Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Disse to hendelsene skjedde den siste måneden. 

Vi har hytte helt nede ved sjøen i en vik med molon. Det er 3 hytter innefor der. Det var en nydelig dag, så jeg og kjæresten fikk på oss våtdrakt og dykket, padlet og koste oss ute på havet i et par timer. Naboen med alle barna var også der, og vi hørte ungene gråte og masse på foreldrene at de også ville bade. Dette holdt på en stund. Til slutt roper moren på oss, og begynner å skjelle oss ut for at "vi måtte bare vise oss for ungene! Og vi kunne visst for hælvete la være å ha det gøy i sjøen når ungene ikke fikk lov" 🙄 synd at det går utover dem, men jeg står sta på at vi må da få lov til å kose oss i finværet selvom.. Vi bråkte ikke. 

_____________

Jeg jobbet med en dame for en del år siden som hadde problemer med å få barn. Hun var veldig åpen om dette, og snakket mye om ivf og slik. En dag kom det en ny gutt, og under en samtale der vi fortallte om privatlivet våres forteller hun han at hun er gift. Han spør da veldig uskyldig om hun har barn, og hun klikker totalt. Skjeller han ut for det frekke spørmålet og hvor irriterende det var at folk skulle grave så om personlige ting. Vi ble alle veldig satt ut. Hun sluttet i jobben en stund etter på, og for noen dager siden trengte vi en vikar og hun dukket tilfeldig plutselig opp. Jeg har ikke hatt noe kontakt med henne på den tiden, utenom venner på facebook der hun har lagt ut mye om graviditeten, barnet son endelig ble født, barnehage bilder osv. Etter å ha snakket sammen en stund spør jeg om ungen. Og fy så mye kjeft jeg fikk! Jeg måtte bare være nykjerrig. Og ja ryktene stemte og bla bla bla. Jeg ble sjokkert da jeg ikke hadde hørt noe som helst, men etterjeg hadde blitt skjelt ut en god stund kom det frem at hun hadde mistet ungen til barnevernet.. Jeg mente virkelig ikke noe annet en et hyggelig spørsmål.. 

 

Anonymkode: 8f0bc...ae1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommet for "pent" kledd i forhold til situasjonen og fremhvet figueren for mye. Altså, jeg fikk rett og slett kommentar på at jeg hadde provoserende flat mage og at jeg gikk i slike klær bare for å vise meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk positivt
Uakseptabel skrev (58 minutter siden):

Kommet for "pent" kledd i forhold til situasjonen og fremhvet figueren for mye. Altså, jeg fikk rett og slett kommentar på at jeg hadde provoserende flat mage og at jeg gikk i slike klær bare for å vise meg. 

Omg, vedkommende må ha vært utrolig sjalu, for noe stygt å si, men du får ta det som et stort kompliment❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang i et bygg der det var ansattparkering utenfor, et par fast tildelte plasser. 

Jeg bodde i sykkelavstand til jobb, og trengte ikke parkering til vanlig. Men etter at jeg hadde hatt et inngrep i foten søkte jeg om parkering for en periode, og fikk det innvilget på en fast tildelt plass.

Det jeg IKKE visste, var at denne plassen i utgangspunktet tilhørte en av de høyere herrene på jobben, som var i permisjon en periode. Og han kom tilbake før min tildelte parkeringsperiode var ferdig. 

Så en dag mens jeg karret meg ut av bilen på krykker, så kom han kjørende, bråbremset, hoppet ut og skjelte meg ut. Jeg fikk høre hvor utrolig frekk jeg var som bare tok meg til rette på den måten. Og det var ikke første gangen, for dagen før også hadde han heller ikke fått parkert pga den j*vla bilen min stod der. Han regelrett stod der og brølte - jeg følte jeg var midt i en av de beryktede hårføner-talene til Alex Ferguson. Jeg ble helt på gråten og gikk inn igjen i bilen og kjørte vekk og parkerte på en betalingsplass. Gav beskjed til hun som var ansvarlig for tildelingen av parkeringsplasser, og hun bare svarte: "Åja, det stemmer,  han er tilbake igjen han nå, ja. Du kan bruke plass xxx i stedet for..."

Jeg skjønner ikke at det ikke streifet han at det måtte være en misforståelse et sted.... For det første hadde han vært lenge vekke fra jobb selv - trodde han at ingen hadde fått tillatelse til å bruke plassen midlertidig? For det andre - jeg kom på krykker. Var det så utenkelig at jeg hadde fått tillatelse til å parkere der for en periode?

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea Adriana skrev (På 12.10.2010 den 12.10):

Jeg kan begynne, jeg har veldig mye svai i ryggen da var det ei i klassen min på vgs hun var 19.

 

Som ble drit sur, :frustrert:. hun var sur fordi hun mente jeg gikk og presset puppene mine fram for at det skulle se ut som om jeg hadde større pupper enn henne! :overrasket::eeeh:

 

Hun var fly forbanna på meg og virklig hatet meg for dette.. :regler::kjempesinna::sinna:

 

 

Og herre kan det bli dummere? :klø:

 

Å det var så tåpelig jeg glemmer det aldri.

:skratte:

Dette husker jeg fra ungdomstiden selv. Jenter med god holdning og rett rygg (gjerne typisk turnere, dansere o.l) fikk pes av andre jenter fordi de mente de forsøkte å strutte med puppene sine. Ingenting er giftigere enn misunnelige/sjalu jenter🙈

Selv ble jeg kalt inn til sjefen og fikk kjeft og til og med advarsel fordi jeg hadde vært sykemeldt helgen før og noen på arbeidssteder mitt mente de hadde observert meg på utested om kvelden. Og sladret. Heldigvis hadde jeg legeerklæring som kunne bekrefte at jeg var innlagt på akutten med akutt tarmslyng den dagen jeg skulle vært observert😳

Etter dette kjente jeg at jeg ikke orket å jobbe på det stedet mer og sa opp med det samme jeg fikk meg en ny jobb.

Anonymkode: 7572c...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk positivt skrev (På 6.5.2021 den 14.16):

Omg, vedkommende må ha vært utrolig sjalu, for noe stygt å si, men du får ta det som et stort kompliment❤️

Det var faktisk daværende kjæreste til mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bergen og av en eller annen grunn ble min manns telefonnummer plassert på døren til en eller annen ishall på Hamar som man kunne ringe om hallen var låst. Det ringte folk i tide og utide, og han måtte gang på gang fortelle at han ikke var rette vedkommende, at nummeret var på døren var feil. Dette ville enkelte ikke godta og han ble regelmessig skjelt ut for at han ikke kom med en gang for å låse opp. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c6098...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 10 år fikk jeg kjeft av foreldrene mine fordi de trodde jeg juksa i kortspill. Vi spilte Idiot og jeg delte ut kortene. Alle fikk like kort og derfor måtte jeg jo ha juksa 🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja jeg har fått kjeft for mye rart.

En gang som tenåring var jeg med foreldrene mine på restaurant. Jeg satt og så ut vinduet mens vi ventet på maten. Da fikk jeg kjeft for å sitte å se ut av vinduet. Mamma og pappa snakket så høyt at alle kunne høre det. Man sitter da ikke å ser ut vinduet når man er på restaurant kjeftet de!  Jeg skjønner ikke problemet.

Fikk kjeft av ei jeg bodde på hybel med  engang for å se på datoen på en pakke kjøttpålegg, det gikk ikke an å være så hysterisk sa hun, også nappet hun pakken ut av hånda mi og kastet den i søpla. Hun sa at hun orket ikke så hysteriske folk. Ba henne om å kjøpe tilbake da det faktisk var mitt pålegg. Men det var ikke snakk om nei!

Fått kjeft av pappa for å gjespe i bilen tidlig på morgenen når han kjørte meg til skolen en gang. Han mente da at jeg ikke hadde sovet om natten og kjeftet for det. Men jeg hadde sovet om natten.

 

Anonymkode: 264e6...cc3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av en fyr en gang jeg satt utenfor McDonalds og tok meg en røyk etter maten. 
Hadde på meg Fila sko, 2xU tights og Adidas genser. Han mente at jeg var for feit og usunn til å kle meg i «treningsklær» 😂😂😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ble skikkelig skikkelig sur og muggen en gang vi mista internett i flere timer. Etterpå kjeftet han på meg fordi jeg fikk han til å føle seg så dum når han var sint, han mente at siden jeg ble stille og kald så reagerte jeg feil.

Kommenterte tørt at dersom han følte seg som en idiot så var det sannsynligvis fordi han oppførte seg som en.

Anonymkode: bca22...93e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover
TinaEmilie98 skrev (49 minutter siden):

Jeg fikk kjeft av en fyr en gang jeg satt utenfor McDonalds og tok meg en røyk etter maten. 
Hadde på meg Fila sko, 2xU tights og Adidas genser. Han mente at jeg var for feit og usunn til å kle meg i «treningsklær» 😂😂😂

Kjeftet han bare plutselig på deg?😮 Mange skada folk der ute dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loublover skrev (28 minutter siden):

Kjeftet han bare plutselig på deg?😮 Mange skada folk der ute dessverre 

Jepp… Bare kom bort å sa at jeg som var så feit, og i tillegg røyk ikke burde kle meg i «treningsklær» som han kalte det… Sa at det bare så teit ut 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ungdom fikk jeg faktisk kjeft av moren min, fordi jeg hadde alt for mye penger på kontoen min. :phaedra: 

Både jeg og søsteren vår hadde bank-kontoer, i våre egne navn. Noe som ble satt opp når vi var veldig unge. Men søsteren min gadd aldri å ha deltidsjobber ved siden av skolen, eller sommer-jobber, eller noe som helst. Så når jeg var kanskje femten eller seksten år gammel (tror jeg) så hadde jeg samlet opp en god del penger der. Samtidig som søsteren min hadde absolutt null og niks på hennes konto. 

Dermed begynte hun faktisk å sutre og klage, fordi det visstnok føltes "urettferdig" for henne at jeg hadde såpass mye mer penger enn henne. :fnise: 

Anonymkode: 1c9a5...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer fikk kjeft av svigermor fordi vi sa at vi ikke ønsket oss barn. Det hadde vært mas om dette i lang tid, så da sa vi det som det var at vi ikke ønsket oss barn. Hun ble rød i ansiktet av sinne og stormet ut! Senere kom hun inn igjen og kjeftet oss huden fulle og sa at ville vi virkelig ikke gi henne barnebarn? Var vi virkelig så egoistiske? Det gikk bare ikke an! Vi har enda ikke fått barn siden vi fortsatt ikke ønsker barn, og hun er like skuffa og kommer stadig med hint om at nå må vi snart sette i gang for nå er vi snart for gamle, og hadde ikke det tomme rommet deres vært fint som barnerom? Jeg kan hjelpe dere å pusse opp! Og hun har sett barnevogn og seng på tilbud osv osv… Men det blir ikke noe barn, hun får ikke ønsket sitt oppfylt. Kan jo ikke få barn kun fordi hun ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Loublover
TinaEmilie98 skrev (1 time siden):

Jepp… Bare kom bort å sa at jeg som var så feit, og i tillegg røyk ikke burde kle meg i «treningsklær» som han kalte det… Sa at det bare så teit ut 😂😂😂

Det er helt sinnsykt da😮 For en taper han må være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere såkalte «bestevenninne» ringte meg kun for å gi meg huden full fordi jeg ikke hadde informert henne om et konsertbilletsalg, når det startet. Hun brukte en setning som: « Hadde du virkelig vært en god venninne hadde du ordnet billetter for meg eller fortalt meg når konserten og bilttsalget var!» Mitt svar var: « Jeg er opptatt. Ringer deg i morgen. Så la jeg på. Hun bar nag lenge og ville ikke høre om at jeg fortalte om konserten. Vi er ikke venner lenger heldigvis. Og jeg har vært på flere konserter av samme artist mens vi var venner. Hun var sur i første omgang og måtte ha noen å legge skyld på. Sånn er hun 😒😒😒😒

Anonymkode: ec147...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen uker siden gikk jeg tur med hunden, gikk på en smal sti, hunden snuste på venstre side, da jeg plutslige så en jogger komme mot oss, jeg bare tok hunden mer mot venstre, for å lage plass til han joggeren, også lagde han en håndbevegelse om at jeg skulle passe meg til andre siden, og alt dette skjer jo fort, så jeg går såklart først, og skal ta hunden etter meg, og da havner hunden i midten av stien, mens jeg er på vei til å flytte han over på høyre siden, da stopper joggeren og sier '' du skal liksom være mellom meg og hunden, det er sånn det funker!!! '' ...........ehmmm!!! jeg hadde akkuratt stått opp og fikk ikke ut et ord. men seriøst!!!? Jeg passa meg så fort jeg klarte, jeg vika for å gi deg plass, jeg tok hunden ut på siden, FØR han ba meg flytte meg, også er han ikke fornøyd da heller. altså wtf 😛 han var vel bare sur for noe annet..så ja. jeg har fått kjeft for å gå på feil side av en sti...

Anonymkode: 32978...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...