Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
I dag er vi invitert på middag. Det er fint vær så jeg tror kanskje det blir grilling?

Det ble marinert, stekt ørret med poteter, salat, agurksalat og rømmedressing. Og iskrem med sjokoladesaus til dessert. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på bytur og tok middagen på Burger King. BBQ burger og pommes frites

Skrevet

I dag skal vi ha moussaka til middag (med salat og nystekt gresk brød til) og sitronpai til dessert.

Skrevet

I dag skal vi på besøk til mamma og pappa-regner med at det blir grilling i dette været! Og da pleier vi få koteletter og hjemmelaget potetsalat og masse god salat som er blanda med alt mulig:-)

Til dessert håper jeg hun tar fram en hjemmelaget eplekake med is til:spise:

Skrevet

Svenske kjøttboller i brun saus, poteter og tilbehør.

Skrevet

I dag tømmer vi fryseren for siste rest av fjorårets lam (for å gjøre plass til årets), og lager en stor gryte osso buco med lam. Tilbehør blir risotto med safran.

Edda-plommer til dessert - enten spiser vi dem som de er, eller vi ovnsbaker dem. :sikle:

Skrevet

Thaicurry med kylling, grønnsaker og kokosmelk + jasminris.

Skrevet

Svineribbe med surkål, poteter og grønnsaker. Fantastisk!

Skrevet

hjemmelagede kjøttkaker, poteter, brun saus, surkål, erter, og brokkoli.

dessert: nybakt kanelkringle, og min datters rosinbolle-slanger :)

(når er fårikål-sesongen? gleeeder meg!)

Skrevet

Vi posjerte en gigantisk lettsaltet svineknoke fra Grøstad, som vi spiste sammen med blomkål- og brokkoligrateng, dampet spinat og stekte "kaker" av kålrotstappe fra tidligere i uken. Plommer til dessert.

Skrevet
stekte "kaker" av kålrotstappe fra tidligere i uken.

Er det bare å steke stappen som den er? Hørtes godt ut *elsker kålrotstappe*

Vi har ikke spist middag i dag pga en veldig sein engelsk frokost :) Men har levd på mangokyllinggryte de siste dagene (med både couscous og ris - synes smaken framheves bedre med ris, men det var veldig godt med couscous også).

Skrevet

Fullkornsspaghetti i sterk tomatsaus med grillet aubergine, kalamataoliven, middelhavsansjos, frisk basilikum og parmesandryss.

Skrevet
Er det bare å steke stappen som den er? Hørtes godt ut *elsker kålrotstappe*

Ja, det er bare å forme flate kaker og steke dem. Jeg gjør det samme når jeg har potetstappe til overs. Men det er ikke så lett å få dem til å henge sammen, så det hender at resultatet ikke ser særlig bra ut. :ler:

I dag skal vi ha gul ertesuppe kokt på kraft fra saltet svineknoke, med gulrot, sellerirot og salt kjøtt.

Skrevet

Hakkebøffer med brun saus, poteter, karamellisert løk, erter og gulrotstuing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...