Jerry Lee Skrevet 6. mars 2016 #36261 Skrevet 6. mars 2016 I dag søndag : Har en ferdigstekt liten ribbe ifryser'n. Skjærer den i skiver...steker som flesk. Svoren blir faktisk sprø igjen. Tilbehør blir Kerspink, kålstuing, fleskefett og tyttebær.
Gjest hockeyfrue Skrevet 6. mars 2016 #36262 Skrevet 6. mars 2016 I dag er vi invitert til svigers på hjemmelaget lapskaus
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. mars 2016 #36263 Skrevet 6. mars 2016 Dagen i dag, 6. mars, er fiskedagen. Så da ble det fiskegrateng. I stedet for makaroni o.l. brukte jeg perlebygg/byggryn som jeg først kokte opp med grønnsaksbuljong. I tillegg stivpisket jeg eggehviter og vendte de inn - da blir gratengen litt luftigere. Tilbehøret var poteter, raspede gulrøtter, og bacon. Ååå gode mann så mett nå!
Anje Skrevet 7. mars 2016 #36264 Skrevet 7. mars 2016 I går var det wok av kylling, brokoli, vårløk og paprika. I dag blir det fiskecurry - torsk, sopp, mais og masse herlig currykrydder.
Jerry Lee Skrevet 7. mars 2016 #36265 Skrevet 7. mars 2016 15 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Dagen i dag, 6. mars, er fiskedagen. Så da ble det fiskegrateng. I stedet for makaroni o.l. brukte jeg perlebygg/byggryn som jeg først kokte opp med grønnsaksbuljong. I tillegg stivpisket jeg eggehviter og vendte de inn - da blir gratengen litt luftigere. Tilbehøret var poteter, raspede gulrøtter, og bacon. Ååå gode mann så mett nå! Spennende. ☺
Jerry Lee Skrevet 7. mars 2016 #36266 Skrevet 7. mars 2016 I dag, mandag : Rester av ribbe/flesk fra i går blir til lapskaus...sammen med potet, gulrot, kålrabi, broccoli og rødløk. Håper det blir greit.
duftlys Skrevet 7. mars 2016 #36267 Skrevet 7. mars 2016 skal lage hjemmelaga fiskesuppe for første gang, så håper det blir vellykka!
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. mars 2016 #36268 Skrevet 7. mars 2016 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Spennende. ☺ Byggryn-stuntet var et forslag fra moder'n. Hun har fortalt at oldemor brukte dette, siden makaroni og co. ikke var like enkelt å oppdrive i utkantstrøkene i de hine hårde. Smakte faktisk veldig godt, og har omtrent ti ganger mer fiber enn pasta - litt sunnere altså. Økonomisk betraktet også et gunstigere valg, men det er kanskje fordi jeg bare kjøper DeCecco-pasta. Hvordan ble ribba?
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2016 #36271 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, hockeyfrue skrev: Vi har hatt chili con carne i dag. Hva bruker du i den? Ser det er mange variasjoner.
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2016 #36272 Skrevet 8. mars 2016 (endret) I dag, tirsdag : Spekesild med kokte melne poteter, hvit saus, rå rødløk og kokte gulrøtter. Endret 8. mars 2016 av Jerry Lee
Gjest hockeyfrue Skrevet 8. mars 2016 #36273 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, Jerry Lee skrev: Hva bruker du i den? Ser det er mange variasjoner. Kjøttdeig, hakkede tomater, kidneybønner, løk, rød og grønn paprika, hvitløk, masse rød chili, kajennepepper, spisskummen og litt oregano.
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2016 #36274 Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, hockeyfrue skrev: Kjøttdeig, hakkede tomater, kidneybønner, løk, rød og grønn paprika, hvitløk, masse rød chili, kajennepepper, spisskummen og litt oregano. Takk. ☺ Jeg bruker ikke tomater eller hvitløk. Kidneybønner byttet jeg ut med Chilibønner.
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2016 #36276 Skrevet 8. mars 2016 Har noen erfaringer med hare? Altså vill..fanget/skutt i skauen...ikke oppdrettet hare/kanin.
Gjest Egiett Skrevet 8. mars 2016 #36277 Skrevet 8. mars 2016 I dag ble det laks med søtpotetmos, brokkoli og blomkål. Har blitt helt hekta
Marika Skrevet 8. mars 2016 #36278 Skrevet 8. mars 2016 I går hadde vi fersk kokt torsk med hjemmelagd potetstappe og stekt bacon. Vi var på coop i Molde og der hadde de den beste ferskvaredisken jeg har sett. Så vi ble så fristet at vi måtte kjøpe oss fisk der. Her hvor jeg bor har ikke coop ferskvaredisk mer. I dag spiste jeg på jobben. Det var kyllinggryte med salat og ris. 1
EnKoppTe Skrevet 9. mars 2016 #36280 Skrevet 9. mars 2016 I dag ble det kokt byggryn og dampet grønnkål som jeg dynket litt appelsinjuice oppå. Ovnsbakt potet, søtpotet og persillerot ved siden av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå