Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest hockeyfrue

I går hadde vi hjemmelaget lasagne servert med gresk salat og hvitløksbaguetter. I dag skal vi ha burgere med guacamole, salsa og bacon og stekte poteter med aioli til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Rumle skrev:

Gratulerer med ny bolig :blomst: Pastinakkpure høres spennende ut, hvordan lager du den? :) 

Takk! Koker pastinakk i biter til den er mør. Deretter moser jeg den med stavmixer til den blir glatt og tilsetter fløte og smør til passe konsistens. Tilsetter salt og pepper til slutt. Veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi laks med grønn pesto (hjemmelaget), ris og en deilig salat.

Det var helt himmelsk! Og jeg har lyst på det i morgen også:sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Rød linsesuppe med gulrøtter, tomater, et par mindre spenstige cherrytomater, løk, hvitløk, rød chili, ingefær, et halvt eple, muskat, nellik, tymian, karri, cummin, grønnsakskraft, vann, og til slutt litt ferskpresset lime-saft. Alt på slump, og faktisk veldig godt. Varmet også en heller forfrossen kropp :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde tråden gående, og kanskje inspirere noen så poster jeg "ukesmenyen" jeg har lagd
til uken jeg kommer hjem fra Vinterferie (drar på Søndag) Også håper jeg noen inspirerer meg tilbake
med noen middager jeg kan putte inn i kommende ukesmenyer :) 

Lørdag kommer jeg hjem og da blir det Biffstrimler med brokkoli, minimais & pestotagliatelle. 

Søndag - Gryterett med ris eventuelt også rundstykker/hvitløksbaguett 

Mandag - "vegiteriansk" spaghettigryte. Gryte uten kjøttdeig men med squash, abuergine osv. 

Tirsdag - Asiatisk Laks 

Onsdag - Fylt pitabrød

Torsdag - Kylling wrap 

Fredag - Lasagne med salat 

Lørdag - Creme Fraiche & Serranoskinke pizza 

Søndag - Advokado salat :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi kylling med salat og ris og rosepeppersaus til. I dag skal vi ha noe lettvint som risgrøt, for vi skal ha skinkesalat med karridressing og bagetter i kveld. Vi skal ha vin til det. I morgen skal vi ha stekt rogn med poteter, raspa gulrøtter og remulade til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ovnstekte kyllinglår som har løk, tomater, hvitløk og grønn paprika i formen.
 Skal spises med ris og litt salat ved siden av tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...