Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Laks bakt i folie med paprika, sopp, vårløk og minimais.. Litt creme fraiche, sitron, sitronpepper og salt. Potet, ris eller coscous til..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Tar den enkle veien på laks, laksefilet med poteter og creme fraiche ;)

Skrevet

Vi har hatt middagsgjester i kveld, og dette serverte vi:

-Salat av ovnstørkede tomater, feta, rødløk, kalamataoliven, bladpersille og frisk mynte. Olivenbrød med hjemmelaget aïoli.

-Ovnsbakt laksefilet med sitrontimian, salvie og sitronskiver. Blandet grønn salat med aspargesbønner, ramsløk, kapers og ovnsbakte rødbeter med balsamico og hvitløk. Rømmesaus med pepperrot. Trimbach, en Riesling fra Alsace å drikke til. (Anbefales!)

-Sjokolademoussekake med mandelbunn og friske bringebær. Et glass (eller 3 :mrgreen: ) av J.P. Moscatel de Setùbal ved siden av (takk til Nilma for glimrende anbefaling! ;) ). Og kaffe, selvsagt.

Alle ble mette og fornøyde, og jeg er lykkelig og glad. Deilig med sånne lange, hyggelige sommermiddager på terrassen. :)

Skrevet

Siden dagen går med til flislegging av kjøkkenet bestiller vi mat senere i dag, vet ikke helt hva det blir, men jeg har litt lyst på indisk mat.

Skrevet

I går ble det baconsurret ytrefilet med vaffelpoteter og salat. I dag: Stekte svinekoteletter med potetbåter og salat.

Skrevet

Skal på hytta i ettermiddag, så da blir det koteletter stekt ute på bålpanna...m poteter og grønnsaker. MEN igår, da hadde vi fantatisk middag!!! Beef Rendang m kokosris. En fantastisk malaysisk curry som skal koke lenge og vel...smaker bare helt suverent!!! NAM NAM!!

Skrevet

PIAF, den salaten(forretten) din hørtes kjempegod ut! må prøve..kan du skrive inn en kjapp forklaring?

Skrevet
PIAF, den salaten(forretten) din hørtes kjempegod ut! må prøve..kan du skrive inn en kjapp forklaring?

Gjerne det! :)

Tomatene: Store klasetomater eller andre tomater med mye smak deles i to og legges med snittflaten opp i ildfast form. Ha over litt olivenolje, salt+pepper, oregano og et lite melisdryss (bruk tesil). Bak ved 125 g i minst 3 timer.

Salaten: Bland fetaostterninger, oliven, hakket rødløk, hakket mynte og hel bladpersille (dvs riv bladene av stilkene) med olivenolje, presset sitron og litt salt+pepper. Fordel på tallerkner og legg noen tomater på toppen av hver porsjon.

Skrevet
Gjerne det! :)

Tomatene: Store klasetomater eller andre tomater med mye smak deles i to og legges med snittflaten opp i ildfast form. Ha over litt olivenolje, salt+pepper, oregano og et lite melisdryss (bruk tesil). Bak ved 125 g i minst 3 timer.

Salaten: Bland fetaostterninger, oliven, hakket rødløk, hakket mynte og hel bladpersille (dvs riv bladene av stilkene) med olivenolje, presset sitron og litt salt+pepper. Fordel på tallerkner og legg noen tomater på toppen av hver porsjon.

Det der hørtes himmelsk ut

*kopierer*

Skrevet

TAKK Piaf! Gleder meg til å prøve!

Skrevet

Gladidag, kan du legge ut oppskrift på din rett? Hørtes nam ut!

Gjest gjest1
Skrevet

I går spiste jeg en 6 retters på en restaurant med 2 stjerner i Guide Michelin. Det var nydelig mat, andeleverpaté, pepperlaks, pasta, posjert biff, ostetallerken og sjokoladekake med kirsebær til dessert. Vin til alt selvfølgelig... :)

Idag blir det andebryst og ett eller annet..... Har ikke helt bestemt meg ennå. :sjenert:

Og hvis noen lurer, ja, jeg har bursdag! :sjarmor:

Skrevet

Grillede lammekoteletter med hjemmelaget urtesmør, ovnsbakte potetbåter og grønnsaksrester fra i går: Aspargesbønner med ramsløk og balsamicobakte rødbeter.

En middag med vel mye fett etter min smak - men det hjalp å drikke et par glass god Côtes du Rhône til. ;)

Snart blir det dessert: Resten av gårsdagens sjokolademoussekake med bringebær. :)

Skrevet
Et glass (eller 3 :mrgreen: ) av J.P. Moscatel de Setùbal ved siden av (takk til Nilma for glimrende anbefaling! ;) ).

Så hyggelig at du likte den! :)

I dag skal vi ha en sommerlig variant av minestrone.

Skrevet

I dag blir det pastagrateng med pølserester. Prøver fortsatt å tømme fryseren, og det tar sin tid :ler:

Skrevet

Til middagen i dag må jeg prøve å få brukt opp noen rester til fra lørdag (beregner alltid rikelig når jeg har middagsgjester... ) samtidig som jeg vil klare meg med de ingrediensene vi har i hus.

Derfor tror jeg at det må bli tagliatelle med rester av ovnsbakt laks i en kremet saus med grønnkål, erter, vårløk og pepperrot. Og kanskje litt hvitløk og frisk mynte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...