Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Egiett skrev:

Fiskesuppe med karri og kokosmelk :)

Å, det hørtes godt ut!  Har du mulighet til å legge ut oppskriften? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, MarianneE skrev:

Å, det hørtes godt ut!  Har du mulighet til å legge ut oppskriften? 

Så klart :) Jeg bruker oppskrift herfra. Pleier å tilsette litt ekstra curry paste, grønnsaker og fisk, og bruker som regel purre istedenfor vårløk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det gryte med linser, kokosmelk, ingefær, hvitløk og chili :) Blir ikke helt enig med meg selv om det var vellykket eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

I går spilte samboeren kamp, så da ble det tidlig middag bestående av (surprise, surprise) spagetti og kjøttsaus. Til kvelds ble det bruschetta med tomater, hvitløk, basilikum og parmesan. Enkelt og greit, og veldig godt. Vi laget også et par Bloody Mary's, og det er jo som et lite måltid i seg selv... 

I dag skal vi ha ovnsbakt kyllingfilet med paprika i forskjellige farger, rødløk og en slags saus av gresk yoghurt, mangochutney og appelsinsaft. Serveres med villris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det kyllingnuggets med chips og vaniljemilkshake fra burgerking, og i dag blir det bratwurst med tomatiserte grønnsaker og potet- og pepperrotmos :)

Anonymkode: 92727...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt laks med potetstappe, brokoli og kålrotstappe. Søndag ender alltid opp som dagen der ukas rester av grønnsaker må spises unna.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag, mandag...

For første gang tør jeg hive meg ut i kjøttkaker...med løk og muskat,  selvfølgelig. Ønsk meg lykke til. ☺

PS.  Ser noen har i potetmel.Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det restepizza på lavashbrød , med rester av pålegg , forskjellige oster, oliven , tomat og ruccula. 

 

I dag potetmos med parmesan , stekt falukorv og en rå gulrot til forrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, tirsdag...

Som i går. Førstegangskjøttkakene ble greie nok. 

Men de var ikke farmors.....  😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

I dag blir det indisk kyllingsuppe med eple, ingefær og chili fra Trines matblogg. Min absolutte favorittsuppe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker pyttipanne med kjøttkakerester...med mye sprøstekt bacon, og stekte egg (sunny side up) og Heinz hvite bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det pytt i panne. I dag blir det potet- og purreløksuppe med egg og bacon. 

Anonymkode: 92727...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag; Taco i wraps. 

I går; Sweet and sour-wok med svinekjøtt og fullkornnudler. 

I dag; rå mørbrad med råstekte krydderpoteter, stekt mais/spekeskinke/østerssopp og en saus - bearnaise eller peppersaus,  tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egiett

Laksefilet med søtpotetmos og bukettblanding :) Søtpotetmos er seriøst så digg at jeg nesten kunne spist det som lørdagsgodt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Siden vi begge er sent hjemme blir det enkelt i dag; strimlet kylling, salat, agurk, paprika, avokado, spinat og cherrytomater i grove pitabrød. Toppes med hjemmelaget rømmedressing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, torsdag...

Fiskeboller i god, tjukk hvit saus. Med karri. Strør nyskrellede reker over. Melne poteter er selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...