Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget pizzza. Hva jeg skal ha på har jeg ikke helt bestemt meg for enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er alene hjemme, så jeg har tatt opp en pakke pølser fra frysa, så blir det potetsalat til...

Skrevet

Hjemmelaget pizza. Gleder meg, for nå er det lenge siden sist :)

Skrevet

Idag blir det lammekjøttboller i tomatsaus med grønnsaker, buglur og salat. Vin å drikke for de som har lyst. :)

Skrevet

Tikka masala med jasminris, raita, fersk ananas og nanbrød.

Skrevet (endret)
Curry med røde linser, blomkålcurry, basmatipilaff med hele krydder, frisk tomat- og korianderchutney og naanbrød.

Høres nydelig ut! Har du oppskrift?

Edit: Det blir fårikål på oss idag.

Endret av Latee
Skrevet

Penne med champignon, løk, hvitløk og chorizo i matfløte og 2 eggeplommer. Parmesan og fersk basilikum på toppen.

Skrevet
Ferske lammepølser med colcannon og et glass Greene King IPA til. :)

Er det godt? Jeg ble nysjerrig, og måtte google colcannon, som jeg aldri har hørt om før. Men det hørtes veldig godt ut.

Skrevet
Curry med røde linser, blomkålcurry, basmatipilaff med hele krydder, frisk tomat- og korianderchutney og naanbrød.

Høres nydelig ut! Har du oppskrift?

På alt sammen? :ler:

Curryen med røde linser finner du lenke til flere steder på matforumet, blant annet i tråden "Røde linser". Blomkålcurryen finner du her. Takk til bada for begge to! :)

Tomat- og korianderchutney er en veldig enkel Madhur Jaffrey-oppskrift: Hakkede friske tomater, hakket frisk koriander, en frisk grønn chili og litt salt. Siden tomatene jeg brukte i dag hadde litt lite smak, tilsatte jeg i tillegg en knivsodd sukker og litt limesaft. Ellers bruker jeg oppskrift på naanbrød fra Tine (ligger også lenke flere sider på forumet), med løkfrø.

I tillegg laget vi raïta med agurk og frisk mynte.

Skrevet
Er det godt? Jeg ble nysjerrig, og måtte google colcannon, som jeg aldri har hørt om før. Men det hørtes veldig godt ut.

Colcannon er nam! :sikle:
Som Saeria skriver, colcannon er nam! :) Jeg elsker hjemmelaget potetstappe, og colcannon er en fin avveksling.
Skrevet (endret)

Vi har hatt ovnsbakt ørretfilet med engsyresaus, kokte poteter, og fennikel, purre og squash dampet i hvitvin og smør. Banankake med sjokolade etter Arkanas oppskrift til dessert, og deretter camembert.

Endret av bada
Skrevet
Vi har hatt ovnsbakt ørretfilet med engsyresaus, kokte poteter, og fennikel, purre og squash dampet i hvitvin og smør. Banankake med sjokolade etter Arkanas oppskrift til dessert, og deretter camembert.

Hørte godt ut! NOE IGJEN? :mobil:

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelagede bifteki med ovnsbakte potetbåter, tzatziki og salat.

Skrevet

Dampede blåskjell med tomat, fennikel, vårløk, bladpersille og pastis. Aïoli, surdeigsbrød og hvitvin til.

Mer brød, vin og camembert til dessert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...