Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nydelig varmt og fint vær her jeg er på "ferie", så i kveld blir det grilling; blant annet marinert biff, pølser, hjemmelaget potetsalat, grønn salat og rundstykker. :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Femretters! :mrgreen:

Ja, det er ikke noe problem å smekke sammen en femretters på en helt vanlig fredag når hver enkelt rett er så enkel! :ler:

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg fikk veldig lyst på svin indrefilet med gratinerte grønnsaker, ris og kremet saus m curry og søt soyasaus. Må handle...

Skrevet

Gresk salat og brød, mulig jeg har litt kylling eller tunfisk i salaten. I tillegg har jeg marinerte oliven og noe fylt chili fra delikatessebutikken. Og et glass vin. :)

Skrevet
Jeg har kjøpt et tykt stykke kveitefilet, den blir antakelig stekt (+ etterstekt i ovnen?). Tilbehør blir etter planen braisert spinat og ertepuré med ramsløk. Og sitronbåter! :)

Kveitemiddagen ble utvidet med røstipoteter (med hvitløk) og denne hvitvinen. Og så smakte vi til ertepuréen med litt parmesan i tillegg til ramsløken. Det ble utrolig godt! :hoppe:

Veldig kjekt når en litt tilfeldig sammensetning viser seg å fungere bedre enn man hadde forestilt seg. :)

Skrevet

I dag er vi invitert på middag. Det er fint vær så jeg tror kanskje det blir grilling?

Skrevet

Kylling fajitas med et tonn med hjemmelaget guacamole.

Skrevet

Skotch pie, tomatbønner og ovnsbakte potetbåter :spise:

Skrevet
Først gazpacho, deretter pasta med hvitløk, chili og ansjosfilet, så grønn salat, deretter camembert, og til slutt melon. :)

Jeg inviterte en venninne på middag, og da fikk jeg lyst til å lage noe litt mer forseggjort. Det ble gazpacho, pasta med bl.a. ansjos og brokkoli, stekt champignon med frisk timian og Noilly Prat som fikk koke inn litt servert sammen med stekt kyllingbryst, grønn salat, camembert og gorgonzola, og melon til dessert.

I dag blir det diverse wokede grønnsaker med kokosmelk og reker.

Skrevet

Wok her også, med ørretfilet, friske grønnsaker, cashewnøtter og saus av lime og kokosmelk. Med eggenudler.

Skrevet

Hm, her blir det villsvincarré, kantarellsaus, villris og dampede grønnsaker + masse god vin. Friske brinegebær med vaniljeyoghurt til dessert.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva det blir i dag, men jeg har en følelse av at jeg blir servert entrecôte med ratatouille og fløtepoteter.

Skrevet

Her blir det ytrefilet av okse med bakt løk, dampede aspargesbønner og broccoli, glaserte gulrøtter, kantarellstuing og ovnsbakte potetbåter (blanding av nypoteter og søtpoteter). Har ikke helt bestemt meg for saus enda, mannen vil ha bernaisesaus og jeg vil ha peppersaus... Vi får se hvem som vinner :)

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Her blir det to retter idag:

Mannen jeg jeg skal ha nachos ...

Guttene skal ha kylling i fletesaus ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...