Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, kokt brokkoli og salat av små nypoteter, klasetomater, vårløk, bladpersille, kapers og vinaigrette.

Bringebær og vaniljekesam til dessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har de tre første kokebøkene hans, og kokebøkene fra The River Café (der Jamie jobbet før han kom på TV), og henter masse inspirasjon derfra, ja. :)  Spaghetti puttanesca er feks en typisk Jamie/River Café-rett.

Ellers leser jeg en del på BBC Foods nettsider og oppskriftsdatabasen Epicurious.

:) Skjønte det når eg så noen av rettene dine. Masse masse deilig mat i kokebøkene hans ja. Får endel inspirasjon fra han eg og. Blir alltid sulten når eg leser i Jamiebøkene..eg bruker jo kokebøker som koselesestoff..

Du må prøve den sørindiske fiskesuppen, en favoritt her i huset!

Men middagen idag var fullkornspagetti med kjøttsaus..

Og imorgenkommer jammen fiskekakene på bordet :)

Skrevet

I dag blir det kyllingsalat: Stekte kyllingbrystbiter krydret med røkt paprikapulver og spisskummen, div. grønne salatblader, avokado, røde bønner, rødløk, klasetomater og lime/olivenoljedressing.

Brød ved siden av, og kanskje litt matyoghurt?

Skrevet

Skal spise ute i dag, men det er ganske sent, så tidlig på ettermiddagen lager vi spinatwrap.

Gjest Gjesta
Skrevet

I går spiste vi lettkokte asparges med sennepsvinaigrette, parmaskinke, høvlet parmesan og ristede pinjekjerner. :)

I dag vet jeg ikke...

Skrevet

Vi feirer bursdagen min (som egentlig er i morgen) med å spise ute.

Skrevet

I dag er vi bedt til middag hos gode venner. :)

Skrevet

mmmm idag hadde eg kjempegode steinbitkarbonader, dampet sommerkål m sitron, olivenolje og salt... også en varm "salat" av kikerter,tomat, løk,paprika, chili, koriander og spisskummen+olje, sitron og salt.

Skrevet

Foliebakte kveiteskiver med sitron og sitrontimian, kokt blomkål, grillet asparges, safran-aïoli og tørr hvitvin.

Jordbær og hjemmelaget vaniljeis til dessert - vurderer å lage en appelsin/kanelmarinade til bærene for å variere litt. :)

Skrevet

Bursdagsmiddagen min i dag blir en marokkanskinspirert kyllinggryte med couscous. Hjemmelaget tiramisu til dessert.

Skrevet
Bursdagsmiddagen min i dag blir en marokkanskinspirert kyllinggryte med couscous. Hjemmelaget tiramisu til dessert.

Gratulerer med dagen! :bursdag:

Skrevet

Hadde gått HEL tom for ideer mht matlaging idag. Men så så jeg piaf's 10.12 og daaa fikk jeg en go' ide!

Så her blir det kyllingsalat med div. snadder oppi og lunka rundstykker til...og og oooooh..kom på nå; har jo ei vinflaske i skapet som neesten støver ned nå!!

Smatt-smatt!!

Skrevet

Kalvestek smaksatt med hvitløk, frisk salvie og tørket traktkantarell. Tilbehør blir selleri/potetmos og ovnstørkede tomater med oregano.

Dessuten skal vi prøve en argentinsk rødvin i dag: Masi Passo Doble 2004. Det blir spennende. :)

Skrevet

Hjemmelagede kreolskinspirerte piroger. Resten av gårdagens nydelige tiramisu til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...