Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget pizza med biffkjøtt, sopp, bacon, paprika, løk og masse oliven.

Til dessert blir det vaniljeis med sjokolade og hjemmelaget bringebærsaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag blir det hjemmelaget pizza med biffkjøtt, sopp, bacon, paprika, løk og masse oliven.

Til dessert blir det vaniljeis med sjokolade og hjemmelaget bringebærsaus.

:sikle: :sikle: :wow:

Skrevet

Idag hadde vi stekte andebryst marinert i kinesisk 5-spice krydder, rød villris, rødvinsaus og dampede grønnsaker.

Skrevet
Idag hadde vi stekte andebryst marinert i kinesisk 5-spice krydder, rød villris, rødvinsaus og dampede grønnsaker.

:wow::spise:

Skrevet

I dag blir det innbakt svinefilet med varm tysk potetsalat og surkål.

Skrevet

Tyrkiske lammekjøttboller (med bladpersille, dill, hvitløk, kanel, rosiner, pinjekjerner... ), bulgur i tomat, blandet grønn salat og matygoghurt.

Skrevet
Tyrkiske lammekjøttboller (med bladpersille, dill, hvitløk, kanel, rosiner, pinjekjerner... ), bulgur i tomat, blandet grønn salat og matygoghurt.

Har du oppskrift på de lammekjøttbollene? Jeg har akkurat ryddet i fryseren, og har lam til overs :sjenert:

Skrevet
Har du oppskrift på de lammekjøttbollene? Jeg har akkurat ryddet i fryseren, og har lam til overs :sjenert:

Ikke presis oppskrift, dessverre, men sånn cirka:

300 g lammekjøttdeig

1/4 rå løk, finhakket

2-3 fedd hvitløk, finhakket

1 bunt hakket bladpersille

1 bunt hakket dill

1-2 ts kanel

1 ts sterkt paprikapulver (eller vanlig + litt cayenne)

1 ts salt

pepper

noen (?) pinjekjerner

2-3 ss rosiner eller korinter, bløtt opp i litt varmt vann (kan sløyfes)

1 egg

2-3 ss potetmel

hvetemel til "panering"

olje til steking

Bland sammen alle ingrediensene unntatt potetmel, rør så inn potetmel til farsen er passe fast. Varm oljen i en panne, rull kjøttboller og vend dem i mel før de går i pannen. Stekes ved middels varme til de yter passe motstand ved berøring, :ler: dvs er gjennomstekte.

Skrevet

Piaf, du har mange spennende oppskrifter, men det jeg egentlig skulle si er at jeg besøkte hjemmet til Mme de Staël i sommer, har du vært der?

Middagen ja.

I dag blir det farsekaker med gulrøtter, neper, blomkål, brokkoli, poteter og smør rørt med persille. Det er sommermiddag for meg.

Skrevet

I dag blir det kyllingfilet med potetbåter, wokede grønnsaker og eplesaus. Har familien på besøk, så moren min tar med rips og vaniljesaus til dessert.

Skrevet

I dag skal vi ha güvec (tyrkisk lammegryte) med ris til. Til dessert blir det bananer bakt i folie med sukker, kanel og litt smør, servert varme med vaniljeiskrem.

Skrevet (endret)
Piaf, du har mange spennende oppskrifter, men det jeg egentlig skulle si er at jeg besøkte hjemmet til Mme de Staël i sommer, har du vært der?

:ler:

Nei, det har jeg nok ikke. Men leste en artikkel om henne nettopp i Morgenbladet - hun virket som en spennende dame. Ellers vet jeg ikke så mye om henne - sitatet kom jeg over i en annen sammenheng, og følte det var passende. :)

Endret av piaf
Skrevet

Blir nok suppe i dag,hvilke vet jeg ikke ennå.Har så mange velge mellom :)

Skrevet

Blir rester av fersk kjøtt og sur og søt saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...