Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjeft for å ikke være sosial nok i et kollektiv jeg bodde i, og fordi jeg ikke var hjemme før leggetid en kveld de ville snakke med meg- uten at jeg fikk beskjed om det på forhånd! :roll:

Det ble insuinert at toåringen min ikke burde få gå alene blant bladene i en kiosk, av en eldre, sur dame. Hva blir det neste, båndtvang på barn?

Da jeg var høygravid og emosjonell fikk jeg kjeft av bussjåføren fordi jeg spurte om han kjørte til et sted jeg skulle til, for det måtte jeg jo forstå- det stod jo foran på bussen! Vel, i følge bussrutene skulle faktisk den bussen til det stedet, er ikke alltid så lett når det stod feil på bussen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått kjeft for å ha lagt sammen klær, hengt opp klær, kledd på unger. Tidligere fått kjeft for å ha pådratt meg en alvorlig skade før jeg fikk tid til å gjøre leksene. Slike skader skal kun pådras etter å ha gjort lekser.

Har blitt skjelt ut etter noter for å ha skitnet ut klær som barn. Har fått kjeft for å ha gjort leksene OG mer enn hva leksene dekket. Har fått kjeft for å la en kunde velge mellom to alternativer (det var kunden som skjelte meg ut på deg groveste). Fått kjeft for å holde meg til trafikkreglene (nektet å kjøre med for mange personer i bilen).

Ellers har jeg fått huden full for å ikke orke sex, ikke få orgasme og ikke minst for å kreve å bruke gummi.

Det var det jeg kom på i farten. ellers er det jo flere tilfeller av uprovosert vold fra kvinner å legge til.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva folk legger i det å få "kjeft", jeg.

Hehe ja du sier noe der. For en tid siden opplevde jeg at en som leide hybel der jeg hadde leilighet hadde satt fra seg ting på et område som hørte meg til. Jeg gjorde hene oppmerksom på det, og ba om at det ble fjernet, for jeg trengte plassen selv. Noen dager senere overhørte jeg henne si til noen at hun hadde bare satt noe der, og så fikk hun sånn råkjeft at det ikke var måte på asså. Du kan tro jeg humret godt i skjegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd

Husker en gang i sommer da jeg og typen skulle hjem etter å ha vært ute på byen. Vi tok taxi hjem og da vi kom frem sa jeg at jeg kunne godt betale siden han hadde betalt så mange ganger før. Da sa han nei jeg skal betale. Da sa jeg nei det går fint. Jeg kan betale. Så sier han høyt og tydelig: Nei jeg betaler. Ferdig med saken. Jeg betaler!. Okei tenkte jeg. Da vi kom inn i leiligheten gikk han på do. Da han kom ut igjen var han pottesur fordi han måtte betale. Han begynte å kjefte meg ut og si ting som: Herregud jeg må betale hele tiden og du er så forbanna grisk som aldri gidder å betale for noen ting. Hvis du ikke skjerper deg slår jeg opp. Jeg må alltid betale osv. Ble helt paff og viste ikke hva jeg skulle si. Så går han inn på soverommet og smeller igjen døren. Ting ble bedre neste morgen og han ba om unnskyldning.Hehe

En annen gang da jeg var rundt 17-18 jobbet jeg i en skobutikk. Det kom inn en utenlandsk dame som begynte å skjelle meg ut fordi jeg ikke hadde de skoene hun ville ha i hennes str.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en butikk lignede Nille. Butikken skulle nedlegges vi hadde salg 80% rabatt på alle varer. Inn kommer det ei dame hun var bestemt på hva hun skulle ha i hvilken farge. Jeg nei beklager det er vi utsolgt for så da må du reise til ”navn på butikk og sted” som lå knappe 10 minutter unna.

Nei nå ville hun snakke med sjefen det var helt uhørt, ja for trodde jeg virkelig at hun kunne tenke seg og kjøre helt dit for å kjøpe det hun skulle ha!

Jeg prøvde og forklare: Du skjønner at butikken skal nedlegges. Ja hun kunne jo se det da. Ja for når det er salg og butikken skal nedlegges om et par dager så prøver en og selge ut alle varene i butikken. Så er det slik at alle butikker har forskjellig utvalg en stor butikk vil ofte ha flere varer enn en liten butikk dette står også på siste side i katalogen. Vi har sluttet og ta inn nye varer og prøver og få solgt ut de varene vi har fordi butikken skal nedlegges.

Dama kom tilbake neste dag like sur for hun skulle ha varene sine. Jeg prøvde som dagen før og forklare nei beklager men nå er vi helt utsolgt for den varen. Hun var like sur for det sto i katalogen bla bla bla. Jeg forklarte som dagen før at det sto i katalogen at ikke alle butikker har alel varer og at når en butikk skal nedlegges pleier utvalget og være mindre.

Jeg tilbød henne nok en gang og ringe til den andre butikken med samme eiere.

Hun svarte ikke men trampet istedenfor ut av butikken.

Det morsomme var for øvrig at hun kom tilbake igjen enda en gang. La med sine venner, vennene hennes likte butikken godt og synes det var synd at butikken skulle nedlegges. Vår sure dame hadde plutselig skiftet helt personlighet hun likte butikken kjempegodt og synes utvalget var kjempeflott og det var ikke måte på, noe hun gladelig fortalte høyt til sine venner før hun så meg bak kassen og ble flau..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en butikk lignede Nille. Butikken skulle nedlegges vi hadde salg 80% rabatt på alle varer. Inn kommer det ei dame hun var bestemt på hva hun skulle ha i hvilken farge. Jeg nei beklager det er vi utsolgt for så da må du reise til ”navn på butikk og sted” som lå knappe 10 minutter unna.

Nei nå ville hun snakke med sjefen det var helt uhørt, ja for trodde jeg virkelig at hun kunne tenke seg og kjøre helt dit for å kjøpe det hun skulle ha!

Jeg prøvde og forklare: Du skjønner at butikken skal nedlegges. Ja hun kunne jo se det da. Ja for når det er salg og butikken skal nedlegges om et par dager så prøver en og selge ut alle varene i butikken. Så er det slik at alle butikker har forskjellig utvalg en stor butikk vil ofte ha flere varer enn en liten butikk dette står også på siste side i katalogen. Vi har sluttet og ta inn nye varer og prøver og få solgt ut de varene vi har fordi butikken skal nedlegges.

Dama kom tilbake neste dag like sur for hun skulle ha varene sine. Jeg prøvde som dagen før og forklare nei beklager men nå er vi helt utsolgt for den varen. Hun var like sur for det sto i katalogen bla bla bla. Jeg forklarte som dagen før at det sto i katalogen at ikke alle butikker har alel varer og at når en butikk skal nedlegges pleier utvalget og være mindre.

Jeg tilbød henne nok en gang og ringe til den andre butikken med samme eiere.

Hun svarte ikke men trampet istedenfor ut av butikken.

Det morsomme var for øvrig at hun kom tilbake igjen enda en gang. La med sine venner, vennene hennes likte butikken godt og synes det var synd at butikken skulle nedlegges. Vår sure dame hadde plutselig skiftet helt personlighet hun likte butikken kjempegodt og synes utvalget var kjempeflott og det var ikke måte på, noe hun gladelig fortalte høyt til sine venner før hun så meg bak kassen og ble flau..

Haha morsom dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha morsom dame

Ja bare synd hun skiftet mening så sent (like før butikken skulle nedlegges) hun sa noe slikt som ”at hun hadde vært der hver dag noen dager i forveien og at hun alltid syntes at det var så hyggelig og være der og at det var kjekt med salg” osv. Helt annet inntrykk enn det jeg hadde fått. Hun ville jo ikke en gang se på salgsvarene de andre dagene. Det endte jo med at hun kjøpte mye av det som sto på salg helt fremme ved kassen som jeg hadde peket på 2 dager før fordi det lignet på det hun ville ha. Hun syntes da det var skikkelig stygt dessuten så handlet hun ikke på salg ”nei hva trodde jeg om henne, hun hadde råd til skikkelige varer”! Et par dager senere kjøpte hun dem strålende fornøyd la med sine venner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av noen baboer for at jeg ikke pyntet til jul eller hadde juletre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble insuinert at toåringen min ikke burde få gå alene blant bladene i en kiosk, av en eldre, sur dame. Hva blir det neste, båndtvang på barn?

En toåring er da ikke stor nok til å gå alene noe sted som helst, egentlig? Jeg antar at du mener at du gikk ved siden av, uten å leie? Eller noe slikt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona kom med en artig en her, da jeg spurte henne om det dummeste hun har fått kjeft for.

Hun jobba på et postkontor i Bærum vest i sin tid, og da selger man gjerne et frimerke eller 3 til veldig østlandske millionærer. Det hendte flere ganger at min kone fikk kjeft fordi det sto Noreg i stede for Norge på frimerkene :skratte::skratte: :skratte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber innimellom dugnad i en bruktbutikk drevet av det lokale skolekorpset. I ettermiddag hadde jeg vakt og jeg hadde et par festlige kunder...

Den første kunden var en av våre nye landsmenn. Hun hadde med seg en jenteunge i barnehage alder og var veldig interessert i en parkdress. Hun lurte på om den kunne brukes på vinteren. Jeg har ikke barn selv og har ikke så veldig peiling på parkdresser og sånt, noe jeg også svarte henne. Da ble hun kjempesur - siden jeg er norsk burde jeg visst vite det.

Vi har en del brukte ski og sånt, noe jeg heller ikke har videre greie på. Det kom en mann i 40-årene som var interessert i et par langrennski og han hadde masse tekniske spørsmål om skiene som jeg ikke kunne svare på. Da klikket det helt for ham - jeg måtte jo ha fagkunnskap om varene jeg stod og solgte. Jeg prøvde forgjeves å forklare at vi faktisk er en butikk som er drevet på dugnad og at vi som står der dessverre ikke har muligheten til å sette oss like godt inn i alt - vareutvalget varierer jo også, etter hva folk gir til oss. Det hadde han ingen forståelse for, det var helt krise at jeg ikke hadde inngående tekniske kunnskaper om langrennski.

Fordi det er dyrt har vi foreløpig ikke skaffet oss betalingsterminal, vi tar kun kontant betaling. Dette er det også enkelte som ikke har særlig forståelse for. I 2010 må man jo ha muligheten til å betale med kort må vite - allerhelst skulle vi tatt alle mulige kredittkort. I dag fikk jeg en kjempeskyllebøtte fra en kunde som synes at det var helt elendig service at vi ikke har terminal. Jeg forsøkte å si at det faktisk er en minibank i nabohuset (som også er en grunn til at vi ikke har stresset med å skaffe terminal - folk må gå 25 meter for å ta ut penger), men det falt ikke i god jord. Det var helt uforståelig for henne at vi ikke tar kort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en dag skikkelig tilsnakk fra en forbigående mann fordi jeg hadde parkert bilen min på en handicapparkering. Det han ikke fikk med seg da han kom rundt hjørnet er at jeg kom ikke ut av bilen, men gikk forbi den på min vei videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig kalt "jævla kjerring!!!" fordi jeg våger å gå av t-banen istedet for å flytte meg og slippe dem ombord først. Har forlengst sluttet med å overvurdere folks intelligens :popcorn:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber innimellom dugnad i en bruktbutikk drevet av det lokale skolekorpset. I ettermiddag hadde jeg vakt og jeg hadde et par festlige kunder...

Den første kunden var en av våre nye landsmenn. Hun hadde med seg en jenteunge i barnehage alder og var veldig interessert i en parkdress. Hun lurte på om den kunne brukes på vinteren. Jeg har ikke barn selv og har ikke så veldig peiling på parkdresser og sånt, noe jeg også svarte henne. Da ble hun kjempesur - siden jeg er norsk burde jeg visst vite det.

Vi har en del brukte ski og sånt, noe jeg heller ikke har videre greie på. Det kom en mann i 40-årene som var interessert i et par langrennski og han hadde masse tekniske spørsmål om skiene som jeg ikke kunne svare på. Da klikket det helt for ham - jeg måtte jo ha fagkunnskap om varene jeg stod og solgte. Jeg prøvde forgjeves å forklare at vi faktisk er en butikk som er drevet på dugnad og at vi som står der dessverre ikke har muligheten til å sette oss like godt inn i alt - vareutvalget varierer jo også, etter hva folk gir til oss. Det hadde han ingen forståelse for, det var helt krise at jeg ikke hadde inngående tekniske kunnskaper om langrennski.

Fordi det er dyrt har vi foreløpig ikke skaffet oss betalingsterminal, vi tar kun kontant betaling. Dette er det også enkelte som ikke har særlig forståelse for. I 2010 må man jo ha muligheten til å betale med kort må vite - allerhelst skulle vi tatt alle mulige kredittkort. I dag fikk jeg en kjempeskyllebøtte fra en kunde som synes at det var helt elendig service at vi ikke har terminal. Jeg forsøkte å si at det faktisk er en minibank i nabohuset (som også er en grunn til at vi ikke har stresset med å skaffe terminal - folk må gå 25 meter for å ta ut penger), men det falt ikke i god jord. Det var helt uforståelig for henne at vi ikke tar kort.

Har selv fått en skyllebøtte pga vi ikke tok kort men kun kontant.(vi har betalingsterminal nå) I begynnelsen da familien nettopp hadde åpnet butikken hadde vi ikke det. Det var en minibank rett rundt hjørnet men det var vist for mye stress for noen kunder å gå bort ditt å ta ut penger. Men uansett så var jeg alene i butikken en dag. Så kom det inn en dame i 50 årene. Da hun skulle til å betale forklarte jeg at vi ikke hadde terminal men det var en minibank rett rundt hjørnet.

Da fikk jeg en skyllebøtte uten like og hun skjelte meg ut! Hun ble helt sjokkert over at vi ikke tok kort og kjeftet og kjeftet. Etter hun hadde skjelt meg ut i gud vet hvor lenge så bare stormet hun ut av butikken. Hun glemte lommeboken på disken så jeg løp etter for å gi den til henne. Da bare røska hun den ut av hendne mine og ga meg et surt blikk og gikk. Ikke noe takk eller noen ting. Kjerring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustyvel

Fikk idag kjeft fordi jeg løp for lenge på tredemøllen på treningsenteret. Jeg hadde løpt 30 min og det var 4 andre tredemøller ledige av nøyaktig samme modell. Vedkommende fant det totalt blåst at jeg kunne løpe så lenge om gangen når andre også ville jogge.. Vel, så bruk en av de 4 andre da! Idiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Fikk idag kjeft fordi jeg løp for lenge på tredemøllen på treningsenteret. Jeg hadde løpt 30 min og det var 4 andre tredemøller ledige av nøyaktig samme modell. Vedkommende fant det totalt blåst at jeg kunne løpe så lenge om gangen når andre også ville jogge.. Vel, så bruk en av de 4 andre da! Idiot...

Hva sa du til h*n da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft fordi jeg er stor. Jeg måtte ikke stikke så masse sprøyter hele tiden, og gå rundt og tro jeg var tøff. Og det verste var at jeg var i avisen og fikk positiv omtale, det skulle vise seg å gi masse kjeft. Kjeft inkluderte også vold og trusler.

Er ikke lett å være stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...