Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mamma og jeg har spist indisk mat til middag mens vi var i byen og handlet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restene fra i går står og roper på meg i kjøleskapet, netopp kommet hjem fra en lang dag med kurs og jobb. Kyllingsalat med hvitløksbaguetter....

Skrevet

I går ble det svineschnitzel med kokte poteter, broccoliblanding og tomatbernaise.

I dag blir det reker med loff og majones (hvis svigermor får tak i da).

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget kyllingpai.

Skrevet

I dag lager vi tomatbasert fiskegryte med fersk hysefilet, div. grønnsaker og villris/brun basmati.

Gjest gjest1
Skrevet

Idag ble det dansk (oppdretts?)ørret bakt i ovnen med sitron og dill, og lun potetsalt med agurk, rødløk, purre, masse dill og creme fraiche.

Skrevet

Da jeg kom hjem fra jobb i dag så hadde sambo vært ute og kjøpt kebabpizza. På vei hjem satt jeg og tenkte på at jeg ikke orket å lage noe særlig i dag, så kan jo si jeg ble glad...

Skrevet

Lasagne med salat og baguetter.

Vafler og jordbær til dessert.

Skrevet

Hjemmelaget moussaka med grillet aubergine, lammekjøttdeig og masse kanel og allehånde, samt en slant rødvin i sausen, tror jeg - det må bli godt. Gresk salat ved siden av.

Til dessert skal vi lage varm rabarbraterte med hjemmelaget vaniljeis (det blir omsider jomfruturen til iskremmaskin jeg fikk til jul :overrasket: - gleder meg! :) )

Gjest gjest1
Skrevet

Stekt makrell med gulrøtter og broccoli. Kokte småpoteter og rømme.

Skrevet

I går hadde jeg ikke tid til å planlegge middag, så jeg improviserte en risotto av det jeg fant i kjøleskapet, asparges og bacon, og det ble faktisk riktig godt.

I kveld skal vi ut å spise. :)

Skrevet

I dag blir det kylling kiev med ovnsbakte potetbåter og råstekte grønnsaker. Hjemmelaget jordbær-/appelsinsorbet til dessert.

Skrevet

Pølse på narvesen......... :grine:

Gjest Gjesta
Skrevet

I går ble det fiskegryte med torsk, tomater, squash, paprika, løk, chili og oliven. "Falsk bacalao", ifølge sambo. Men veldig godt.

I dag har vi hatt hjemmelaget lasagne, og jeg fant ut at det fint går an å legge laurbærblader i en tesil av den typen beregnet for å ha oppi tekoppen, så slapp jeg å lete etter resten av bladet etterpå. Dessuten var jeg flink og fikk brukt opp rester av Jarlsberg og mozarella.

Skrevet
Hjemmelaget moussaka med grillet aubergine, lammekjøttdeig og masse kanel og allehånde, samt en slant rødvin i sausen, tror jeg - det må bli godt.

Rødvin i kjøttsausen til moussaka anbefales! :) Akkurat det moussakaen min manglet, ihvertfall.

Det luktet litt gløgg først sammen med kanelen og allehånden, men gløgg er jo godt det! :ler: Og sluttproduktet ble rundt, fyldig og deilig. Så rødvin innlemmes definitivt i moussaka-oppskriften min fra nå av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...