Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ovnsbakt ørretfilet, enten med sitron/dijonsennep eller surret inn i parmaskinke. Tilbehør blir blomkålpuré, aspargesbønner med ramsløk og ovnstørkede tomater med oregano. :)

Endret av piaf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha marinert, grillet indrefilet av svin med grillede nypoteter, grønnsaksspyd og bakt hvitløk.

Skrevet

Svinefilèt innsurret i spekeskinke, fløtegratinerte poteter og soppstuing

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Mannen er vekk, så den kulinariske nytelsen i dag blir kjøpe-lasagne fra frysedisken :)

Skrevet

Etter en lang og herlig dag på stranden blir det grilling på oss.

Jeg grillet kylling bryst og han marinert grillribbe.

Så blir det baktepoteter med rømme og mais som tilbehør, jo åsså charlottlauk selvfølgelig...

Gjest gjest1
Skrevet

Grillet sommerkoteletter i dag vi, og hadde gresk salat som tilbehør. Nam!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde salat med spekeskinke, honningmelon og chevre. :)

Skrevet

I dag lager vi omsider marokkansk lammegryte, med kikerter, div. friske grønnsaker, spisskummen, safran ++. Og couscous, selvsagt. :)

Har stått på planen flere søndager, men blitt utsatt av ulike grunner.

Skrevet

Marinert laks med kokte poteter, broccoli og saus

Gjest Svimle
Skrevet

I går hadde vi kålrotbiff med asparges, spekeskinke og hollandaisesaus.

I dag blir det finnebiff.

Skrevet

Det eneste jeg har i frysen er hjemmelagde fiskekaker, så vurderer fiskekaker med spagetti. Kjedelig søndagsmiddag kanskje med jeg orker ikke stresse med noe i dag.

Skrevet

Hjemmelaget pizza med salat til. Litt senere på kvelden blir det dessert, hasselnøttiskrem og hjemmelaget Bounty-kake.

Skrevet

Svinekoteletter, nypoteter, surkål og makaroni.

Skrevet

Har tint kylling-lår. Må bare finne ut hva jeg skal gjøre med dem. Forslag?

Skrevet
Har tint kylling-lår. Må bare finne ut hva jeg skal gjøre med dem. Forslag?

Mariner dem i godt med krydder, brun dem og etterstek i ovn. Server med hjemmelaget hvitløkspotetmos og ovnsbakte grønnsaker. Eller lag en kyllinggryte. Brun dem og ha i løk, hvitløk, forskjellige grønnsaker (det du har), hermetiske tomater, krydder, salt/pepper, buljong og gjerne en god skvett rødvin. La småkoke ca 45 minutter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har hatt lettsaltet uer med nypoteter og baconbiter. Normalt sett ville jeg likt det godt, men i dag syntes jeg bare det var kvalmende.

Skrevet

I dag blir det enkelt men godt: Pasta med stekt spekeskinke

Skrevet
Mariner dem i godt med krydder, brun dem og etterstek i ovn. Server med hjemmelaget hvitløkspotetmos og ovnsbakte grønnsaker. Eller lag en kyllinggryte. Brun dem og ha i løk, hvitløk, forskjellige grønnsaker (det du har), hermetiske tomater, krydder, salt/pepper, buljong og gjerne en god skvett rødvin. La småkoke ca 45 minutter.

Det ble nesten det første forslaget. Kyllinglår marinert med godt krydder står i ovnen nå, og det gjør også potetbåter. Så blir det vel en tomatsalat til tenker jeg.

Skrevet

Pasta con tonno, Waldorf salat og Mango Smoothie til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...