Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først parmaskinkeruller med mascarpone og spinat, så kveite med pannestekte poteter, ovnsbakte gulrøtter med røkt paprika, nøttesaus og sautert spinat. Gentil Hugel til. Assorte oster (gorgonzola, Lou Palou og tilsiter) til dessert, denne vinen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg rømmegrøt. Idag blir det kikertburger med tzatziki (om de har ferdiglagd på ica) og tomatsalat. I morgen blir det couscoussalat, med kylling, feta og div grønsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

- Parmaskinke, peppersalami, aïoli og ovnstørkede klasetomater med oregano.

- Ovnsbakt, valnøttpanert kveitefilet og salat av avokado, rosa grapefrukt og bladpersille.

- Råmelksbrie og blå druer.

Ellers blir det kanskje noen biter mørk Lindt-sjokolade med appelsin eller chili til en kopp espresso tilslutt. :)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*

Idag har vi hatt kyllingfilet marinert i olivenolje, hvitløk, chili, basilikum, rød løk - salt og pepper.

Til dette har vi potetbåter og deilig saus ..

Dessert er fruktsalat av pærer, ananas og druer...

Alle her hjemme elsker denne maten - så jeg lager den nesten hver lørdag. Da kjæresten til min eldste sønn fikk vite at hun skulle få dette til middag idag sa hun at jeg er hennes svigermor for alltid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk i form med hakkede tomater, purre, paprika, litt kokt potet, brokkoli og en skvett melk. Raspet ost på toppen. Diverse krydder.

Smakte utrolig kjipt og tamt! Blæh.. Også så godt det så ut. Skuffa..

Så middagen ble salt og pepper chips og krokanrull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveite (dampet eller ovnsbakt), ovnsbakte potetbåter, jordskokkpuré, dampede sukkererter, brekkbønner og grønne erter (takk til Eurydike ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kveite (dampet), ovnsbakte potetbåter, jordskokkpuré, dampede sukkererter, brekkbønner og grønne erter (takk til Eurydike ;))

Det ble forresten ovnsbakte plommer til dessert. Med mint- og sjokoladeis, noe som var en merkelig kombinasjon som ikke frister til gjentakelse (men noen trodde vi hadde vaniljeis, noe som viste seg å være bare tullball).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Kveite (dampet eller ovnsbakt), ovnsbakte potetbåter, jordskokkpuré, dampede sukkererter, brekkbønner og grønne erter (takk til Eurydike ;))

Håper det smakte, da! :)

I dag blir det prøveribbe, med kokte poteter, rosenkål og gulrøtter, og hjemmelaget rødkål med eple.

Som en del av dagens test prøvde jeg meg fram med et par skiver frisk ingefær og en bit hel kanel i rødkålen (i tillegg til revne norske epler og Hardanger eplejuice, som jeg alltid pleier å bruke). Det ble en spennende smak, synes jeg - kanskje ekstra godt hvis rødkålen skal brukes til and?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...