*Enigma* Skrevet 1. september 2007 #16621 Skrevet 1. september 2007 Ytrefilet av svin med ris og saus laget på hvitløk, løk, spinat, eplesaus og fløte.
Saeria Skrevet 1. september 2007 #16622 Skrevet 1. september 2007 Enkelt og greit, wraps. Foskjellige grønnsaker, salsa og salat som en kan putte i lefsa i tillegg til stekt kjøttdeig av svin.
Gjest Alou Skrevet 1. september 2007 #16623 Skrevet 1. september 2007 I dag er middagen blomkål- og potetform: Fløtestuet potetskiver, blomkålbuketter, stekt bacon i biter gratinert med ost. Bringebær med vaniljesaus til dessert.
Amanlis Skrevet 1. september 2007 #16624 Skrevet 1. september 2007 I dag blir det kombinert middag og kvelds. Vi skal spise kyllingform med tomater, paprika og løk kokt i fløte med ingefær. Salat og ris som tilbehør.
Fakse Skrevet 1. september 2007 #16626 Skrevet 1. september 2007 Tyrkiske lammeboller etter piaf sin oppskrift. Litt endring i planene. Vi skal plutselig bort på middag i morgen, og siden morgendagens middag (Indisk gryte, Palak Murug) inneholder fersk spinat ville jeg pga spinatens holdbarhet ikke utsette den lengre enn nødvendig. Så vi tar gryta i dag og lammebollene en dag til uka.
Tuddelidu Skrevet 1. september 2007 #16627 Skrevet 1. september 2007 I dag blir det kombinert middag og kvelds. Vi skal spise kyllingform med tomater, paprika og løk kokt i fløte med ingefær. Salat og ris som tilbehør. Hvordan lager du denne?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #16628 Skrevet 1. september 2007 Stekte koteletter med kantarell, aspargesbøner og ovnsbakte grønnsaker med fløte og chevre. Hjemmelagd solbæris til dessert
Amanlis Skrevet 1. september 2007 #16630 Skrevet 1. september 2007 Hvordan lager du denne? Du trenger - 4 gule løk - 2 paprika, jeg bruker rød og orange - 4 tomater - 1 kylling - Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener) - Paprikapulver - 1/4 liter fløte (en hel matfløte) - 1-2 fedd hvitløk Jeg hakker opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, så tar jeg i ingefær og paprikapulver. Så deler jeg opp kyllingen i biter og har alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter. Ris og salat som tilbehør. Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak.
Arkana Skrevet 2. september 2007 #16632 Skrevet 2. september 2007 Karri-hønsegryte. Eplepai med vaniljeiskrem til dessert.
Lenemor Skrevet 2. september 2007 #16633 Skrevet 2. september 2007 Lasagne med salat og brød til. Rester fra i går faktisk.
*Enigma* Skrevet 2. september 2007 #16634 Skrevet 2. september 2007 Stekt ris med kylling og grønnsaker. Må bruke opp resten av fullkornsrisen fra middagen i går.
Gjest bada Skrevet 2. september 2007 #16635 Skrevet 2. september 2007 Vi skal ha kylling Kiev etter Arkanas henvisninger, dampet gulrot og brokkoli, og ovnsbakte potetbåter. Dessuten har samboeren min skumle planer om å lage en dessert som involverer melon.
Bokormen Skrevet 2. september 2007 #16638 Skrevet 2. september 2007 Hjemmelagede fløtegratinerte poteter og indrefilet av selvskutt elg, med hjemmerørte tyttebær til!
Tuddelidu Skrevet 2. september 2007 #16639 Skrevet 2. september 2007 Du trenger - 4 gule løk - 2 paprika, jeg bruker rød og orange - 4 tomater - 1 kylling - Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener) - Paprikapulver - 1/4 liter fløte (en hel matfløte) - 1-2 fedd hvitløk Jeg hakker opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, så tar jeg i ingefær og paprikapulver. Så deler jeg opp kyllingen i biter og har alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter. Ris og salat som tilbehør. Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak. Det høres kjempegodt ut, takk!
Nilma Skrevet 2. september 2007 #16640 Skrevet 2. september 2007 Vi har akkurat spist fiskekaker (hjemmelagde) med stekte potetterninger, tartarsaus, gulrot og blomkål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå