Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt elgkarbonader, kålstuing, potetstappe og dampet brokkoli.

Gjest Eurydike
Skrevet

Vi har spist ute i dag. Jeg hadde andebryst med blant annet rødvinsglasert pære, aspargesbønner og en aldeles nydelig jordskokksaus, samt god Côtes du Rhône. :)

Skrevet

Nydelige lammekoteletter, fløtegratinerte poteter, brokkoli og mintsaus...:)

Skrevet

I dag har jeg spist bacalao av sei i steden for klippfisk. Det var veldig godt. Det må dere prøve.

Skrevet

Stekt laksefilet med grønnsaker, poteter og rømme blandet med bl.a. urter.

Skrevet
Nydelige lammekoteletter, fløtegratinerte poteter, brokkoli og mintsaus...:)

Kan du gi meg oppskriften på mintsausen? :)

Skrevet
I dag har jeg spist bacalao av sei i steden for klippfisk. Det var veldig godt. Det må dere prøve.

oppskrift? :)

Skrevet

Den opprinnelige planen var å lage chili con carne ferdig i går, sånn at det bare var å varme den og lage tilbehør i dag, men jeg hadde glemt å kjøpe inn opptil flere ingredienser. :murvegg:

Derfor blir det hjemmelagde fiskekaker fra fryseren i dag, og chili i morgen.

Skrevet

I dag blir det Spansk pølsegryte med pasta.

Gjest Eurydike
Skrevet

Skinnstekt lysingfilet, ovnsbakte potetbåter, grillet asparges og romesco-saus. Sancerre å drikke til. :)

Skrevet

Har kjøpt en hel uer...tenkte eg skulle sprøsteke den hel, lage den thaistyle...også skal eg lage karrikremet blåskjell...må ut å kjøpe vin, chili,lime og frisk koriander nå=)...bare spise litt gulrotkake først...

Skrevet

Til middag i kveld blir det thai-kylling.

Men til lunsj har jeg laget det som jeg kaller for Stormsuppe. Har vært på Lidl og kjøpt billige grønnsaker, blant annet hodekål til 0,50!

Så skjærer jeg opp gulrøtter, poteter, løk,kålrabi, hodekål og koker sammen med grønnsakbuljong og noen baconbiter.-Billig, sunt og drøyt.

Skrevet

Fredag og det var lenge siden vi hadde hatt taco....valget var enkelt :)

Skrevet

Vi har hatt krabbe-bisque (fra fryseren), pasta og tomatsaus med chorizo og grillet paprika, tomat-, agurk, og sellerisalat, og plomme-crumble.

Gjest Eurydike
Skrevet
Skinnstekt lysingfilet, ovnsbakte potetbåter, grillet asparges og romesco-saus. Sancerre å drikke til. :)

Lysingfilet var et nytt bekjentskap for meg. Fiskeslaget er herved anbefalt, for den som skulle dumpe over det! :) Mild, torskeaktig smak, men mer "kjøttaktig" konsistens, nesten i retning kveite. De ferske stykkene trakk seg flott sammen i den varme pannen i det de ble lagt i, og ble høye og fine.

Tilbehøret (som jeg hadde planlagt på forhånd, og som fungerer veldig godt til brosme eller breiflabb) ble kanskje litt for kraftig for lysingen, selv om jeg fant igjen kombinasjonen lysing/romesco på nettet. Romesco er en spansk saus av bl.a. grillet paprika og ristede mandler, med rå hvitløk og chili etc. Og tilfeldigvis ser lysing ut til å være mye brukt i det spanske kjøkken, særlig i Baskerland. Navnet er "merluza" på spansk, "hake" på engelsk.

Nå blir det dessert og cortado hvert øyeblikk, jeg ble nemlig overrasket her med nydelig sjokolademoussekake fra et av mine yndlingskonditorier. :hjerter_rundt:

Skrevet

I dag ble det Peppe`s siden vi var på bytur.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget kyllingpizza.

Skrevet

Har en indrefilét av svin jeg skal bruke til noe i dag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...