Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker

Det dummeste jeg noen gang har fått kjeft for må være da jeg jobbet som guide på et utendørsmuseum det alle husene er shitgamle laftehus med gress på taket. Før man kommer inn på området er det et stort skilt med et askebeger under hvor det står at det er røyking forbudt fordi husene er gamle og verdifulle.

Så kommer det et Tysk ektepar røykende inn på området og jeg går imøte og smiler pent mens jeg forteller at de må slukke røyken fordi det er røykeforbud der.

Da får jeg kjeft av mannen fordi det er lov å røyke overalt ute og "nordmenn burde lære seg å bygge brannsikre hus"

...fortell det til fyren som bygde husene på 1700tallet liksom... :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dummeste jeg noen gang har fått kjeft for må være da jeg jobbet som guide på et utendørsmuseum det alle husene er shitgamle laftehus med gress på taket. Før man kommer inn på området er det et stort skilt med et askebeger under hvor det står at det er røyking forbudt fordi husene er gamle og verdifulle.

Så kommer det et Tysk ektepar røykende inn på området og jeg går imøte og smiler pent mens jeg forteller at de må slukke røyken fordi det er røykeforbud der.

Da får jeg kjeft av mannen fordi det er lov å røyke overalt ute og "nordmenn burde lære seg å bygge brannsikre hus"

...fortell det til fyren som bygde husene på 1700tallet liksom... :sjenert:

:skratte:

Husker jeg fikk kjeft i musikktimen på ungdomskolen da jeg nektet å synge alene foran hele klassen. Hun musikklæreren var ikke helt god og klikket da jeg sa nei. Herregud hvem vil vel synge nasjonalsangen foran hele klassen? Jeg kan overhode ikke synge.

En annen gang klikket hun pga jeg ikke spilte noen instrumenter. For en skandele det var at jeg ikke kunne spille piano, gitar, trompet osv. Vi spilte gitar i noen musikktimer og hun ble like sur hver gang jeg spilte feil :fnise: Sorry men jeg klarte bare ikke å spille gitar. Synes det var skikkelig vanskelig.

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Jeg fikk kjeft av min mor for noe min bror hadde gjort.. Det var ganske dumt det han gjorde, og hun viste det var han som hadde gjort det, men det var jeg som var nærmeste "offer" og jeg måtte få kjeft. Antageligvis så var jeg på feil sted til feil tid da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg fikk kjeft fordi 3D brillene vi lånte ut ikke var nye for dette var jo fullstendig uhørt og ikke minst veldig veldig uhygenisk. Det merkelige er at den samme damen lot ungen sin slikke på ruten opp og ned i flere minutter mens jeg så på. Lurer virkelig på hva som var mer uhygeniskt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av en eldre dame en gang jeg var ute å red hesten min, fordi hun mente at jeg ødela asfalten...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte noen for første gang det året, og da jeg kom hjem spurte mamma om jeg hadde ønsket de nytt godt nyttår. Det hadde jeg ikke og fikk kjeft for. Nenvte jeg at det var i slutten av mars jeg møtte personen....

Helt normalt å ønske folk godt nyttår i slutten av mars. Og selvfølgelig går en rundt og tenker godt nyttår på den årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble utskjelt av heimkunnskapslæreren for at jeg ikke stekte pannekakene "bra nok". De var nemlig bare jevnt over lysebrune, de hadde ikke mørkebrune/svarte flekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Dette hendte søsteren min, ikke meg, men ikke så lenge etter at hun hadde fått lappen klarte hun å legge seg i en feil fil i en rundkjøring. Desverre endte det med at både hun og en annen bilist måtte bråbremse for å unngå kolisjon, men heldigvis gikk det bra.

Dette var tydeligvis ikke godt nok for den andre bilisten. Han kjørte etter søsteren min i flere kryss og inn på parkeringsplassen utenfor en butikk (hun så at han fulgte etter og følte det var tryggest å komme seg til et offentlig sted) hvor han så går ut av bilen og går bort til søsteren min og kjefter og skjeller henne ut til de grader. Tilslutt går han. Det sto noen andre forferdede mennesker der som hadde vært vitne til all kjeftinga. De måtte spørre søsteren min om det gikk bra og lurte på hva dette var for noe. Stakkars søster var helt på gråten og klarte bare å presse fram at hun hadde lagt seg i feil fil.

edit: det var kanskje ikke det dummeste å få litt tilsnakk for, for hun hadde jo faktisk lagt seg i feil fil og det ble nesten kræsj, men å forfølge noen og så kjefte de så fælt ut det er bare for dumt.

Endret av Varpunen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjeftet huden full uten at jeg egentlig vet hvorfor. Skulle på butikken, på veien så jeg en mann et par meter unna. I det jeg gikk forbi skrek han at han hater meg, at jeg er ei jævla hore, han skulle drept meg osv. Han nærmest hylte etter meg :-O Jeg ble temmelig skremt. Vet fortsatt ikke hvem denne mannen var. Tenkte kanskje det var fordi jeg hadde en falsk pelslue på meg eller at jeg minte om eksdama, ikke vet jeg :-O Jeg ble skikkelig skremt og var nesten på gråten...

jeg har opplevd det samme. han bare gikk forbi mens han kalte meg hore, drittkjerring og at sånne som meg ikke burde leve.. hadde en dårlig dag, så ble skikkelig skremt. tok taxi hjem så han ikke skulle se hvor jeg bodde. i ettertid har jeg tenkt at han var dopa eller psykisk syk. eller begge deler. var helt uprovosert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av en eldre dame fordi jeg og min daværende kjæreste kyssa på en benk nede i sentrum. Det var ikke klining, mer en nuss. Nei, sånt kunne man da virkelig ikke holde på :fnise:

Har også fått kjeft for mye rart da jeg jobba på McDonald's, som at BBS hadde problemer slik at man ikke fikk betalt med kort og at de foran brukte lang tid på å bestille slik at man måtte vente i mer enn ett minutt. Åh, er så glad jeg ikke jobber der lenger. Man blir behandlet som om man er en drittunge som ikke er verdt noen ting. Og sånn er det HVER dag. Puh, måtte bare få det ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Gikk med hesten min langs en vei(som vi måtte gå langs for å komme til fortauet) der det er 60-sone. Så kom det ei dame i sikkert 80 km/t, hesten min(var 2 år og man så tydelig at han ikke var gammel) ble redd og hoppet ut i veien. Ja, han var ikke den skarpeste kniven i skuffen... Da stoppa dama og skjelte meg ut for jeg kunne jo ikke gå langs veien med en hest som ikke var trafikksikker. Jeg prøvde å forklare at jeg måtte jo det for å få han trafikksikker og at det hadde gått bra før, men at han ble redd når hun kom kjørende så fort(i en Caravelle eller noe så var en stor bil). Nei, det var bare tull. Hun holdt på med hester selv så dette kunne hun og jeg fikk ennå mer kjeft. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg var på vei hjem fra trening i går, og brukte en UiB tøypose til å bære jakken, skoene mine og vannflasken i. I det jeg kommer opp på Høyden går det to stk på andre siden av gaten, plutselig begynner han å brøle: Jeg hater de jævlige studentene! De tar over VÅR plass! Også gjør de sånn at vi ikke har noen steder å bo lengre! Hater dere jævla studenter!

Jegble litt sjokka og bare gikk fort videre. Hjelpes..(han så ut som en narkoman da)

EDIT: glemte å føye til at han hele tiden så på meg og pekte og viftet med armene mot meg, så antar jeg var den som han ville kjefte på :fnise:

Endret av Anuket
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk i første klasse gikk jeg og noen venner til skolen, og så kom en lærer syklende forbi. Alle hilser og sier hei, men jeg tenkte jeg skulle være litt morsomt, og sier derfor "hei seigemann". Han syklet videre og vi gikk inn på klasserommet og satte oss. Så kommer læreren brasende inn og skriker at sånt sier en ikke til folk! Han sa sikker mer, men jeg husker ikke hva. Så løper han ut, og jeg sitter igjen helt forskremt og skjønner veldig lite. Kanskje han trodde jeg sa noe annet, men jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor "kjeftet" på meg fordi jeg ikke stekte løken først av grønnsakene, slik at den "søte" smaken kunne forsvinne. Også var det feil av meg og steke kjøttet til sist ford kjøttet skulle stekes på nytt sammen med det grønne i wocken. Dette gjentok hun under hele middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk kjeft på jobb fordi jeg jobbet for mye. jeg må da skjønne at vi er underbemannet og har det ekstremt travelt, men jeg må for all del ikke finne på å gjøre noe annet enn det jeg er absolutt nødt til! samme damen går runt å kjefter på alt og alle så å si hele dagen uansett, så om man er i nærheten av henne får man kjeft for ettellerannet uansett.

og jeg kan forresten godt tenke meg at hun kan være en av de som kjefter på homofile som er så frekke at de holder hender i all offentlighet. i dag hadde hun en lang tale om hvor forferdelig det er for barn som har homofile foreldre, de blir jo garantert mobbet, alle de andre barna synest jo at det er så unormalt og ekkelt! akkurat som små barn hadde tenkt at det var unormalt og ekkelt om det ikke var for kjerringer som henne som går runt og forteller sånt til alle som gidd å høre på. veldig veldig veldig gla for at jeg ikke skal jobbe der så mye lengre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en klesbutikk da det kom inn en voksen dame og lurte på hvor de buksene som hang på stativet som sto ved inngangen var. Jeg sa at vi ikke hadde hatt noe stativ med bukser der, men joda, det hadde vi. Hun husket det godt, de var sorte og kostet 249 kr på tilbud. En slik skulle hun ha. Jeg skjønte ingenting, og prøvde å forklare at jeg hadde jobbet der i over to år, og at det aldri hadde hengt noen bukser på tilbud der. Da fikk jeg kjeft, for de hadde hengt der og det var mer enn to år siden! Så hvor pokker er buksene til 249 kr som hang der??

Så jobbet jeg i en restaurant der en av de ansatte fikk et alvorlig epilepsianfall inne på et lite tørrvarelager. Vi måtte flere til for å legge oss over henne og én ventet på ambulansen. Da kom det inn en dame der vi lå og holdt på pasienten, og begynte å kjefte oss ut for at vi ikke betjente kassa. Jeg eksploderte i sinne og ga henne en bøtte tilbake, men det prellet av. Det var ikke hennes feil at ansatte ble syke på jobb, det skulle ikke gå ut over servicen, dette var RÆVVA service. Jeg ba henne reise og ryke og har aldri angret et sekund på det.

Ellers har jeg fått kjeft av spinninginstruktøren på SATS over høytaleren fordi jeg sto da han mente vi skulle sitte. Da jeg ikke brydde meg om det, sa han at "du kommer aldri til å klare å stå ut dette intervallet" før han begynte en lang monolog om at vi alle var som et lag der vi har ansvar for hverandre på timen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått mer kjeft jeg! Jeg fikk en skyllebøtte fra en mellomleder på jobb fordi jeg ringte og fortalte at eneste veien til jobb var stengt pga. uvær. Jeg hadde bare med å komme meg til jobb, for jeg måtte ikke tro at de skaffet vikar så det fikk være min skyld at de var underbemannet den dagen.

Jeg fikk også kjeft fordi jeg fikk masse, masse allergi på jobb som gjorde at jeg klødde meg galen. Hadde utslett på armer og bein, på halsen og rett og slett over alt. Jeg var servitør på det tidspunktet, noe som passet dårlig med kløe over hele kroppen. Det var greit, jeg kunne gå hjem da, men det der fikk IKKE gjenta seg. Samme mellomleder som over, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Morsom tråd :) Jeg fikk kjeft av en tidligere sjef, for han likte ikke måten jeg stiftet dokumentene på.. han stod og skrek til meg faktisk. Begynte nesten å grine jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, her kan jeg bidra.

Det dummeste må vel være da jeg ble kjeftet opp for ikke å ha gjort jobben "min". Hadde den oppgaven vært min jobb så ville saken vært grei, men min kollega hadde på det tidspunkt hatt jobben i 5 år allerede og selv om jeg utførte den type oppgaver før den tid så har den aldri formelt sett vært en del av mitt hovedarbeidsområde. Litt seint å bli kjeftet opp 5 år på etterskudd kanskje? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...