Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Først salat av ekebladsalat, korianderblader, selleristang, mungbønnespirer og krabbe, med en dressing av sitronsaft, rapsolje og "ingefærsaft", dvs. saft presset ut av revet ingefær.

Deretter ytrefilet av lam (jeg tror i hvertfall det er ytrefilet - jeg kjøpte en lammesadel på torsdag, brukte halvparten i en lammecurry, laget kraft av beinet, og skar ut en fin filet som jeg altså regner med er ytrefilet), med porsjonsformer med fløtegratinerte poteter, bakt pastinakk, dampet spinat, og en saus laget av lammekraft, sjalottløk, frisk rosmarin, krydret plommesaus, litt sherryeddik og masse usaltet smør.

Gorgonzola og brød med tørkede fiken og maltekstrakt til dessert.

Dette ble visst fryktelig langt. :fnise::sjenert:

Endret av bada
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bada, høres ut som en utmerket meny. Kanskje vi burde lage en egen tråd for avanserte hobbykokker :)

Har forøvrig selv portvin, frisk fiken og pekannøtter til dessert. :)

Skrevet

Jeg har lagd klippfisk for første gang. Med poteter, gullerotstuing, og bacon med gressløk. Til maten fikk vi en hoegaarden. Og til dessert, en mørk sjokolade mousse, med mandler og karamell, med et glass marsala.

Skrevet (endret)

Reinsdyrfilet, ovnsbakte amadine-poteter med rosmarin, aspargesbønner med ramsløk, smørstekte kantareller og rødvins- og tyttebærkokte pærer. Crozes Hermitage å drikke til.

Dessert blir kaffe- og ricottakrem etter oppskrift fra Eurydike.

Det skal vi også ha i dag - klarte det kunststykket å friste meg selv i den tråden i forgårs. :sjenert: Jeg er ganske lettfristet, da. :fnise:

Endret av Eurydike
Skrevet

Marokkansk lammetagine med couscous til middag. Varm sjokoladekake med vaniljeiskrem til dessert.

Skrevet

Braiseret kyllingfilet med fløtesaus med soltørket tomater, og pasta. Dessert: rester av sjokolademousse fra i går:)

Skrevet
Det skal vi også ha i dag - klarte det kunststykket å friste meg selv i den tråden i forgårs.
Fort gjort! :fnise: Desserten var for øvrig kjempegod, ikke for søt og med god kaffe- og sjokoladesmak - helt etter mitt hjerte.

I dag skal vi ha hjemmelagde fiskekaker (fra fryseren) med resten av gårsdagens potetpuré og dampet blomkål og brokkoli. Og selvsagt resten av kaffe- og ricottakremen til dessert. :)

Skrevet
Bada, høres ut som en utmerket meny.

Har forøvrig selv portvin, frisk fiken og pekannøtter til dessert. :)

I like måte! :spise:

Kanskje vi burde lage en egen tråd for avanserte hobbykokker :)

Det hadde vært noe. Jeg har lagt merke til at det er mange her på KG som er flinke til å lage mat, og ikke bare blant de som pleier å skrive i matforumet. Samtidig hender det jo ofte at avanserte hobbykokker også har kjedelig mat (det har i hvertfall vi, hvis det da er slik at jeg kommer inn under den kategorien). :fnise:

Skrevet

Først skal vi ha indiske krabbekaker, mynte- og korianderchutney og salat med spirer. Deretter skal vi ha paneer- og spinatcurry, agurkraita, og en type indisk brød som heter parathi, som jeg er litt spent på hvordan blir. Jeg har nemlig aldri laget det før, og jeg hadde heller ikke hørt om det før jeg leste om det i dag.

Skrevet

Pizza blir det! Godt når vi har spist gresk mat i ti dager.

(Hadde bryllup reise i kreta) :spise::bryllup: Gud jeg er lykklig :jepp:

Skrevet
Pizza blir det! Godt når vi har spist gresk mat i ti dager.

(Hadde bryllup reise i kreta) :spise::bryllup: Gud jeg er lykklig :jepp:

Gratulerer med vel overstått bryllup og bryllupsreise! :):tommelsmil:

Skrevet
Gratulerer med vel overstått bryllup og bryllupsreise! :):tommelsmil:

Tusen takk! :klem:

Skrevet

Middagen i dag var marinert flintstek, fløtegratinerte poteter og salat med cashewnøtter.

Skrevet

I dag blir det kino og middag på restaurant med noen venner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...