Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomatbasert suppe med limabønner, grønnkål, bacon og parmesan. Kanskje brød til?

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget indisk kyllinggryte servert med pilaffris, raita, naan og poppadums.

Skrevet

Idag blir det skikkelig biff med fløtegratinerte poteter,brokkoli og mais.

Skrevet (endret)

Er dritlei mat og matlaging, har levd på brødskiver med gulost de siste ukene. Gubben kommer aldri hjem når han skal, så han får sørge for seg sjøl, jeg vurderer å gå på butikken og kjøpe meg sjokolade til middag, hohoho! *grineteidagja*

Det ble en skål med is istedet for sjokolade.

Endret av Opa
Skrevet

Fransk landpølse og spirer mens vi lager middag (nå), deretter ialiensk speltsuppe med bacon og steinsopp, så squash- og tomatgrateng, deretter eple-crumble, og til slutt camembert (hvis vi orker).

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Fiskeboller, hjemmelaget hvit karrisaus, poteter, rødbeter og baconterninger. :ler:

Uvanlig tradisjonelt.

Skrevet
Er dritlei mat og matlaging, har levd på brødskiver med gulost de siste ukene. Gubben kommer aldri hjem når han skal, så han får sørge for seg sjøl, jeg vurderer å gå på butikken og kjøpe meg sjokolade til middag, hohoho! *grineteidagja*

Det ble en skål med is istedet for sjokolade.

Is er godt - har du det bedre i dag :klemmer:

Her var det lapskaus til middag i dag.

Skrevet

Dagens er ikke klar ennå...men vi har snakket om å koke reinkjøtt.. MEN igår, hadde vi deilig indisk mat. Pilauris, to typer raita, lammecurry(nyyydelig fra Jamie Oliver),kikerter i tomatsaus, kål m chili og sort sennep og mangolassi :)

Skrevet

Rypebryst i fløtesaus med mandelpotet, kantarell og rosenkål som tilbehør. Skulle hatt en god vin til, men det rakk jeg aldri å kjøpe, så det blir forhåpentligvis litt krøkebærsaft i stede.

Skrevet

Stekt steinbitfilet, sitronbåter, ovnsbakte potetbåter, grillet asparges og romesco-saus (grillet paprika, ristede mandler etc.).

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe med spekeskinke, røde linser og byggryn.

Skrevet

Kalvefilét, potetpuré smakt til med trøffelolje, kantareller stekt med persille og hvitløk. Har ikke bestemt saus enda, sannsynligvis blir det en rødvinssaus. Denne vinen til.

Dessert blir kaffe- og ricottakrem etter oppskrift fra Eurydike.

:)

Skrevet (endret)

Fajitas med krydrete biffstrimler stekt med løk og paprika, salat, revet ost, rømme og guacamole.

Endret av Arkana
Skrevet

Hjemmelaget løksuppe,kokt på god kraft og med brød og ost (skal gratineres).

Skrevet
Is er godt - har du det bedre i dag :klemmer:

Takk :klemmer:

Idag er alt så meget bedre! Og det blir plankestek/-kylling til middag, med hjemmelaget potetstappe, bifftomater og bearnaisesaus :sikle:

Skrevet

Hjorteentrecote med trøffelpotetmos, steinsoppsaus og dampet gulrot og rosenkål + deilig rødvin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...