Latee Skrevet 2. september 2007 #16641 Skrevet 2. september 2007 Chicken piña colada med ris og maistriangel til. Nam!
ToveM Skrevet 2. september 2007 #16642 Skrevet 2. september 2007 Stekte kyllinglår med ris, salat og soppstuing til.
Brunhilde Skrevet 2. september 2007 #16643 Skrevet 2. september 2007 Jeg er invitert bort og tror at det står kjøttkaker på menyen.
Saeria Skrevet 2. september 2007 #16644 Skrevet 2. september 2007 Chicken piña colada med ris og maistriangel til. Nam! Det hørtes godt ut. Har du oppskrift?
Latee Skrevet 2. september 2007 #16645 Skrevet 2. september 2007 (endret) Det hørtes godt ut. Har du oppskrift? Hehe ja, det ble faktisk godt. Kun noe jeg "slang" sammen av det jeg hadde for hånden, så nøyaktig oppskrift har jeg ikke. Men sånn ca: 2 stk kylligfilet 1/2 fersk ananas 3-4 gulrøtter 2 paprika 1 liten boks toro kokosmelk 3-4 ss Mangochutney 4 fedd hvitløk Litt hot madras curry Litt oppskåret mango (sikkert ikke nødvendig) Litt sambal oelek (ca 1-2 ss kanskje?) Ha ananas, gulrøtter og hvitløk i foodprosessor og kjør til det blir "smoothie-konsistens" på det. Stek kylligfilet og tilsett ananasblandingen, hakket paprika, mangochutney, litt curry, mangoen og sambal oelek. Tilsett så kokosmelk og kok i noen minutter. Server med ris Endret 2. september 2007 av Latee
Lassie Skrevet 2. september 2007 #16646 Skrevet 2. september 2007 Kebab fra gatekjøkkenet i dag. Syk og svak og dårlig bak Har ikke overskudd til å lage noe mat eller noen ting. Så vi fant ut at i dag ble det kebab siden vi ikke har spist junk food på et par måneder.
Saeria Skrevet 2. september 2007 #16647 Skrevet 2. september 2007 Hehe ja, det ble faktisk godt. Kun noe jeg "slang" sammen av det jeg hadde for hånden, så nøyaktig oppskrift har jeg ikke. Men sånn ca: 2 stk kylligfilet 1/2 fersk ananas 3-4 gulrøtter 2 paprika 1 liten boks toro kokosmelk 3-4 ss Mangochutney 4 fedd hvitløk Litt hot madras curry Litt oppskåret mango (sikkert ikke nødvendig) Litt sambal oelek (ca 1-2 ss kanskje?) Ha ananas, gulrøtter og hvitløk i foodprosessor og kjør til det blir "smoothie-konsistens" på det. Stek kylligfilet og tilsett ananasblandingen, hakket paprika, mangochutney, litt curry, mangoen og sambal oelek. Tilsett så kokosmelk og kok i noen minutter. Server med ris Tusen takk. Dette må jo prøves. Hvor får man tak i mangochutney, sambal oelek og hot madras curry? Er innvandrerkolonialer tingen?
Latee Skrevet 2. september 2007 #16648 Skrevet 2. september 2007 (endret) Tusen takk. Dette må jo prøves. Hvor får man tak i mangochutney, sambal oelek og hot madras curry? Er innvandrerkolonialer tingen? Hot madras curry kjøper jeg i vanlige butikker med godt utvalg f.eks (meny, mega), samme med mango chutney. Får du ikke tak i mango chutney kan du sikkert bruke ingefær, var mest for den smaken at jeg hadde det oppi. Sambal oelek er en slags chillipaste, kjøpes i innvandrerforretninger eller vanlige matbutikker med godt utvalg. Mango chutney var egentlig innkjøpt for å lage Groo's mangokyllinggryte, så den burde du prøve om du først har kjøpt det inn Endret 2. september 2007 av Latee
gladidag Skrevet 2. september 2007 #16650 Skrevet 2. september 2007 Har hatt deilig elggryte(...dessverre ikke selvskutt, men fra venner) med steinsopp plukket i høstsolen på hytta=), rosenkål, blomkål og nydelig potetstappe med urter fra hagen, gressløk og selleripersille. Namnam.
Gjest piaf Skrevet 2. september 2007 #16651 Skrevet 2. september 2007 Etter en søndag preget av jobb ble det superenkel middag: Fullkornsspaghetti med saus av kyllingstrimler, tomat, chili, kalamataoliven, kapers og persille - med parmesandryss. Desserten var tilsvarende enkel, og veldig god: Plommer (Victoria og Mallard) bakt i form i ovnen med litt demerarasukker, hel kanelstang og en skvett god Moscatel. Servert varme med vaniljeis. Nostalgisk søndagsdessert som anbefales til alle med gode barndomsminner om nykokt plommesyltetøy.
Fakse Skrevet 2. september 2007 #16652 Skrevet 2. september 2007 Enkel varm kveldsmat etter en dag ute på tur i det fine været Kantarell-couscous med kyllingbuljong.
MarianneE Skrevet 3. september 2007 #16653 Skrevet 3. september 2007 vet fremdeles ikke helt hva middagen blir, men fy f å sulten jeg ble nå!!!
Maiken Skrevet 3. september 2007 #16654 Skrevet 3. september 2007 Idag blir det hjemmelaget fiskegrateng, med revne gulerøtter til
Fakse Skrevet 3. september 2007 #16655 Skrevet 3. september 2007 I dag blir det Tyrkiske lammeboller etter Piaf sin oppskrift, siden vi ikke fikk hatt det på lørdag.
Gjest bada Skrevet 3. september 2007 #16656 Skrevet 3. september 2007 Vi skal ha en gryte av bl.a. gulrøtter, hvite bønner, bakte tomater, chorizo og kylling, og grønn salat.
Arkana Skrevet 3. september 2007 #16657 Skrevet 3. september 2007 I dag skal vi ha en italiensk byggrynssuppe.
Nilma Skrevet 3. september 2007 #16658 Skrevet 3. september 2007 Marmeladekylling, brun-/villris og dampet brokkoli.
kamela Skrevet 3. september 2007 #16659 Skrevet 3. september 2007 Fredag var det stekte kjøttpølser med poteter og gulrøtter. Lørdag meksikansk gryte. Søndag kylling i chop suey saus med ris I dag blir det fiskegryte med grønnsaker.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #16660 Skrevet 3. september 2007 Greier ikke helt bestemme meg for om det blir stekte kjøttpølser med potetmos, eller bakt potet med rømme, skinke og mais..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå