Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag  søndag :

Har en ferdigstekt liten ribbe ifryser'n. Skjærer den i skiver...steker som flesk. Svoren blir faktisk sprø igjen. 

Tilbehør blir Kerspink, kålstuing, fleskefett og tyttebær.

Videoannonse
Annonse
Gjest hockeyfrue
Skrevet

I dag er vi invitert til svigers på hjemmelaget lapskaus :icon_lol:

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Dagen i dag, 6. mars, er fiskedagen. Så da ble det fiskegrateng. I stedet for makaroni o.l. brukte jeg perlebygg/byggryn som jeg først kokte opp med grønnsaksbuljong. I tillegg stivpisket jeg eggehviter og vendte de inn - da blir gratengen litt luftigere.

Tilbehøret var poteter, raspede gulrøtter, og bacon. Ååå gode mann så mett nå!

Skrevet

I går var det wok av kylling, brokoli, vårløk og paprika.

I dag blir det fiskecurry - torsk, sopp, mais og masse herlig currykrydder.

Skrevet
15 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Dagen i dag, 6. mars, er fiskedagen. Så da ble det fiskegrateng. I stedet for makaroni o.l. brukte jeg perlebygg/byggryn som jeg først kokte opp med grønnsaksbuljong. I tillegg stivpisket jeg eggehviter og vendte de inn - da blir gratengen litt luftigere.

Tilbehøret var poteter, raspede gulrøtter, og bacon. Ååå gode mann så mett nå!

Spennende. ☺

Skrevet

I dag, mandag :

Rester av ribbe/flesk fra i går blir til lapskaus...sammen med potet, gulrot, kålrabi, broccoli og rødløk.

Håper det blir greit.

Skrevet

skal lage hjemmelaga fiskesuppe for første gang, så håper det blir vellykka!

Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Spennende. ☺

Byggryn-stuntet var et forslag fra moder'n. Hun har fortalt at oldemor brukte dette, siden makaroni og co. ikke var like enkelt å oppdrive i utkantstrøkene i de hine hårde. Smakte faktisk veldig godt, og har omtrent ti ganger mer fiber enn pasta - litt sunnere altså. Økonomisk betraktet også et gunstigere valg, men det er kanskje fordi jeg bare kjøper DeCecco-pasta. 

Hvordan ble ribba? 

Skrevet
5 timer siden, hockeyfrue skrev:

Vi har hatt chili con carne i dag. :) 

Hva bruker du i den? Ser det er mange variasjoner.

Skrevet (endret)

I dag, tirsdag :

Spekesild med kokte melne poteter, hvit saus, rå rødløk og kokte gulrøtter.

Endret av Jerry Lee
Gjest hockeyfrue
Skrevet
5 timer siden, Jerry Lee skrev:

Hva bruker du i den? Ser det er mange variasjoner.

Kjøttdeig, hakkede tomater, kidneybønner, løk, rød og grønn paprika, hvitløk, masse rød chili, kajennepepper, spisskummen og litt oregano. :) 

Skrevet
2 timer siden, hockeyfrue skrev:

Kjøttdeig, hakkede tomater, kidneybønner, løk, rød og grønn paprika, hvitløk, masse rød chili, kajennepepper, spisskummen og litt oregano. :) 

Takk. ☺

Jeg bruker ikke tomater eller hvitløk. Kidneybønner byttet jeg ut med Chilibønner. 

Skrevet

Kylling Korma her i huset i dag :)

Skrevet

Har noen erfaringer med hare? Altså vill..fanget/skutt i skauen...ikke oppdrettet hare/kanin.

Gjest Egiett
Skrevet

I dag ble det laks med søtpotetmos, brokkoli og blomkål. Har blitt helt hekta :)

Skrevet

I går hadde vi fersk kokt torsk med hjemmelagd potetstappe og stekt bacon. Vi var på coop i Molde og der hadde de den beste ferskvaredisken jeg har sett. Så vi ble så fristet at vi måtte kjøpe oss fisk der. Her hvor jeg bor har ikke coop ferskvaredisk mer. I dag spiste jeg på jobben. Det var kyllinggryte med salat og ris.

• Liker 1
Skrevet

Sambo ordnet med spaghetti og kjøttdeig. 

Skrevet

I dag ble det kokt byggryn og dampet grønnkål som jeg dynket litt appelsinjuice oppå. Ovnsbakt potet, søtpotet og persillerot ved siden av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...