden vi hadde parkert ved siden av dem, vi måtte jo forstå at man ikke kunne parkere ved siden av noen. Hadde vi parkert veldig nærme kunne jeg forstått det, men vi sto så langt unna som man kan gjøre når man parkerer i felt, men han ga seg ikke før mannen flyttet bilen. Mens mannen kjørte bilen vekk sto han fyren og kjeftet ut i luften, til kona og alle som ville høre om folk som parkerer ved siden av andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Haha, nå kom jeg på noe. Tror jeg var 14-15 år gammel, da jeg og noen venner dro til stranda for å kose oss om kvelden. Vi hadde med oss mat, noen øl osv (dette var bygda, ingen reagerte på at vi drakk litt der ute). Så vi satte oss til rette og fyrte opp grillen, da det plutselig dukket opp en dame fra ingensteds og begynte å kjefte.

Denne stranda lå bokstavelig talt midt i skogen, ingen hus på en god del km, så vi trodde ikke vi kom til å plage noen. Hun kjeftet oss huden full for at vi våget å sette oss ned på denne stranden, for her hadde hun parkert med campingbilen sin, og hun ville ikke ha noe av noe fyllebråk fra oss, så vi hadde bare å flytte oss til en annen strand. Vi hadde rett og slett ingenting å gjøre på denne stranden, og hun kom til å ringe politiet hvis vi ikke fjernet oss.

Vi ble jo helt paffe av denne aggressive kvinnen, hun var virkelig fly forbannet fra begynnelsen av, så vi flyttet oss en liten km lengre bort (rundt en sving, så hun ikke skulle se oss:p) og fortsatte "festen" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Galithralia

Hihi kom plutselig på noe fra sommerjobben min i år, da fikk jeg kjeft av en spansk dame fordi Keiko ikke lå begravd i Bergen. Visste ikke om jeg skulle le eller grine.

:skratte:

Jeg fikk og kjeft av en annen turist fordi hun absolutt skulle besøke Preikestolen, Sognefjorden og Flåm på en dag. Haha endte med at jeg gav henne en haug med brosjyrer og ønsket henne lykke til! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er VELDIG bra at du svarte henne! De fleste blir jo helt målløse når de treffer på slik oppførsel.

Jeg tror jeg fikk samlet meg fordi jeg har møtt mange sure gamle mennesker...og hver gang har jeg tenkt: "åh, jeg skulle sagt sånn og sånn"...men så blir jeg så paff :fnise: Men denne gangen fikk jeg nok OG husket alle tordentalene jeg hadde forberedt til neste gang jeg traff en sur gæmlis!

Mannen min så på gangen min i speilet da jeg var på vei tilbake til bilen at jeg var FORBANNA ja :fnise::kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk kjeft for at venninnen min visstnok hadde juksa på en tentamen på VGS ved å se på mine svar. for det første satt vi i motsatte hjørner i et temmelig stort rom (rommet var en dansesal) med mange mellom oss, for det andre: hvorfor skulle jeg få kjeft hvis hun hadde juksa?! ingen av oss fikk karakter.

:sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i blokk og skulle ta heisen opp til 11 egt. Kommer er krangle kjerring opp fra kjelleren. Det var endel støy i underetasjen, så jeg hørte ikke dørene i heisen, så inner-dørene åpne seg gjennom vinduet på den ytterste døren på heisen, venter til jeg tror den er ferdig med å åpnes, noe vi vanligvis hører. Tar i døren og prøver å åpne. Inner-dørene var selvfølgelig ikke helt åpne enda, så jeg ikke fikk åpnet døren. Må vente litt ekstra før jeg får åpnet døren.

Da jeg endelig kommer inn, får jeg fortalt at jeg ikke må åpne døren før den er åpen. Jeg sier ja, det skal jeg passe på. Hun forteller om og om og om og om igjen. At jeg ikke må åpne døren. Jada heisen går sakte. Rundt 9. klarer jeg ikke holde meg lenger, og svarer; jada, jeg har hørt det nå. Makan til skyllebøtte jeg fikk da skal du lete lenge etter, ungdommen nå tildags, respektløs....bla bla bla.

Kom heldigvis noe godt ut av det. Kjerring sa ikke et ord til meg igjen, sålenge jeg bodde der. Bare så stygt på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg fikk min aller første butikkjobb i en klesbutikk som 16 åring. De fleste tuller vel litt med kassen i begynnelsen. Det gjorde jeg i hvert fall. Trykket feil osv. De fleste kundene skjønte jeg var ny og ikke var så erfaren men en eldre damme ga meg den heftige skyllebøtta om hvor treg jeg var. Hun ble sikkelig sur for at jeg somlet så og brukte opp hennes dyrebare tid. Da hun kjefet på meg ble jeg bare mer stresset og gjorde mer feil. Til slutt måtte jeg be en kollega om hjelp som var på lageret.Så sier hun dama: "Endelig litt hjelo å få her. huff hun der kan jo ingen ting." Ikke særlig gøy å få høre det akkurat. Følte meg så ubrukelig. Måtte gå inn på lageret å grine men hun kollegaen min sa at det var ikke uvanlig at noen kunder glefset sånn, Hun hadde opplevd det flere ganger på de 8 årene hun har jobbet i butikk. Det eneste man kan gjøre er å ikke bry seg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på kundeservice hos bredbåndsleverandør. Fått noen merkelige skyllebøtter der ja.

Ene eksempelet var kunden som klikket fullstendig på meg fordi eg leste opp et mobilnr på formen 11 11 11 11 istedetfor 111 11 111. Kva i alle dager var det me egentlig blei lært opp til på jobben om me ikkje eingong kunne bruke den norske standarden på korleis ein skal lese opp mobilnr?!

Eit anna eksempel var når ein kunde ringer og sier "eg vil snakke med Per, kan du hente han?". Bad kunden om å holde linjen slik at eg kunne høre med Personalansvarlig om kem denne "Per" kunne vere, og om "Per" var på jobb og tilgjengelig. Det viste seg at "Per" var på kurs, så eg skulle prøve å hjelpe kunden selv. Når eg fortalde at Per ikkje var tilgjengelig fikk eg denne beskjeden: "ka e du heilt ny eller? Du må no for **** lære deg kem dine medarbeidere er! At du ikkje eingong veit kem Per er er jo heilt idiotisk! Eg skal ikkje ha hjelp av ein nyansatt som deg! Be Per om å ringe meg når han er ferdig med møte! Makan til idioti! Du må ta å rydde opp i papirene dine frøken!" Og så slengte han på røret. Bare så det er sagt, vi var rundt 80 medarbeidere på den avdelingen aleine, og eg hadde jobbet der en god stund, mens Per var nyansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde ikke meg, men jeg var kunde i en klesbutikk og så episoden. Det var ei dame som kom inn og letet etter noen topper som var på salg, men fant de ikke, så hun spurte en ansatt etter de, den ansatte svarte at resten av salgsvarene var blitt flyttet dit (og pekte i et hjørne) for å gjøre plass til de nye varene. Damen klikket og mente at det var vanvittig dårlig å flytte på varer, hun som hadde sett seg ut noe men ikke hadde tid til å prøve sist gang hun var innom osv. Hun butikkansatte var jo bare hyggelig stakkar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linda sofie

Dette skjedde ikke meg, men jeg var kunde i en klesbutikk og så episoden. Det var ei dame som kom inn og letet etter noen topper som var på salg, men fant de ikke, så hun spurte en ansatt etter de, den ansatte svarte at resten av salgsvarene var blitt flyttet dit (og pekte i et hjørne) for å gjøre plass til de nye varene. Damen klikket og mente at det var vanvittig dårlig å flytte på varer, hun som hadde sett seg ut noe men ikke hadde tid til å prøve sist gang hun var innom osv. Hun butikkansatte var jo bare hyggelig stakkar

Blir helt sjokkert jeg. Tenk å klikke for noe sånt da? Hjelpes meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden oppdagen jeg plutselig en morgen av min sønn skulle på tur samme dag sammen med klassen sin og at de kunne ha med grillpølser, tursjokolade og brus om de ville. Da vi ikke hadde noe av dette i huset var gode råd dyre. Ut i full fart og innom en bensinstasjon. Der fikk jeg kjøpt ei ukokt pølse, et pølsebrød :) , en sjokolade og en halvliter cola. Brydde meg overholde ikke om hva det kostet!

Både poden og jeg var knallfornøyd, men da opplevde jeg å få svinkjeft av kunden bak meg i køen! En eldre mann, han syntes det var helt horribelt at jeg handlet cola og sjokolade på bensinstasjon, det var jo så kjempedyrt sammenliknet med dagligvarebutikk! For ikke å snakke om at jeg kjøpte ei pølse... skulle tro jeg var moden for tvangsinnleggelse! Det var mye roping om "dagens ungdom" og om "sløsing med penger" og "dessertgenerasjonen".....

Jeg fant ut at det ikke var noen vits å verken forklare situasjonen eller hva en tidsklemme eller et forventningspress er for noe... og hvorfor skulle jeg nu egentlig det, han hadde ingenting med det. Såvidt jeg husker stirret jeg på han, "knurret" litt, leverte sønnen på skolen og klarte å komme meg på jobb i tide. Phu! I etterkant har jeg ledd mye av det, men der og da var jeg rasende på han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden oppdagen jeg plutselig en morgen av min sønn skulle på tur samme dag sammen med klassen sin og at de kunne ha med grillpølser, tursjokolade og brus om de ville. Da vi ikke hadde noe av dette i huset var gode råd dyre. Ut i full fart og innom en bensinstasjon. Der fikk jeg kjøpt ei ukokt pølse, et pølsebrød :) , en sjokolade og en halvliter cola. Brydde meg overholde ikke om hva det kostet!

Både poden og jeg var knallfornøyd, men da opplevde jeg å få svinkjeft av kunden bak meg i køen! En eldre mann, han syntes det var helt horribelt at jeg handlet cola og sjokolade på bensinstasjon, det var jo så kjempedyrt sammenliknet med dagligvarebutikk! For ikke å snakke om at jeg kjøpte ei pølse... skulle tro jeg var moden for tvangsinnleggelse! Det var mye roping om "dagens ungdom" og om "sløsing med penger" og "dessertgenerasjonen".....

Jeg fant ut at det ikke var noen vits å verken forklare situasjonen eller hva en tidsklemme eller et forventningspress er for noe... og hvorfor skulle jeg nu egentlig det, han hadde ingenting med det. Såvidt jeg husker stirret jeg på han, "knurret" litt, leverte sønnen på skolen og klarte å komme meg på jobb i tide. Phu! I etterkant har jeg ledd mye av det, men der og da var jeg rasende på han.

:klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

En bussjåfør klikket vinkel på meg fordi jeg banket en gang for mye på døra da han holdt på å kjøre fra meg :huh: Unnskyld for at jeg er til, liksom, men jeg gidder ikke vente femten minutter ekstra i flere minusgrader bare fordi fyren har hastverk og hater jobben sin :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bussjåfør klikket vinkel på meg fordi jeg banket en gang for mye på døra da han holdt på å kjøre fra meg :huh: Unnskyld for at jeg er til, liksom, men jeg gidder ikke vente femten minutter ekstra i flere minusgrader bare fordi fyren har hastverk og hater jobben sin :rolleyes:

Nå kom jeg på noe. Husker da jeg ventet på bussen så fikk jeg sikkelig kjeft av en utenlandsk buss sjåfør om jeg ikke rekte ut hånden sånn at han skulle stoppe. Eh må man virkelig ta ut hånden når man står på et buss ståpp og når det er den eneste bussen som kjører akkurat forbi det buss ståppet??? "jammen jeg kunne ikke vite om du ventet på noen andre eller skulle ta bussen" vel står man på et buss ståpp så skal man jo som regel ta en buss da! :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på noe. Husker da jeg ventet på bussen så fikk jeg sikkelig kjeft av en utenlandsk buss sjåfør om jeg ikke rekte ut hånden sånn at han skulle stoppe. Eh må man virkelig ta ut hånden når man står på et buss ståpp og når det er den eneste bussen som kjører akkurat forbi det buss ståppet??? "jammen jeg kunne ikke vite om du ventet på noen andre eller skulle ta bussen" vel står man på et buss ståpp så skal man jo som regel ta en buss da! :klaske:

Ikke for å være kranglete, men man skal faktisk gi tydelig signal til bussen hvis man vil at den skal stoppe..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte virkelig med en fyr bak kassa i dag. Jeg sto og ventet, skulle levere min telefon til reperasjon. Foran meg i køen står en godt voksen mann og snakker med han bak kassa. Et produkt denne kunden har kjøpt fungerer tydeligvis ikke som det skal, og kunden ønsker derfor at det skal til reperasjon, noe jeg skjønner. Men han bak kassen sier at han kun kan ta i mot det om han har kvittering, da verkstedet krever dette. Kunden går da helt i fistel og klikker i alle mulige vinkler. Herrelighet, for en ufordragelig mann! Følte virkelig med fyren bak kassa. Vi snakker her om en liten elektronisk duppedings som selges overalt fra elektrobutikker til Clas Ohlson, og jeg forstår faktisk at slike ting ikke er noe de har registrert (de hadde kun kvitteringer på mobiltelefoner og andre større elektroniske varer).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...