Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hockeyfrue

I dag er det ovnsbakt torsk surret i serranoskinke, ovnsbakte grønnsaker (poteter, squash, paprika i forskjellige farger, rødløk og cherrytomater). Toppes med hjemmelaget pesto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kremet pastasalat med kylling. Kyllingfilet, rødløk, mais, pastaskruer og ruccula. Lager dressing av majones, rømme og tacokrydder. Blandes inn med alt det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testa jeg og samboer ut appen "Too Good To Go" som er laget for å forhindre at spisesteder kaster mat. Så fikk plukka opp indisk mat fra mathallen i en stor take away-boks til kun 50 kr, en halvtime etter vanlig stengetid. Veldig digg! Forutsetter at man tar den maten som er til overs da, så ble litt av hvert, men ble en veldig god blanding av krydrede kikerter, kremet spinat, kylling og ris. Fantastisk konsept :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Siden sluttspillet starter i helgen tar vi helgekosen litt på forskudd i dag med hjemmelaget italiensk pizza med masse deilig, tykk tomatsaus, serranoskinke, mozzarella, pinjekjerner og basilikum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir den fyr'n aldri lei tenker sikkert noen....

I morgen, lørdag :

Elling&Kjell-Bjarnemat! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakte grønnsaker , spinatstuing med parmesan og chili/soya/appelsin marinert kyllingbryst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Sluttspillet er en travel periode, så det blir mye middag for én fremover. Samboeren lever på spagetti med kjøttsaus, mens jeg tenker å lage meg soya-, ingefær og chilimarinert laks med villris, spinat og vårløk i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage biff av kalv, med bakt potet, ovnsbakt sjalottløk, stekt sopp og hjemmelaget bearnaisesaus. Aldri lagd bearnaise, spent på om jeg nailer det. 

Anonymkode: f00cc...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, March 11, 2016 at 14.30, Jerry Lee skrev:

Blir den fyr'n aldri lei tenker sikkert noen....

I morgen, lørdag :

Elling&Kjell-Bjarnemat! 😀

Denne utgikk da nabodama inviterte på middag. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en "sleng alt du har i en gryte og se hva det blir"-middag, noe jeg egentlig har ganske ofte :fnise: I dag ble det altså chilibønner, løk, paprika, ananas og squash i sweet chili-saus med nudler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

I dag hadde vi laksefilet i form med løk,paprika og creme fraiche. Pluss poteter. 

Endret av Tekola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Kampene kommer tett for tiden, så det blir enda en alenemiddag på meg. I dag tenkte jeg å lage wok av kylling, minimais, paprika, brokkoli, vannkastanjer og løk med hjemmelaget sursøt saus. Serveres med eggnudler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...