Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men synes dere er flinke jeg, som har tid og ork til det :) Ellers er jeg enig med Que.

..for ikke å nevne plass! *har knøttlite kjøkken*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet
..for ikke å nevne plass! *har knøttlite kjøkken*

Jeg har også knøttlite kjøkken. Trenger ikke stor plass for å lage god mat.

Skrevet
Jeg har også knøttlite kjøkken. Trenger ikke stor plass for å lage god mat.

Man trenger ikke lage alt fra bunnen av for å lage god mat heller ;)

Skrevet
Man trenger ikke lage alt fra bunnen av for å lage god mat heller ;)

Nop, det trenger man ikke :)

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Koser meg med hjemmesnekra pizza i skrivende stund.

Skrevet
Alle dere som lager hjemmelaget mat, er dere hjemmeværende? Hvis dere jobber hva jobber dere med og hvor lang arbeidstid har dere?

Lurer jeg på  :)

Hjemmelaget betyr ikke nødvendigvis lang tid. Jeg er student, men jeg laget hjemmelaget mat da jeg jobbet heltid også. Det har bare med prioritering å gjøre.

Skrevet
Hjemmelaget betyr ikke nødvendigvis lang tid. Jeg er student, men jeg laget hjemmelaget mat da jeg jobbet heltid også. Det har bare med prioritering å gjøre.

Men denne tråden har blitt en "Hva er den HJEMMElagde middagen i dag?"-tråd. Den STORE fanklubben til Knorr og Toro tørr nesten ikke kikke inn her en gang selv om de er aldri så glad i mat! Jeg hadde likt en tråd hvor man også kunne få ideer og tips til å rocke opp Italiensk gryte og Dolmio, fikk forslag til hvordan oppbevare ferdigposer med salat som er åpnet og lignende. Det hadde vært noe det!

Men nå tusler jeg forsiktig ut og lukker døren stille bak meg for jeg er jo bare et elendig menneske som ikke har noe på en matside å gjøre ettersom jeg prioriterer karriere og fritidssysler fremfor HJEMMELAGET mat :sjenert:

Skrevet
jeg prioriterer karriere og fritidssysler fremfor HJEMMELAGET mat  :sjenert:

Ja, for vi som serverer hjemmelaget middag hver dag gjør jo ikke annet. :ler:;)

Du kan jo lage en egen tråd hvor du spør om det du lurer på? Jeg er sikker på at mange kan gi deg tips og idéer. Skal man la være å skrive i denne tråden når man lager maten selv fordi man ikke vil støte de som lager bokse- og posemat? Dette er da en tråd for alle. Det er ingen grunn til at de som spiser fiskepinner og Toro tomatsuppe skal være flaue, men jeg synes heller ikke vi som lager maten fra bunnen av skal skamme seg av den grunn. Dette er da ingen skrytetråd, men i mine øyne heller en tråd for idéer. Jeg har mange ganger fått gode middagsidéer av tråden eller tenkt "det er det lenge siden jeg har spist" e.l. Synes det er fint. :)

Og det er jo også frivillig å delta i tråden. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er det ingen som blir hetset for å spise Toro og Grandiosa heller i denne tråden! Skriv hva du skal spise, slik som denne tråden oppforderer alle til å gjøre.

Det blir jo helt feil å hakke på de som har tid og ork til å lage mat fra bunnen av uansett. Det er jo tross alt ikke deres skyld at du spiser posesuppe og torogryte...

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg følger med på denne tråden. I dag spiste jeg stekte koteletter med ris og sursøt saus fra Firstprice, på glass. I går spiste jeg spiralloff med sjokoladepålegg. :ler:

Gjest Thalassa
Skrevet

I dag hadde vi løvstek med pommes frites, salat og bernaise saus.

Skrevet (endret)
Men denne tråden har blitt en "Hva er den HJEMMElagde middagen i dag?"-tråd. Den STORE fanklubben til Knorr og Toro tørr nesten ikke kikke inn her en gang selv om de er aldri så glad i mat! Jeg hadde likt en tråd hvor man også kunne få ideer og tips til å rocke opp Italiensk gryte og Dolmio, fikk forslag til hvordan oppbevare ferdigposer med salat som er åpnet og lignende. Det hadde vært noe det!

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Men nå tusler jeg forsiktig ut og lukker døren stille bak meg for jeg er jo bare et elendig menneske som ikke har noe på en matside å gjøre ettersom jeg prioriterer karriere og fritidssysler fremfor HJEMMELAGET mat  :sjenert: </span>

Om man i innlegg i denne tråden understreker at man lager middag fra grunnen, så sier man faktisk ikke noe mer enn det. "I dag skal jeg ha hjemmelaget XX" betyr ikke "i dag skal jeg, i motsetning til deg, ha hjemmelaget XX". Som onyx påpeker: Ingen blir da hetset her for å spise ferdigmat! Hvis du synes tråden blir for ensidig, er det vel bare å begynne å poste her hver dag selv for å få litt bedre balanse og mer mangfold?

Skal de spesielt matinteresserte behøve å unnskylde seg fordi de poster mye i matforumet og i denne tråden?

Når det er sagt, så gidder jeg som regel ikke presisere mer i denne tråden at jeg lager mat fra grunnen. Men jeg liker å skrive litt i detalj om kombinasjoner og tilberedningsmåter, fordi det er denslags som inspirerer meg når jeg leser andres innlegg.

Ellers mener jeg at det langt på vei er en myte at det tar så skrekkelig lang tid å lage mat fra grunnen. Hjemmelaget mat kan være enkel og rask, og det understreker jeg gjerne så ofte jeg får sjansen, også her inne.

Endret av Eurydike
Skrevet

Jeg var ute i går og spiste kokossuppe med grønnsaker og scampi, det var sååååå godt! Dersom noen tror de har en oppskrift som kan ligne, vær velkommen til å poste den!

Skrevet

I dag lager jeg karri-hønsegryte til middag. Og så blir det panna cotta til dessert.

Skrevet

I dag blir det resten av pizzaen som jeg lagte i går. Stor og god, men masse fyll :)

Skrevet

Grillet kyllingbryst krydret med spisskummen, koriander og chili/paprikapulver. Tilbehør blir tzatziki og couscoussalat med tomater, rødløk, persille og mynte. :)

Skrevet

Blir noe kaldt. F.eks brødskiver med syltetøy. Holder på å ombygge kjøkkenet og har ikke komfyr.

Gjest gjest1
Skrevet

Indrefilet av hjort, med soppstuing og slottspoteter. Tror jeg. Må til grønnsakshandleren og se om jeg finner noe inspirasjon der.

Skrevet

Idag skal vi grille marinert flinstek, foliebakt løk, maiskolber og salat.

Skrevet

Kokt torsk, poteter og gulerøtter & brekkbønner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...