Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

He he.. Denne er litt søt da.

I går var jeg på tur med bikkja mi, i bånd...

I nabolaget her har vi en "vandrer", dvs en Engelsk Setter som lukker opp døra, eller hopper ut av vinduer, og vandrer rundt så mye han kan. Han er helt ufarlig, han bare tasser rundt, og unngår andre hunder og mennesker.

Han har et godt øye til tispa mi, og noen ganger følger han med oss på tur, vel og merke opptil 100 meter bak oss. I går fikk jeg kjeft fordi jeg gikk med bikkja mi løs i skogen. For båndtvang er båndtvang.

Jeg forklarte at båndtvangen er over om et par døgn, så disse siste dagene er nærmest som en ekstra "sikkerhetssone" og det var i vår/sommer at det kunne være farlig for vilt/fugler. Nå pakker jegerene sekkene sine, for å skyte viltet og fugler!

Da fikk jeg beskjd om at HUN uansett ikke brydde seg om det, og hun gikk mot setteren, og tok tak i båndet hans, og truet med å ringe politiet og anmelde meg.

Jeg kunne ikke annet en å flire lavt og si det var ok, og stilte meg opp og ventet.

Når hun så at jeg ikke ble skremt av trusselen, bandt hun bikkja med beltet sitt, og sa hun skulle ta med bikkja hjem.

Fortsatt ikke skummelt for meg.

Da fikk jeg beskjed om at jeg var en ufølsom hundeeier som ikke brudde meg om hva som skjedde meg hunden min!

Fortsatt ingen særlig respons fra meg.

Hun kverulerte masse, og jeg smile pent og var overdrevent høfflig, og etter en stund sa jeg hadet og gikk.

Da ble hun paff! Så ropte hun etter meg : Hva med hunden din da? Jeg kan har hunden din! Skal jeg levere den til FALKEN, så du må betale tusenvis av kroner for å hente den igjen (sagt på en ond måte).

Da løftet jeg opp bikkjebåndet mitt, og fortalte at jeg har en hund, den i bånd, hvem den andre er aner jeg ikke (litt jug da).

Har aldri sett noen gape så høyt, for så og snøfte, og stresset med å få løsnet på beltet/båndet. Når hun strente avsted, så følger pokker meg setteren etter henne, og hun fikk den jobben med å jage han.

Lenge siden jeg har ledd så høyt og godt. Jeg håper jeg treffer på henne igjen.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere ikke interessert i å selge? Hvis kunden har kommet seg inn i butikken så får dere da ekspedere henne.

For no tull! stengetid er stengetid..hun får komme tidligere på dagen!! Mener du at hun skulle stått der til kvart over 8 og hjelpe denne damen med å finne seg en bukse? haha!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fallt av en sykkel og slo meg helseløs i armen. Gråtende ringte jeg legevakta og fikk taxi ut her som jeg bor, 60km unna nærmeste legevakt og sykehus. Jeg kom inn der, gråt, hoven og hadde det kjempevondt. Da jeg kom inn til legen klemte han på armen min, tok røntgen der det viste utrolig nok ingen brudd, bare en kraftig forstuelse, og han KJEFTET PÅ meg. Han sa at dette var ingenting å komme grinende med, bare tull, og det burde jeg skjønt selv. Jeg forsvarte meg med at det var jo kjempevondt og jeg var redd noe var brukket. Til slutt kunne jeg gå, men han skulle ikke skrive ut noe taxirekvisisjon hjem til meg, det kunne jeg bare drømme om. Jeg begynte å gråte igjen, grunnen til at jeg i det hele tatt trengte taxi inn der var jo at INGEN andre var hjemme og kunne kjøre. Han begynte å mase om jeg ikke hadde venner eller kjæreste til å hente meg, og så bare oppgitt og drittlei ut. Jeg ble jævlig forbanna og sa at "Unnskyld meg, vær så snill da!!." Til slutt skrev han ut og sa sarkastisk "god tur hjem da".

Jeg ble skikkelig støtt.... Armen forble blå og hoven i over en uke etterpå.

Hadde sendt en klage på den legen der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den gangen JEG ble rygget på, og JEG fikk kjefta!!!

Dette hendte på en parkeringsplass, hvor jeg stod mellom to rekker av biler og skulle kjøre inn på en plass som straks ble ledig. Mens jeg står der og venter, blir jeg rygget på, av en gammel mann og hans passasjerkone. Jeg går ut av bilen, regner med dette er en grei sak, siden "alle" vet at det er den som rygger som har vikeplikt alltid. Men, neeei da, måtte ikke innbille meg at det var hanses skyld! Hva sto jeg nå der etter!!!? Jeg påpeker at han har ansvar for å se seg bak før han rygger, men nei, jeg kunne da ikke stå der likssom! Jeg sto jo ikke der parkert heller da, skulle jo kjøre inn på en plass en annen var i ferd med å rygge ut ifra! Jeg fikk huden full, og vel så det! Var helt i sjokk etterpå, virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg jobber på kino, og en dag måtte vi avlyse en barnefilm grunnet tekniske problemer (barna blir litt skuffet, men det er gjerne enkelte foreldre som klikker helt). Vi prøvde å være så høflige vi kunne. Ga kundene både pengene tilbake, gratis kinobillett til en senere anledning og et kort for gratis popcorn og drikke.

Plutselig kommer en illsint dame bort til meg og krever pengene tilbake. Hun får dette, men krever også pengene tilbake for parkeringen i parkeringshuset. Prøver å forklare rolig at dette ikke er mulig, da parkeringshuset ikke er tilknyttet oss, men et annet selskap. Da blir hun enda sintere og sier "Ikke mitt problem! Jeg skal ha tilbake pengene for parkering NÅ!". Jeg prøver å forklare igjen, jeg har da ingen parkerings-knapp på kassen min, dette må hun ta opp med parkeringsselskapet. Får høre enda en gang. "Ikke mitt problem! Dette er en utgift jeg har hatt i forbindelse med kinobesøket, derfor skal jeg ha pengene tilbake NÅ". Til slutt måtte jeg bare tilkalle sjefen min og få henne til å snakke med damen. Sjefen min sier det samme som meg, og damen tramper illsint ut. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det dummeste jeg har fått kjeft for er når min tidligere venninne kommer og røsker og river i armen min så jeg blir blå og hoven, drar til legen og skrev henne en melding om at nå er jeg hos legen, takket være deg. Så kommer morra hennes illsint mot meg og kjefter meg ned fordi jeg sendte "en så stygg melding" til datteren hennes.

OG når min andre tidligere venninne var med på camping, så sølte hun ut to hele 0.33cl(?) brus i sofaen inne i vogna. Jeg fikk kjeft for det av mine foreldre. MORO! (ikke det at det er ok, å kjefte ned venna til dattera di - men jeg hadde fått kjeft for noe hun gjorde 4dager på rad. Endte med uvennskap og senere foreldre med dårlig samvittighet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på kino, og en dag måtte vi avlyse en barnefilm grunnet tekniske problemer (barna blir litt skuffet, men det er gjerne enkelte foreldre som klikker helt). Vi prøvde å være så høflige vi kunne. Ga kundene både pengene tilbake, gratis kinobillett til en senere anledning og et kort for gratis popcorn og drikke.

Plutselig kommer en illsint dame bort til meg og krever pengene tilbake. Hun får dette, men krever også pengene tilbake for parkeringen i parkeringshuset. Prøver å forklare rolig at dette ikke er mulig, da parkeringshuset ikke er tilknyttet oss, men et annet selskap. Da blir hun enda sintere og sier "Ikke mitt problem! Jeg skal ha tilbake pengene for parkering NÅ!". Jeg prøver å forklare igjen, jeg har da ingen parkerings-knapp på kassen min, dette må hun ta opp med parkeringsselskapet. Får høre enda en gang. "Ikke mitt problem! Dette er en utgift jeg har hatt i forbindelse med kinobesøket, derfor skal jeg ha pengene tilbake NÅ". Til slutt måtte jeg bare tilkalle sjefen min og få henne til å snakke med damen. Sjefen min sier det samme som meg, og damen tramper illsint ut. :rolleyes:

Wow, just wow :hakeslepp::overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann har kjeftet meg huden full, og forsøkt å slått meg fordi han ikke fant prisen på loff da jeg jobbet i dagligvare. Selv om jeg fortalte han at den koster 5,90 eller hva det var. Ikke fikk jeg lov til å slippe til heller. Jeg ble faktisk ganske redd da han slo etter meg og begynte å kaste varer. MAKAN!

Heldigvis var han ikke en fast kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Var en som klikket hysterisk på meg fordi det var min feil at hans hund bet min. Hvorfor? Det var da for faen jeg som hadde gått hen og kjøpt meg verdens mest irriterende hund, altså en mops. Ja jeg er enig i at de KAN være irriterende når de er valper og kaver, men er det en en unnskyldning for at hans aldri-med-på-tur-alltid-alene-i-hagen-psykisk-skadede-hund angriper min når han LIGGER på min fot helt utslitt etter tur uten å lage en lyd eller se i hans hunds retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fikk ei skyllebøtte av ei eldre dame på butikken. Hun mistet varer i gulvet og jeg hjalp henne med å plukke de opp for henne. Hun ble fly forbannet, slikt måtte jeg ikke finne på å gjøre! Deretter slengte hun varene i gulvet. (Skal nevnes at hun knuste et glass syltetøy og en melkekartong gikk sprekk. Og det var tydeligvis min feil, for hvis ikke jeg hadde plukket de opp, så hadde de aldri tatt skade!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Jeg husker jeg fikk ei skyllebøtte av ei eldre dame på butikken. Hun mistet varer i gulvet og jeg hjalp henne med å plukke de opp for henne. Hun ble fly forbannet, slikt måtte jeg ikke finne på å gjøre! Deretter slengte hun varene i gulvet. (Skal nevnes at hun knuste et glass syltetøy og en melkekartong gikk sprekk. Og det var tydeligvis min feil, for hvis ikke jeg hadde plukket de opp, så hadde de aldri tatt skade!)

Litt det samme med meg engang jeg tilbød meg å hjelpe en gammel dame med å få rullatoren av bussen siden bussen hadde ventet på henne i en evighet. Hun slo meg med vesken!!! Og mente jeg prøvde å stjele rullatoren..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av sjåføren på bybanen i Bergen fordi jeg hadde gått inn på feil side. Jeg måtte jo skjønne at jeg måtte gå inn på den siden som billettautomaten var på. Jeg prøvde å forklare at jeg kom fra bussen på andre siden og dermed ikke trengte å kjøpe ny billett. Men, neida! Det spilte visst ikke noe rolle. Alle måtte gå inn på andre siden. Men det står ingen skilt om det, og det er åpent på begge sider. Hvordan skulle jeg da vite at jeg måtte gå rundt hele bybanen for å gå inn på andre siden? Snike på bybanen kan jeg gjøre uansett hvilken side jeg går inn på, hvis jeg skulle få lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badedrakt

jeg var i et familieselskap i sommer, med litt fjern familie som jeg ikke kjenner så godt. Jeg hadde på en ganske åpen kjole, så det syntes veldig godt at jeg var solbrent.. Så kommer det en litt eldre dame bort til meg, og begynner å kjefte på meg. :kjefte:

Det er jo livsfarlig å være solbrent,man kunne jo få kreft og dø. så begynner hun og snakke om dagens ungdom som er så uansvarlige og ikke bryr seg om framtiden ogsånn. Jeg ble jo helt skjokkert og fikk ikke fram et pip. Etterhvert gikk hun, og alle sto og stirret på meg som sikkert sto med munnen åpen.

Etterpå fikk jeg bare helt latterkrampe :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg jobbewr i en dyrebutikk og det er faktisk ikke alltid så lett å få tak i fiskene med håven. Det høres kanskje lett ut, men de er rimelig kjappe og det er ikke lett. Noen ganger går det fint mens andre ganger blir det litt verre.

Vel en mann i 60 årene kommer inn å skal ha noen fisk da. Han skulle ha 5 bestemte fisk i det akvariet og det skulle vise seg at de var litt vanskelige å fange. Jeg prøvde og han sto å kjeftet på meg. " herregud jente, klarer du ikke å fange de? Du er jo helt ubrukelig!!" Så river han håven ut av hendene på meg å sier "åhh jeg får vel gjøre det selv, makan!" Jeg hadde prøvd i noen få sekunder før han røsket håven ut av hendene mine. Han fikk det ikke til selv, så da slenger han håven på gulvet å sier "jamen så fang fiskene da" Ja det var jo liksom det jeg prøvde på før du dro håven ut av hendene mine. Da jeg hadde fanget alle 5, så begynner han å klage på at hundeforet var så dyrt. "Herregud hvem er det som gidder å betale så mye for hundefor liksom" :roll: Makan til glefsing fra han gubben der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rrrrrriiiiiiiiiiiiiiiing!

Meg: Hei, det er xxx.

Kjerring: Kan jeg få snakke med Einar??

Meg: Nei, da har du nok ringt feil.

Kjerring: Få snakke med Einar! Jeg VET at han er der!!! *kjefte-kjefte*

Meg: Eh.... *legge på*

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft for å ha flyttet på høstferien. En far hadde bestilt billetter til barnet sitt etter å ha sett på hjemmesida vår, men neste gang han sjekket, var ferien flyttet!!! Skoleruta blir satt opp av fylkeskommunen, vi henter den fra deres hjemmeside og legger den uforandret ut på vår. Den blir ikke under noen omstendigheter endret underveis i året.

Jeg har også blitt skjelt huden full, på fransk, fordi jeg ikke kunne fransk. Tydeligvis en med litt for høye tanker om utbredelsen av språket sitt, som hadde reist litt for lenge i Norge og blitt møkka lei av nordmenn han ikke kunne kommunisere med :fnise: Må tilføye at folk fra andre land som ikke snakker engelsk var veldig hyggelige, og jeg klarte stort sett alltid å hjelpe dem med litt peking, smiling og bruk av enkeltord vi begge kunne forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle kjøre inn på en ganske stor ferje en gang. To biler hadde kjørt inn før meg, og den ene hadde henger på og var perkert litt skeivt. Jeg fikk ikke instruksjoner av ferjemannen, så jeg kjørte fram for å stille meg bak bil nr en i høyre midtfelt (bilen med henger sto i feltet helt til høyre. Akkurat da jeg kom frem på siden av hengeren oppdaget jeg at ferja hadde ganske bratt nedoverbakke helt framme.

Siden håndbrekket på bilen jeg kjørte (som for øvrig ikke var min bil) hadde røket dagen før, bestemte jeg meg for å stoppe før bakken slik at jeg fikk spurt ferjemannen om det gikk greit at jeg sto fremme uten håndbrekk (bilen henger jo på giren uansett, og jeg sitter der og kan tråkke på bremsa i verste fall), eller om jeg måtte rygge tilbake og stille meg bak hengeren slik at jeg sto flatt.

Jeg så ferjemannen i speilet idet jeg stoppet, og så at han så på meg og kom i min retning. Jeg rullet ned vinduet så jeg kunne snakke med ham, men før jeg fikk fram et ord hadde han brølt til meg at jeg KAN JO FAEN IKKE STOPPE HER!! Jeg ble mildt sagt overrasket, og siden jeg har et visst angstproblem greide jeg bare å stotre med sprukken stemme at jeg ikke hadde håndbrekk og dermed var usikker på om jeg kunne stå helt fremme i bakken. "JAMEN DET MÅ DU NO FOR HELVETE TENKE PÅ FØR DU KØYRE FRAM HER!" brølte han tilbake, og nå trilla tårene på meg. Jeg prøvde å få fram at jeg ikke visste at der var såpass bratt, og sa unnskyld.

Ferjemannen sukka høylytt, himla demonstrativt med øynene og svarte at "ja greit, du får vel stå der då, men du MÅ NO FOR HELVETE SKJØNNE AT VI SKAL HA PLASS TIL FLEIRE BILA PÅ FERJA!!"

Så strena han vekk, og jeg satt der med hjertebank og hadde mest lyst til å skrike. Det kan jo også nevnes at da ferja la fra kai var det vi tre personbilene, pluss en trailer på, og vi tok opp mindre enn en fjerdedel av plassen...

I alle dager, hvilken ferje var dette? Tullete mannskap!

Jeg tar ferje hver dag, dog uten bil, og har bare møtt på hyggelig mannskap på min strekning.

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden da jeg jobbet på Jafs fikk jeg mye kjeft, for mye unødvending og rare ting. En kveld var vi tre på jobb. Hun ene lagde mat og tok seg av de få kundene den kvelden, mens ei vasket dørene, og jeg fylte på brusskapene. Kjølelageret vårt ligger oppe ved siden av bensinstasjonen, så måtte gjennom der for å hente kasser med brus. Mens jeg stod og fylte på brus, kom sjefene ned. Han ropte på hu som vasket dørene, og sa at hun måtte bli med opp på bensinstasjonen. Jeg spør henne pent om hun kan raske med seg ei kasse med cola zero. Da klikker det for sjefen min. " Skjønner du ikke at du stjeler tid fra hennes tid til å vaske dører!!?" Jeg sa da at nei, det skjønner jeg ikke, hun skal jo opp på lageret allikevel. Hun syntes forøvrig det var helt greit. Men det fikk hun ikke lov til av sjefen. Han mumlet da etterpå til meg at jeg måtte pent lære meg arbeidsmoralen hvis jeg skulle overleve i andre yrker når jeg ble eldre. Jeg har klart meg veldig bra, og har alltid fått strålende tilbakemeldinger av arbeidsgivere. Men jeg har øært meg og ikke "stjele" fra andres tid. Hihi..

en annen gang fikk jeg kjeft av ei eldre dame som fikk to fine baguetter istedet for grove, og dette kunne hun og mannen ikke spise da de begge har diabetes. Hun kjeftet meg huden full, og at det var svært glatt ute så det var ekstremt farlig for henne å kjøre til gatekjøkkenet. Til slutt sprakk jeg og sa" det er ikke min skyld i at det er glatt ute". Da kom kollegaen min og sa at damen kunne få gratis milkshake som erstatning for dårlig kundeservice. To STORE milkshake til to mennesker med diabetes. Det var den ene gangen jeg sprakk på jobb til en kunde..men da hadde jeg fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av norsklæreren min, fordi hun mente jeg konsentrerte meg for hardt under norskeksamen. Grunnen var at hun under eksamen hadde sagt at vi fikk fri neste dag, det fikk ikke jeg med meg, og kom på skolen neste dag.

Endret av LHOTP
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...