Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet
Det ville absolutt vært mitt valg, ja.  :) (Evt. denne, utrolig god!)

Dessverre har jeg en mistanke om at jeg er den eneste i selskapet som setter pris på den slags, så det ender nok opp med kaffe og konjakk eller likør av noe slag. ;)

Ja, helt OT, så er dessertviner og hetviner alt for lite brukt! Skulle ønske flere satte pris på en kraftig konfektsjokoladekake og et lite glass portvin, ikke alt for søt da. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, helt OT, så er dessertviner og hetviner alt for lite brukt! Skulle ønske flere satte pris på en kraftig konfektsjokoladekake og et lite glass portvin, ikke alt for søt da. :)

:Nikke: Hjertens enig!
Skrevet

Jeg er også glad i portvin (helst vintage, ikke for søt) til kaker og desserter - eller til ost for den saks skyld. Men for meg er det mest en vintervin.

Har forresten en oppskrift på jordbær marinert i Muscat de Beaumes-de-Venise (dessertvin i samme gate som den Nilma linket til) - skal prøves i sommer. :sikle:

Gjest gjest1
Skrevet

jammen bra det ikke er bare meg som liker hetvin! :) føler meg av og til som en gammel dame når jeg handler portvin og sherry...

Men tilbake til saken, idag har jeg så mange middagalternativer at jeg ikke kan bestemme meg...

-andebryst, wokede grønnsaker og ris

-wok med kjøttdeig og hot sezuhansaus, og ris

-pasta bolognese

etc, etc, etc, for jeg kan jo variere masse med det utvalget av kjøtt og grønnsaker jeg har i kjøleskapet idag! :)

Skrevet

Hjemmelaget pizza

Hjemmelaget hvitløksdressing

Meksikansk salat

NAM!!!

Gjest Fruktfat
Skrevet

ble brødskiver i all hast ved kjøkkenbenken i dag, gitt!

Skrevet

I dag hadde vi pytt-i-panne med speilegg. Det var jo godt det.

Skrevet

Grillede lammekoteletter krydret med spisskummen, koriander og chili/paprikapulver. Tilbehør blir sitronbåter, tzatziki og couscoussalat med tomater, rødløk, bladpersille og mynte.

Skrevet

Grillet biff med grillede nypoteter og småløk på spyd, hjemmelaget kryddersmør, asparges, gulrøtter og champignonstuing.

Gjest gjest1
Skrevet
Høres avsindig godt ut!  :)

Har familiebesøk, så vi har planer om "skikkelig" middag i kveld.

Forrett: Hakket røkelaks, creme fraiche, pepperrot og gressløk, fylt i agurkringer. Gewürztraminer?

Hovedrett: Lammegryte laget i ovn. Potet- og selleristappe til hvis jeg finner mandelpoteter, hvis ikke blir det kokte poteter. Grønnsaker av noe slag. Vin fra Rioja.

Dessert: Heftig sjokoladekake, krem og vanilje- og limemarinerte jordbær.

Det ble helt sinnsykt godt, lun krabbe med tomatsalatog hviløkmajonesen til, majonesen ble forresten uvanlig god, kjæresten må ha lagd den på stigende flo

Og portvin? :) Eller kanskje heller en søt sherry?

Tok dere på ordet. lagde den "mislykka" sjokoladekaken fra sjokoladekaketråden og serverte portvin til. Det ble en fantatstisk afvslutning på et måltid verdig en dronning. :):ler:

Skrevet

I dag blir det grilet indrefillet med partypoteter og grønnsaker til!

Gjest gjest1
Skrevet

Ble litt ivrig og glemte å si hva jeg skal ha til middag i dag. :sjenert:

I kveld sakl vi grille svinekoteletter, som akkurat nå ligger i kjøleskapet og koser seg i en rødvinsmariande. Fikk litt rødvin til overs i går kveld så da droppet jeg honning og sennepsmarinaden.

Tilbehøret blir grilla grønnsaker (paprika, squash, løk og tomat) og potetsalat.

Gjest bamsemums
Skrevet

Grillmat, d.v.s hvitløksmarinert svinefileer med foliepakker med grønnsaker til.

Gjest Sille
Skrevet

Vi skal lage danske frikadeller med pastasalat til. Også blir det jordbær til dessert! Sommern er herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...