Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet
Fullkornsspaghetti med brokkoli, middelhavsansjos, pinjekjerner og parmesan.

Korreksjon: Etter 11 intensive timer på jobb (!) bestilte jeg istedet en pizza.

Det må være 10 år siden sist, tror jeg, og etter å ha stilt ørnesulten håper jeg nå det blir 10 år til neste gang. :sprettoy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferskt kjøtt og suppe :) Skal man ha poteter ved siden av kjøttet, eller blir det too much?

Skrevet

Ostesausgratinert blomkål og brokkoli med stekt bacon til.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt ferske skatevinger, som jeg har tenkt å steke, med kapers og persille tilsatt i pannen tilslutt (eller lage salsa verde ved siden av).

Tilbehør blir ovnstørkede tomater med oregano, dampet brokkoli og enten potetmos eller polenta med parmesan. :)

Skrevet

Fullkornspasta med ovnsbakte grønnsaker (gulrot, sellerirot, rødløk og pastinakk), chèvre, balsamico og pinjekjerner.

Skrevet

Vi skal ha gjester, og skal servere:

Marokkansk ertesuppe

Ovnsbakt, urtepanert kveite med smørsaus, dampet spinat, tomatterninger med basilikum og stekte squashterninger med ristede gresskarkjerner. Ovnsbakte potebåter ved siden av.

Plomme-crumble

Gorgonzola

Sjokolade

Skrevet

Italiensk pizza med mozarella, pinjekjerner og rukkola. yumm..

Skrevet
Fullkornspasta med ovnsbakte grønnsaker (gulrot, sellerirot, rødløk og pastinakk), chèvre, balsamico og pinjekjerner.
Vi spiste i byen før kino i går, så dette blir middag i dag i stedet. :)
Skrevet

Kjelasagne med frisk salat og grovt brød. Også må jeg muligens plukke ut en rødvin som passer siden det tross alt er fredag :)

Skrevet

Vi skal ha litt av hvert: Først skal vi ha salat og rester fra middagen i går, deretter brokkolipai som forhåpentligvis også blir lunsj i morgen og på søndag (jeg har tenkt å prøve Eurydikes mirakeloppskrift til bunnen). Dessuten har vi en del smuldredeig i kjøleskapet, så jeg har tenkt å lage en eple-crumble som jeg også regner med blir mannens lørdagsfrokost. :)

Skrevet

Bortelagd pizza.. Jeg skal være på jobb til halv syv, dessuten er jeg ikke helt i form..

Skrevet

Stekt indrefilet av svin med grønnsaksgrateng og råstekte potetskiver.

Gjest Eurydike
Skrevet
Vi skal ha litt av hvert: Først skal vi ha salat og rester fra middagen i går, deretter brokkolipai som forhåpentligvis også blir lunsj i morgen og på søndag (jeg har tenkt å prøve Eurydikes mirakeloppskrift til bunnen).

Håper den faller i smak! :)

Morsomt nok har jeg laget akkurat samme paibunn selv i kveld, til pai med purre, valnøtter og chèvre. Blandet grønn salat med tomater ved siden av, og en Pouilly-Fumé, som var god, men ikke matchet maten så bra.

Vurderer også en lett dessert: Halve plommer bakt i ovnen med hjemmelaget vaniljesukker og en skvett cognac, servert med litt vaniljekesam. Får se hva det blir til.

Skrevet

Stekte nypoteter og spansk gryterett med kjøttdeig og creme fraiche

Skrevet

Hjemmelagede hamburgere i brød med diverse garnityr + ovnsbakte krydrete potetbåter og friterte løkringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...