Gå til innhold

Hva er det dummeste du har fått kjeft for?


Linnea Adriana

Anbefalte innlegg

Var ute på byen , ble stoppet av en black-metall dude. Han kjeftet meg huden full , pga at jeg hadde på meg et tors-hammer smykke. Han mildt sagt ropte til meg , at jeg ikke hadde noen rett å bære dette smykket, han mente jeg ikke visste hva det sto for,og at iallefall en som meg ikke burde eie dette symbolet.

Jeg kikket bare dumt på han , spurte han om hvordan han kjente meg så godt , som hadde rett å si dette til meg.Så gikk jeg. Hadde aldri sett fyren før..

Han kom bort til meg senere den kvelden , og unnskyldte seg . Måtte jo bare le av han :hihi:

..................

Gikk tur med hunden min , hun satte seg ned og tissa,slik som tisper gjør,så gikk vi videre.

Det sto 3 damer og så dette , så begynte de å skjelle meg ut,for at jeg ikke plukket opp skiten etter bikkja.

Vel , såvidt jeg har fått med meg , er det ikke så lett å plukke opp urin , sa jeg. Noen som ble flaue og unnskyldte seg fort ja :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gang blodkjeft av en gammel dame fordi jeg reiste meg for henne på bussen. Jeg skulle for pokker ikke tro at hun var så skrøpelig at hun ikke greide å stå, nei! Jeg har for øvrig også fått kjeft for å ikke reise meg for gamle damer på bussen...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden stoppet jeg hos en bensinstasjon for å vaske rutene på bilen. Jeg parkerte foran en av pumpene, og da kom en tilfeldig surpomp og kjeftet meg opp fordi jeg "okkuperte plassen" Her skulle man kun parkere hvis man skulle tanke. Jeg var den eneste kunden på hele stasjonen, og det er 5 andre pumper der.... :eeeh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en jobber i butikk får en kjeft for mye rart.

Men det dummeste må vel være den gangen jeg jobbet i en elektroforretning og det kom ei dame innom den 24. dessember og skulle ha tak i det som da var årets dessidert mest populære julegave. Siden vi ikke hadde igjen flere skjelte hun meg ut og påstå at jeg hadde ødelagt hele jula for både hun og særlig ungene som ikke fikk det de ønsket seg at det var min feil vi ikke hadde den varen inne. :sukk:

Var også en som tilta fulstendig i vinkler fordi jeg klarte å slå inn de norske eplene hans på røde epler. Han kom aldri til å ha lyst på epler noen gang mer pga meg vist.

En annen gang kom det en eldre mann bort til meg da jeg satte meg i bilen min og skelte meg ut fordi jeg hadde satt på vinterdekkene feil vei. Var sånne retningsbestemte dekk :P Han fortalte at jeg var en livsfare på veien, ikke måte på hvor ille det var. Og jenter skulle helst ikke ferdes i trafikken og langt mindre skifte egne dekk.

Når han endelig var ferdig og jeg fortale han at det var faren min som hadde skifta dekk, men jeg skulle gi beskjeden vidre svarte han: å nei det var ikke så farlig da, alle kan jo gjøre feil.

Var plutselig ikke så farlig lengre når det var en mann som hadde gjort det :skratte:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjeftet huden full uten at jeg egentlig vet hvorfor. Skulle på butikken, på veien så jeg en mann et par meter unna. I det jeg gikk forbi skrek han at han hater meg, at jeg er ei jævla hore, han skulle drept meg osv. Han nærmest hylte etter meg :-O Jeg ble temmelig skremt. Vet fortsatt ikke hvem denne mannen var. Tenkte kanskje det var fordi jeg hadde en falsk pelslue på meg eller at jeg minte om eksdama, ikke vet jeg :-O Jeg ble skikkelig skremt og var nesten på gråten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden skulle jeg ta nattoget. Biletten hadde faste plasser og min plass var i en slik 4'er gruppe. Ovenfor meg satt det en ei dame, mens de to innerste plassene var ledige. Jeg skulle på kurs morgenen etter og var avhengig av å få sovet på turen. Togturen startet og siden plassen ved siden av meg var ledig la jeg veska mi der. Da hoppet dama ovenfor meg opp og skrek til meg at hu hadde kjøpt to billetter og at det også var hennes plass. Jeg beklaget, tok veska på fanget og prøvde å sove. Mens jeg sov hadde armen min tydeligvis glidd ned og kommet over på setet ved siden av. Jeg bråvåkna av at denne dama stod og skrek meg opp i trynet at jeg ikke skulle røre hennes plass. Slik fortsatte hele den lange togturen. Det kom aldri noen flere på og hu ville ikke ha sakene sine på plassen. Hu ville heller ikke bytte plass med meg så vi fikk en ledig plass ved siden av oss hver. Desverre var disse de eneste ledige plassene på hele toget så det ble en lang tur med mye kjefting hver gang jeg sovna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, den gangen jeg husker best er vel han som ringte for å syte over noe til samboeren min, men så var det jeg som tok telefonen.. Da begynte han å kjefte over at jeg hadde tatt telefonen, det var jo faen ikke MEG han skulle snakke med!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker spesielt to opplevelser:

Jeg jobbet i en bokhandel og ei dame kom inn i full fart og sa at hun hadde en klage. Vi gikk bort til kassa og hun dro opp en bok. Boken så ut som om den hadde ligget i vann og var helt hvit i kantene. Det var en vanlig barnebok med perm i tykk papp. Så forklarte hun at bøkene våre ikke tålte noenting. De var helt ubrukelige og gikk i stykker med en gang. Jeg spurte hvordan boken gikk i stykker og fikk beskjed om at datteren hennes hadde tygget på boken i noen timer til sammen og nå så den sånn ut. Bøkene burde da tåle mer enn det.

Hun viste meg tyggemerkene og sa at det var helt idiotisk å ikke lage barnebøker som tålte mer. Så jeg sa at det var sånn bøkene er, disse bøkene i papp går i stykker når de får vann og skikkel på seg og blir tygget på i noen timer. Hun ble helt hysterisk og ville snakke med sjefen. Jeg ringte han og bad han komme ned. Han ville vite hvorfor og jeg fortalte hvordan skaden på boken hadde oppstått. Han lo så kraftig at jeg måtte holde for røret for at kunden ikke skulle høre det. Da han kom ned fikk han en hysterisk skyllebøtte og nå sa hun at barnet bare hadde tygget i noen minutter (det må i så fall ha vært en monsterbaby). Sjefen min satte ned foten og sa at "vi har dessverre ikke tyggegaranti på bøkene våre". Damen masjerte ut igjen.

På et utested møtte jeg en fyr som spanderte en øl på meg. Vi begynte å snakke og danset litt på dansegulvet. Han begynte å oppføre seg rart så jeg gjorde tegn til venninnen min om at hun måtte komme og "redde" meg ut av situasjonen. Så hun kom bort og lurte på om jeg ville bli med på do. Jeg sa ja, og sa til fyren at jeg bare måtte på toalettet en tur. Da griper han tak i armen min og skriker "DU GÅR PÅ DO NÅR JEG SIER AT DU SKAL GÅ PÅ DO!". Jeg ble temmelig paff, og venninnen min dro meg vekk fra han og inn på badet. Der ventet jeg i tre kvarter fordi han sto utenfor døren og så sint ut.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker spesielt to opplevelser:

Jeg jobbet i en bokhandel og ei dame kom inn i full fart og sa at hun hadde en klage. Vi gikk bort til kassa og hun dro opp en bok. Boken så ut som om den hadde ligget i vann og var helt hvit i kantene. Det var en vanlig barnebok med perm i tykk papp. Så forklarte hun at bøkene våre ikke tålte noenting. De var helt ubrukelige og gikk i stykker med en gang. Jeg spurte hvordan boken gikk i stykker og fikk beskjed om at datteren hennes hadde tygget på boken i noen timer til sammen og nå så den sånn ut. Bøkene burde da tåle mer enn det.

Hun viste meg tyggemerkene og sa at det var helt idiotisk å ikke lage barnebøker som tålte mer. Så jeg sa at det var sånn bøkene er, disse bøkene i papp går i stykker når de får vann og skikkel på seg og blir tygget på i noen timer. Hun ble helt hysterisk og ville snakke med sjefen. Jeg ringte han og bad han komme ned. Han ville vite hvorfor og jeg fortalte hvordan skaden på boken hadde oppstått. Han lo så kraftig at jeg måtte holde for røret for at kunden ikke skulle høre det. Da han kom ned fikk han en hysterisk skyllebøtte og nå sa hun at barnet bare hadde tygget i noen minutter (det må i så fall ha vært en monsterbaby). Sjefen min satte ned foten og sa at "vi har dessverre ikke tyggegaranti på bøkene våre". Damen masjerte ut igjen.

:ler:

På et utested møtte jeg en fyr som spanderte en øl på meg. Vi begynte å snakke og danset litt på dansegulvet. Han begynte å oppføre seg rart så jeg gjorde tegn til venninnen min om at hun måtte komme og "redde" meg ut av situasjonen. Så hun kom bort og lurte på om jeg ville bli med på do. Jeg sa ja, og sa til fyren at jeg bare måtte på toalettet en tur. Da griper han tak i armen min og skriker "DU GÅR PÅ DO NÅR JEG SIER AT DU SKAL GÅ PÅ DO!". Jeg ble temmelig paff, og venninnen min dro meg vekk fra han og inn på badet. Der ventet jeg i tre kvarter fordi han sto utenfor døren og så sint ut.

:skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden skulle jeg ta nattoget. Biletten hadde faste plasser og min plass var i en slik 4'er gruppe. Ovenfor meg satt det en ei dame, mens de to innerste plassene var ledige. Jeg skulle på kurs morgenen etter og var avhengig av å få sovet på turen. Togturen startet og siden plassen ved siden av meg var ledig la jeg veska mi der. Da hoppet dama ovenfor meg opp og skrek til meg at hu hadde kjøpt to billetter og at det også var hennes plass. Jeg beklaget, tok veska på fanget og prøvde å sove. Mens jeg sov hadde armen min tydeligvis glidd ned og kommet over på setet ved siden av. Jeg bråvåkna av at denne dama stod og skrek meg opp i trynet at jeg ikke skulle røre hennes plass. Slik fortsatte hele den lange togturen. Det kom aldri noen flere på og hu ville ikke ha sakene sine på plassen. Hu ville heller ikke bytte plass med meg så vi fikk en ledig plass ved siden av oss hver. Desverre var disse de eneste ledige plassene på hele toget så det ble en lang tur med mye kjefting hver gang jeg sovna.

I noen tilfeller er det lov til å kjefte tilbake! :natti:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre fikk jeg og vennene mine kjeft av en eldre dame fordi noen gutter over veien hadde kastet snøball på henne. Hun trodde det var oss og da vi forklarte at det ikke var oss, sa hun ikke unskyld en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt dummeste jeg får kjeft for er når kunder kjefter på meg når jeg f.eks ikke vil gi ut opplysninger om andre. F.eks en dame som vil endre noe ift sin manns produkt osv. Vel, det har jeg ikke lov til - og det hjelper ikke at man er gift, samboer, skilt, har barn etc. Jeg MÅ ha samtykke fra kunden det gjelder, sånn er det bare. Det handler om sikkerhet, og jeg fatter ikke at folk er så naive at de ikke forstår det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste var kanskje de gangene jeg fikk kjeft da jeg satt i kassa på matbutikk. Mange dumme mennesker som tror alt kan gjøres akkurat som DE ønsker det bare fordi de vil det.

F eks en som skulle hente ut rekomendert sending i posten til kona si med utgått førerkort som id og ikke fikk hente det fordi det krevdes hennes signatur og gyldig id...

Ellers så fikk jeg kjeft av exen fordi jeg vaska gulvet. Eller da jeg satte på plass tihgene mine på badet da vi flytta sammen. Parfymeflasker på badet!? Nei i all verden! Og bøker i stua? Nei de skal på kottet. Det var det rareste jeg har fått kjeft for tror jeg. Nei forresten, det dummeste jeg har fått kjeft for, var da jeg hosta masse da han røyka i bilen og jeg var forkjøla og ble helt tett da han røyka og jeg hosta og hosta. Da fikk jeg kjeft fordi jeg hosta for mye og han ble gal av å høre på den "forbannade" hostinga mi. Eller da jeg så i feil retning. Eller da jeg var gravid og kroppen begynte å forandre seg. Det er kanskje det mest dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en gang på et offentlig toalett. Da jeg åpnet døra så stod det ei å vasket hendene og snudde seg surt på meg og sa "slike lyder kan du lage en annen plass", mens hun grein noe voldsomt på nesa.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang delte jeg leilighet med noen perifere venner for en kort stund, og en dag var en av nøklene forsvunnet. Vi var tre personer og hadde bare to nøkler. En fyr beskyldte meg for å ha "tatt" nøkkelen. Noe jeg ikke hadde. Han var skikkelig sur og ekkel.

Det viste seg at fyren gikk rundt med nøkkelen i sin egen bukselomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til skolen (var vel 16-17 år) og ble stoppet av en dame som kjeftet meg huden full for at sånne som meg hadde ødelagt livet til dattera hennes med mobbing og utestengelse.

Jeg sto igjen som et spørsmålstegn, men synes det var utrolig trist med datteren hennes da...

Jeg har også fått kjeft for å reise meg for eldre på bussen.

Jeg skulle dele soverom md ei venninne på ferie en gang og skulle ligge på en oppblåsbar madrass som hun tydeligvis syntes bråkte noe forferdelig. Våknet på natta av at hun kjeftet på at jeg bråkte så forferdelig og hun dasket og slo meg på baken- og kjeftet.

Siden jeg først var våkenbenyttet jeg anledningen til å gå på do. Da jeg kom tilbake lå hun fremdeles og kjeftet og slo på madrassen for at den bråkte. Skjønte at hun kanskje ikke var heeeelt våken så jeg kan ikke si at jeg tok meg så nær av det. Lo heller godt av det dagen etter :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hm må ha vært da jeg satt på bussen og fikk grisekjeft av ei eldre dame fordi jeg hadde vært så frekk å sette rompa mi ned på disse reserverte setene for eldre/handikappede.

Damen la ut for hele bussen om slike fæle folk som meg og at vi burde ha blitt sent på spesialskoler for å lære respekt for eldre osv osv osv

Enden på visa var at jeg vippet frem lommeboka og trakk ut mitt Uførebevis og fikk brukt krykkene mine til å "flytte " på meg over i et annet sete.

Skal si damen hurtig skiftet ansiktsfarge fra gammelhvit til sterk-rød .

Jeg måtte bare lirke ut ; beklager at jeg med min *** kropp gjorde din busstur så fryktelig ufyselig.

Og beklager at jeg nå har fått mindre respekt for eldre.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm må ha vært da jeg satt på bussen og fikk grisekjeft av ei eldre dame fordi jeg hadde vært så frekk å sette rompa mi ned på disse reserverte setene for eldre/handikappede.

Damen la ut for hele bussen om slike fæle folk som meg og at vi burde ha blitt sent på spesialskoler for å lære respekt for eldre osv osv osv

Enden på visa var at jeg vippet frem lommeboka og trakk ut mitt Uførebevis og fikk brukt krykkene mine til å "flytte " på meg over i et annet sete.

Skal si damen hurtig skiftet ansiktsfarge fra gammelhvit til sterk-rød .

Jeg måtte bare lirke ut ; beklager at jeg med min *** kropp gjorde din busstur så fryktelig ufyselig.

Og beklager at jeg nå har fått mindre respekt for eldre.

Håper denne damen tenker seg om før hun snakker slik igjen. Godt du satte henne på plass! Skjønner godt du mistet respekt for eldre....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i et kollektiv med fire jenter en gang og der var det ei som var ute etter å ta meg hele tiden. Da vi fikk purring i posten om manglende husleie dukket hun opp på rommet mitt og kjeftet meg huden full for å ikke ha betalt husleie, det hadde jeg og det hadde jeg bevis for. Da hun sjekket var det hun som ikke hadde betalt.

Vi hadde også hver vår vaskeuke hvor vi skulle vaske badet en gang og dra over alle fellesarealer. Jeg vasket en tirsdag og på søndag da jeg kom hjem fra tur fikk jeg kjeft for å ikke ha vasket og det hang lapp på kjøleskapet med "anmerkning" til meg.

Jeg fikk også kjeft for å ha låst rommet mitt når jeg skulle bort en helg fordi hun hadde noen venner hun hadde tenkt skulle sove i sengen min, men døren var jo låst!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så fikk jeg kjeft av exen fordi jeg vaska gulvet. Eller da jeg satte på plass tihgene mine på badet da vi flytta sammen. Parfymeflasker på badet!? Nei i all verden! Og bøker i stua? Nei de skal på kottet. Det var det rareste jeg har fått kjeft for tror jeg. Nei forresten, det dummeste jeg har fått kjeft for, var da jeg hosta masse da han røyka i bilen og jeg var forkjøla og ble helt tett da han røyka og jeg hosta og hosta. Da fikk jeg kjeft fordi jeg hosta for mye og han ble gal av å høre på den "forbannade" hostinga mi. Eller da jeg så i feil retning. Eller da jeg var gravid og kroppen begynte å forandre seg. Det er kanskje det mest dumme.

HAHAHA!!! Kjenner igjen disse tullete greiene en partner kan kjefte for. Husker en gang jeg skulle henge opp en relativt liten klesvask, og brukte annahver streng på tørkestativet for å få bedre luftsirkulasjon mellom klærne. Nei, det var feil, for det så rotete ut! For ikke å snakke om det faktum at jeg foretrakk å tørrmoppe/størsuge gulvet før det ble vaska, i stede for omvendt. Og dette er bare småting. Egentlig følte jeg at jeg fikk kjeft bare for å være der.

Om ikke annet kom jeg meg sterkere ut på andre siden, og håper du gjorde det samme :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...