Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ytrefilet av svin med ris og saus laget på hvitløk, løk, spinat, eplesaus og fløte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt og greit, wraps.

Foskjellige grønnsaker, salsa og salat som en kan putte i lefsa i tillegg til stekt kjøttdeig av svin.

Skrevet

I dag er middagen blomkål- og potetform: Fløtestuet potetskiver, blomkålbuketter, stekt bacon i biter gratinert med ost. Bringebær med vaniljesaus til dessert.

Skrevet

I dag blir det kombinert middag og kvelds.

Vi skal spise kyllingform med tomater, paprika og løk kokt i fløte med ingefær. Salat og ris som tilbehør.

Skrevet
Tyrkiske lammeboller etter piaf sin oppskrift.

Litt endring i planene. Vi skal plutselig bort på middag i morgen, og siden morgendagens middag (Indisk gryte, Palak Murug) inneholder fersk spinat ville jeg pga spinatens holdbarhet ikke utsette den lengre enn nødvendig. Så vi tar gryta i dag og lammebollene en dag til uka.

Skrevet
I dag blir det kombinert middag og kvelds.

Vi skal spise kyllingform med tomater, paprika og løk kokt i fløte med ingefær. Salat og ris som tilbehør.

Hvordan lager du denne? :)

Skrevet

Stekte koteletter med kantarell, aspargesbøner og ovnsbakte grønnsaker med fløte og chevre. Hjemmelagd solbæris til dessert :)

Skrevet
Hvordan lager du denne? :)

Du trenger

- 4 gule løk

- 2 paprika, jeg bruker rød og orange

- 4 tomater

- 1 kylling

- Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener)

- Paprikapulver

- 1/4 liter fløte (en hel matfløte)

- 1-2 fedd hvitløk

Jeg hakker opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, så tar jeg i ingefær og paprikapulver.

Så deler jeg opp kyllingen i biter og har alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter.

Ris og salat som tilbehør.

Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak.

Skrevet

Karri-hønsegryte. Eplepai med vaniljeiskrem til dessert.

Skrevet

Lasagne med salat og brød til. Rester fra i går faktisk.

Skrevet

Stekt ris med kylling og grønnsaker. Må bruke opp resten av fullkornsrisen fra middagen i går.

Skrevet

Vi skal ha kylling Kiev etter Arkanas henvisninger, dampet gulrot og brokkoli, og ovnsbakte potetbåter. Dessuten har samboeren min skumle planer om å lage en dessert som involverer melon.

Skrevet

Hjemmelagede fløtegratinerte poteter og indrefilet av selvskutt elg, med hjemmerørte tyttebær til! :spise:

Skrevet
Du trenger

- 4 gule løk

- 2 paprika, jeg bruker rød og orange

- 4 tomater

- 1 kylling

- Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener)

- Paprikapulver

- 1/4 liter fløte (en hel matfløte)

- 1-2 fedd hvitløk

Jeg hakker opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, så tar jeg i ingefær og paprikapulver.

Så deler jeg opp kyllingen i biter og har alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter.

Ris og salat som tilbehør.

Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak.

Det høres kjempegodt ut, takk! :)

Skrevet

Vi har akkurat spist fiskekaker (hjemmelagde) med stekte potetterninger, tartarsaus, gulrot og blomkål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...