Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kylling kiev med ovnsbakte grønnsaker og potetbåter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruschetta, tradisjonell og med grillet kylling.

Skrevet
Kylling kiev med ovnsbakte grønnsaker og potetbåter.

Det er noe jeg aldri har laget, men lurer på om jeg skal forsøke meg på i helgen. Det har nemlig vært mye asiatisk mat i det siste, så da blir det sikkert godt med mer europeiske smaker.

Hvordan lager du det? Jeg har en oppskrift som jeg er temmelig sikker på er god, men det er uansett lurt å få flere innspill før jeg setter i gang. :)

Skrevet

Jeg skal lage fiskekaker av fersk sei og lyr. Tilbehør blir kokte poteter og kålrabistappe.

Skrevet
Det er noe jeg aldri har laget, men lurer på om jeg skal forsøke meg på i helgen. Det har nemlig vært mye asiatisk mat i det siste, så da blir det sikkert godt med mer europeiske smaker.

Hvordan lager du det? Jeg har en oppskrift som jeg er temmelig sikker på er god, men det er uansett lurt å få flere innspill før jeg setter i gang. :)

Veldig enkelt (tar bare litt tid :)). Jeg banker kyllingfileter flate. På forhånd har jeg laget urte- og hvitløkssmør som jeg har formet til ovale kuler og satt kaldt til de har stivnet. Disse legger jeg oppå de utbankede filetene og ruller/pakker sammen så godt som mulig. Så dypper jeg pakkene først i hvetemel tilsatt salt og pepper, vispet egg og til slutt i loffsmuler. Pakker smulene godt rundt kyllingen og de settes så i kjøleskap et kvarter. Gjentar hele dyppingen, på ny i kjøleskap et kvarter. Bruner kyllingen i panne og steker videre i ovn ved 190 grader i ca 30 minutter. :)

Skrevet
Veldig enkelt (tar bare litt tid :)). Jeg banker kyllingfileter flate. På forhånd har jeg laget urte- og hvitløkssmør som jeg har formet til ovale kuler og satt kaldt til de har stivnet. Disse legger jeg oppå de utbankede filetene og ruller/pakker sammen så godt som mulig. Så dypper jeg pakkene først i hvetemel tilsatt salt og pepper, vispet egg og til slutt i loffsmuler. Pakker smulene godt rundt kyllingen og de settes så i kjøleskap et kvarter. Gjentar hele dyppingen, på ny i kjøleskap et kvarter. Bruner kyllingen i panne og steker videre i ovn ved 190 grader i ca 30 minutter. :)

Tusen takk! Det høres helt nydelig ut. Du gjør det litt mer omstendelig enn det som er beskrevet i oppskriften jeg har i og med at du panerer to ganger. Men det er helt sikkert verdt det.

Kanskje det blir søndagsmiddagen vår. :)

Skrevet

Det hørtes kjempegodt ut og må prøves.

Hva pleier du å servere ved siden av?

I går hadde vi terteskjell med fiskepudding, reker og erter i hvit saus.

Gjest Yoletta
Skrevet

Min datter skal feire 8 års dagen i dag. Så det blir pølser, kaker & is på oss til middag..

Kommer sunnere tilbake i morgen :)

Skrevet
Tusen takk! Det høres helt nydelig ut. Du gjør det litt mer omstendelig enn det som er beskrevet i oppskriften jeg har i og med at du panerer to ganger. Men det er helt sikkert verdt det.

Jeg har funnet ut at det lett blir lekkasje av verdifull smeltet hvitløkssmør om jeg ikke panerer to ganger, og dessuten er jo paneringen så god. ;)

Hva pleier du å servere ved siden av?

Det varierer litt, i dag skal jeg ovnsbake forskjellige grønnsaker (paprika, pastinakk, gulrot, løk, hele hvitløksfedd og potetbåter, blander alt med litt olje og krydder/urter og baker i ovnen. Potetmos og f.eks. brokkoli eller aspargesbønner er også godt til. :)

Skrevet
De hang et døgn. Og siden det var så varmt, anså vi det for greit. Men det var sikkert i korteste laget. :)

Ok :) Jeg har ikke så greie på det, men man beregner jo antall hengedøgn utfra temperatur, så det er sikkert ikke galt. Høres godt ut, selv om jeg ikke helt blir kvitt bildene av byduer i hodet, hehe.

I dag har vi spist spagetti (fullkorn) med karbonadedeig og tomatsaus med hvitløk, løk, blomkål, sopp og gulrot - og salat og aspargesbønner. Og med revet parmesan. Veldig godt :)

Skrevet

Nam, i dag hadde jeg digg middag. Pytt i panne med revet ost over.

:sikle:

Skrevet

Wraps med krydrete, stekte biter av kyllingfilet, salat, forskjellige grønnsaker, salsa, rømme og guacamole.

Skrevet

Tyrkiske lammeboller etter piaf sin oppskrift.

Skrevet
Tyrkiske lammeboller etter piaf sin oppskrift.

Lurer på om jeg skrev litt vel mye kanel i den oppskriften jeg la ut (2 ts?). Jeg pleier nemlig aldri måle, bare drysser oppi til det ser passe ut. 1 ts er muligens nok. :)

Skrevet
Lurer på om jeg skrev litt vel mye kanel i den oppskriften jeg la ut (2 ts?). Jeg pleier nemlig aldri måle, bare drysser oppi til det ser passe ut. 1 ts er muligens nok. :)

Ok, får se det litt an. Måler sjelden jeg heller, stort sett bare om det er chili eller andre kritiske ingredienser, da passer det seg liksom ikke med slumse-mengder :fnise:

Skrevet

Igår spiste jeg på en super italiensk resturant, spiste gratinerte artisjokkhjerter, lammefilet og tirami su. Drakk en nydelig amarone til.

Idag blir det ovnsbakt torskefilet surret i pata negra skinke, grønne bønner og safranrisotto. Vin ennå ikke bestemt, mulig at gårsdagens inntak av amarone begrenser lysten litt. ;)

Skrevet
Risotto med tørket og fersk kantarell og litt østerssopp. Kyllingfilet til, som jeg bare tenker å steke for så å "krydre" med enten litt trøffelolje eller en smørklatt med litt røkt hvitløk.
Dessuten fikk jeg ånden over meg og laget forrett: "salat" av strimlede sukkererter med ansjos, oliven og "coddled egg dressing" med røkelaks til. Green & Black-sjokolade med portvin til dessert.

I dag blir det kikert- og squashsuppe - enkel middag, og så blir det gode oster, paté og diverse til kvelds. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...