Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle grille hamburgere ute i dag, men det vil ikke slutte å regne, så jeg må vel lage dem inne da. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag hadde vi kalkunpølser m lompe grillet på den flotte europrisgrillen vår, på stranden... m litt sand, ketchup og sennep! Skikkelig gourmet. Også litt deilig ostekake når vi kom hjem..

Skrevet

Forskjellig grillmat med salat og hjemmelaget potetsalat.

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelagede svinesnitzler med aspargesbønner, kål-/gulrotstuing og poteter. Kaffeiskrem til dessert.

Skrevet

I dag blir det Fjordlands toskemiddag. Må si at jeg gleder meg til det nye kjøkkenet er fullt funksjonelt.

Skrevet

Bakt potet med bacon, løk, ost, mais og rømme.

Skrevet

I dag blir det pasticcio med en enkel salat til.

Skrevet (endret)

Grov speltspaghetti med saus av tunfisk, kalamataoliven, middelhavsansjos, grillet paprika og div. andre grønnsaker.

Endret av piaf
Skrevet

rester fra igår....greske kjøttboller i tomatsaus og fullkornpasta.

Skrevet
I dag blir det pasticcio med en enkel salat til.

Kan du dele oppskriften?

Skrevet
Kan du dele oppskriften?

Brun kjøttdeig med løk, rød paprika og hvitløk (alt hakket). Ha i hermetiske tomater, tomatpuré, rødvin, litt sukker, salt/pepper, laurbærblad, oregano og litt kanel. La småkoke 20 minutter. Kok store makaroni etter anvisning på pakken. Pasta og kjøttsaus legges lagvis i en ildfast form. Stek ved 180 grader i ca 20 minutter. Lag en hvit saus som får småkoke noen minutter før du tar den av platen og avkjøler litt. Rør inn revet ost, et par vispede egg og litt revet muskat. Hell sausen over formen og stek 20 minutter til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...