Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag skal jeg bruke opp noe svinekjøtt, og da skal jeg prøve suppelapskaus (som vist på tv, matprat.no).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng, poteter, gurotråkost og smeltet smør.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget indisk kylling- og kikertgryte med pilaffris og naanbrød til. Norske jordbær til dessert.

Skrevet

Har nettopp kjøpt fersk steinbitfilet som vi skal steke til middag i dag. Tror tilbehøret blir gulrotpuré med frisk ingefær og villris/brun basmatiblanding med rødløk, sitron/olivenoljedressing, bladpersille, frisk koriander og mynte. :)

Skrevet

Tacopai med salat, rømme og salsa.

Skrevet

Vi griller i dag: sommerkoteletter, pølser og maiskolber m/salat og potetsalat til.

Gjest Fruktfat
Skrevet

leste om plukkfisk her, og fikk litt lyst på det. så da skal jeg prøve å prøve å lage en variant av det :kgblunk:

Gjest Gjest
Skrevet

Bare meg til middag i dag, så jeg måtte kose meg litt:

Laksefilet dampet i folie på lav varme med stangselleri, purre, dill og hvitløkpepper.

"Varm salat" av squash, sukkererter, gul paprika og løk, stekt såvidt møre i panne. Ristede pinjekjerner og urtedressing av rømme med gressløk, dill og bladpersille til.

Kjempegodt! :)

Jeg lot laksefiletene ligge i salt isvann i et kvarters tid før de gikk i ovnen. Om det var det som gjorde susen, eller den lave varmen i ovnen (knappe 150 grader), er jeg ikke sikker på, men fisken ble ihvertfall utrolig saftig og fast! :)

Skrevet

Stekt seifilet med kokte poteter, kokte gulerøtter og løk/buljong-saus

Skrevet

Lammekebab(grillspyd-typen) med couscous-salat og tsatsiki.

Skrevet

Siden det er 7-årsdagen vår i dag skal vi ut og spise på en marokkansk restaurant. :hjerte:

Skrevet

Makrellfest: ;)

Stekt makrell, sitronbåter, kokte nypoteter, blomkål, aspargesbønner, ovnstørkede tomater med oregano og yoghurtdressing med agurk og ramsløk.

Jordbær til dessert - kanskje med resten av den hjemmelagde vaniljeisen fra helgen, eller rett fra kurven. :sikle:

Skrevet
Makrellfest: ;)

Stekt makrell, sitronbåter, kokte nypoteter, blomkål, aspargesbønner, ovnstørkede tomater med oregano og yoghurtdressing med agurk og ramsløk.

Jordbær til dessert - kanskje med resten av den hjemmelagde vaniljeisen fra helgen, eller rett fra kurven. :sikle:

:wow: Flott! Når spiser vi? :ler:

Skrevet
Siden det er 7-årsdagen vår i dag skal vi ut og spise på en marokkansk restaurant. :hjerte:

Gratulerer Arkana, hørtes koselig ut!

Idag blir det spennende student-spagetti middag på oss.. :grine:

Gjest Fruktfat
Skrevet
leste om plukkfisk her, og fikk litt lyst på det. så da skal jeg prøve å prøve å lage en variant av det  :kgblunk:

sambo jobbet seint igår, så det ble fiskesuppe fra pose, med ekstra gulrot, purre, potet og laks. nam!

får prøve plukkfisk idag.

Skrevet
:wow:  Flott! Når spiser vi? :ler:

I kveldingen en gang. Ta med noe godt å drikke! :perebrus::mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...