Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går ble det spaghetti med hjemmelagd spicy tomatsaus.

I dag blir det grillings eller spekemat.

Skrevet

Er ikke sikker på hva vi skal spise i dag, har skrevet hjemmelaget fiskegrateng på ukeplanen, men det frister ikke på en slik varm dag. Jeg tror vi griller, kanskje marinert svinefilet med grillede nypoteter, hjemmelaget kryddersmør og de grønnsakene vi har.

Gjest gjest1
Skrevet

På ukeplanen står det pasta med chorizo, men i dette fine været frister det mer med sjømat.

Tror jeg skal plukke med meg noen reker og laks eller makrell til å legge på grillen.

Skrevet

Fullkornsspaghetti med brokkoli, hvitløk, chili, middelhavsansjos, parmesan og pinjekjerner.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg glemt å skrive igjen.

Søndag: Gulasjsuppe og godt brød

Mandag: Hjemmelaget pytt i panne med speilegg og godt brød

Tirsdag: Ovnsbakt ørret med kokte poteter, salat, sitron og en rømmeklatt

I dag: Grillmat- marinerte nakkekoteletter, potetsalat, maiskolbe og antakeligvis noen ventepølser :)

Skrevet

Damkokt torsk, nypoteter og dampa kål med grønnsaker. Tror jeg det blir.... :klø:

Gjest gjest1
Skrevet

Hjemmelaget pizza.

I går: Stekte kyllingklubber, ovnsbakte potetbåter og salat.

Skrevet

I dag blir det grillings!

marinerte grillskiver av kalkun

kalkunpølser

karbonader

grillspyd med kylling og kalkun

hjemmelaget potetsalat (den er uten tvil verdens beste!! :sikle: )

gresk salat med fetaost

hvitløk- og urtebaguetter

grove pølse- og hamburgerbrød

pils og rødvin :sjarmor:

Gleeeder meg!!

Skrevet

Vi grillet også idag. Helgrillet marinert svinenakke, kokte nypoteter, hjemmelaget hvitløkssmør med fersk chili og basilikum (NAAM), rømmebearnaise, salat med tomat, rødløk og balsamico. Og litt bbq saus. :)

Skrevet

I dag blir det litt forskjellige spekemat (spekeskinke, chorizo, noen gode italienske salamier) med hjemmelaget potetsalat, brød og litt annet godt tilbehør til. Pavlova med jordbær til dessert.

Skrevet

Grillet kyllingfilet med dampede grønnsaker.

Skrevet

Makaronigrateng med sossiser. Rydder i fryseren ja.... (Og om noen har forslag til noe ikke-jule-aktig jeg kan bruke den andre pakken med sossiser til så sier jeg ikke nei takk).

Skrevet
Makaronigrateng med sossiser. Rydder i fryseren ja.... (Og om noen har forslag til noe ikke-jule-aktig jeg kan bruke den andre pakken med sossiser til så sier jeg ikke nei takk).

Pølseomelett spesial

Skrevet
Fullkornsspaghetti med brokkoli, hvitløk, chili, middelhavsansjos, parmesan og pinjekjerner.

Det ble tur til havet og "veikromat" på en marina i går, så da tar vi pasta med brokkoli i dag i stedet. ;)

Skrevet

Takk for tipset :)

Den så litt spesiell ut med epler og ananas og greier. Har du prøvd den? Omelett kan jeg vel i alle fall lage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...