Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det marinerte grillede lammeskiver med hjemmelaget potetsalat og grillede grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullkornsspaghetti med tomat, ruccola, kalamataoliven og chèvre.

Skrevet

idag hadde vi svinekoteletter med stekt blomkål, gulrot og soppmix, sjysaus med dijonsennep og timian og kokte poteter. Friske bringebær og vaniljekesam.

Skrevet (endret)

Ble hjemmelagde kjøttkaker med erterstuing, brokkoli, småpoteter og peppersaus i dag :)

Endret av amilia
Gjest Gjest_Miros_*
Skrevet

:ler: Kan ikke dy meg, hver gang dere skriver "hjemmelaget", blir jeg helt :hoho:

:legrine:

Jeg hadde pitabrød med ost og skinke i idag.

Skrevet

Idag blir det kamskjell med løk/sopp-saus og fersk pasta.

Skrevet

Idag blir det en risengrynsgrøtrest pluss en liten porsjon stekte fiskepinner, ris og reven gulrot med remulade.

Skrevet

I dag har jeg bursdag og skal feire denne standsmessig sammen med gode venninner. Vi skal spise blomkålsuppe til forrett. Fylt indrefilet av okse med sauterte grønnsaker, ovnsstekte poteter og bernaisesaus til hovedrett. Sjokolademousse med krem og bringebær til dessert. Gleder meg!

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget kyllingpizza med salat og rømmedressing.

Gjest Malina
Skrevet

Tomatsuppe m/egg til middag. Så slår vi til med hjemmelaget pizza i kveld. Da med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, ferske tomater og fersk ost! Nam!

Gjest gjest1
Skrevet

Idag blir det grillet indrefilet, med bakt potet og grillete grønnsaker (løk, paprika, mais og fylt sopp). Nydelig hjemmelaget urtesmør til.

Skrevet
:ler: Kan ikke dy meg, hver gang dere skriver "hjemmelaget", blir jeg helt  :hoho:

:legrine:

Jeg hadde pitabrød med ost og skinke i idag.

Hvorfor det?? syns du vi er skrytete? Eller tror du det er løgn? Hjemmelaget er jo ofte både bedre og sunnere..

Skrevet

Alle dere som lager hjemmelaget mat, er dere hjemmeværende? Hvis dere jobber hva jobber dere med og hvor lang arbeidstid har dere?

Lurer jeg på :)

Skrevet
Det kan gå veldig raskt å lage noe hjemmelaget.

Alt er relativt da... Man må ha flere og helst ferske ingredienser i hus (fruk, grønt, kjøtt, fisk) og det er mer arbeid (hakke, kutte, måle og blande mot å bestille ferdigmat eller brune kjøttdeig til et glass dolmio.

Jeg er veldig glad i hjemmelagd mat, men når jeg kommer hjem fra jobb er jeg som regel sliten og har ofte planer for kvelden. Da gidder jeg rett og slett ikke lage hjemmelagd mat og jeg lurer på hvor andre spar frem tiden og energien fra? :)

Gjest Gjest1
Skrevet

Man lager kanskje ikke den mest avanserte hjemmelagde maten, men det tar faktisk ikke nødvendigvis lengre tid å hakke grønnsaker mens kjøtt koker/steker osv.

Skrevet
Hvorfor det?? syns du vi er skrytete? Eller tror du det er løgn? Hjemmelaget er jo ofte både bedre og sunnere..

Jeg synes det er litt småtåpelig. Hjemmelaget ditt og hjemmelaget datt, "se så flink husmor jeg er" :erter: Dessuten er det jo ikke alltid nødvendig å understreke at det er hjemmelaget, særlig ikke når middagen høres svært så avansert ut fra før av.

Men synes dere er flinke jeg, som har tid og ork til det :) Ellers er jeg enig med Que.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...