Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pasta med grønnkål, tomatterninger og chorizo-krydrede svinekjøttboller, og med revet provolone på toppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagede kyllingburgere i brød med diverse garnityr og ovnsbakte potetbåter til.

Gjest Eurydike
Skrevet

Tyrkiske lammekjøttboller, sitronbåter, bulgur i tomat, grønn salat og matyogurt, samt et glass rødvin. Gleder meg litt - lenge siden sist vi laget dette! :)

Til dessert blir det blå plommer ovnsbakt med presset klementinsaft og kanelstang, servert lune med en kule vaniljeis.

Skrevet
Så spennende! :) Få høre om du liker det, da! Jeg elsker sushi, men spiser det altfor sjelden.

Selv om det var litt spennende, så ser jeg meg ikke foreløpig som noen sushi-elsker. Litt uvel i magen ble jeg også, så det blir kanskje en stund til neste gang. Neste gang tror jeg også jeg skal velge noe annet enn tunfisk, siden jeg syns det er litt rart rått. Men det smakte helt ok.

Skrevet
Til dessert blir det blå plommer ovnsbakt med presset klementinsaft og kanelstang, servert lune med en kule vaniljeis.

:sikle: Varme plommer og is er kjempegodt! Det vil jeg også ha snart.

Gjest Eurydike
Skrevet
:sikle: Varme plommer og is er kjempegodt! Det vil jeg også ha snart.

Det er det! Men aller best når norske plommer er i sesong. :)

Jeg fikk noen importerte økologiske plommer i grønnsakskassen min med litt lite egensmak, så da ovnsbaker jeg dem i stedet med diverse smakstilsetninger, og satser på at det gjør susen. :tommelsmil:

Skrevet

Pinnekjøtt av villsau, poteter, vossakorv og kålrotstappe. Juleøl til. :nisse:

Skrevet

Skulle egentlig ha fiskemiddag i dag, men følte ikke for det i går da vi var å handla.. så blir lasagne i dag i stedet.

Skrevet (endret)
Det er det! Men aller best når norske plommer er i sesong. :)

Jeg fikk noen importerte økologiske plommer i grønnsakskassen min med litt lite egensmak, så da ovnsbaker jeg dem i stedet med diverse smakstilsetninger, og satser på at det gjør susen. :tommelsmil:

Det er best når det er sesong for det, ja, men jeg har samtidig flere ganger opplevd at smakløse plommer blir veldig gode når de bakes.

Middagen i dag blir spansk potetomelett, ovnsbakt laks og en enkel salat.

Endret av Vera Vinge
Skrevet (endret)

Helstekt indrefilet av svin med sautert spinat og sopp til, smørsurrede poteter og en eller annen saus..

er det noen som har en oppskrift på en rødvinssaus (eller lignende) uten fløte? Har ikke mer fløte igjen og orker ikke gå på butikken.. :engel:

det eneste jeg har er rømme, melk og rødvin..

går det an å koke inn rødvinen med soppen og så ha opp i litt rømme og kraft + div krydder? eller hva tror dere..? :roll:

årr. hvorfor har jeg ikke fløte eller creme fraiche :sur:

Endret av LekeHusmor
Skrevet
Helstekt indrefilet av svin med sautert spinat og sopp til, smørsurrede poteter og en eller annen saus..

er det noen som har en oppskrift på en rødvinssaus (eller lignende) uten fløte? Har ikke mer fløte igjen og orker ikke gå på butikken.. :engel:

det eneste jeg har er rømme, melk og rødvin..

går det an å koke inn rødvinen med soppen og så ha opp i litt rømme og kraft + div krydder? eller hva tror dere..? :roll:

årr. hvorfor har jeg ikke fløte eller creme fraiche :sur:

Mulig det er for sent, men jeg liker å piske inn kalde terninger av (fortrinnsvis) usaltet smør mot slutten. :)

Skrevet

:sur:

dumme saus!

jeg røsket sammen det jeg hadde, litt sukker, litt sjalottløk, rødvin og kraft og det virket ganske godt faktisk. så snudde jeg meg vekk i 5 min for å skjære opp kjøttet og når jeg snudde meg for å piske inn smøret så var alt svidd!! sånt skal ikke skje.

orket ikke gjør alt på nytt så brukte bare noe balsamico-krem isteden. var helt OK.

Gjest Eurydike
Skrevet

Middag i dag blir fullkornsspaghetti i sterk tomatsaus med grilede aubergineskiver, kalamataoliven, middelhavsansjos og parmesandryss.

Skrevet
Kylling- og søtpotetpai med karri.

Du har ikke oppskrift på denne?

idag blir det ribberester fra igår, gulerøtter, erter, poteter og surkål...

Skrevet

Tomatisert fiskesuppe med lyr, scampi og kamskjell.

Foccaciabrød med aioli ved siden av.

Skrevet

Spagetti med carbonarainspirert saus, men med varmrøkt pepperlaks istedetfor pancetta. Og terninger av rød paprika hadde jeg også oppi. Ble veldig godt, selv om jeg ikke hadde fløte og brukte lettmelk med litt smør/mel jevning i...

Gjest Ludovie
Skrevet (endret)

I går:

Først toast med lakserillettes med ruccola og saltet kapers til. Deretter rosenkål- og geitostsufflé, så stekte havabborfileter med ertepuré og tomatterninger, stekt pancetta, ristede mandler, frisk chili og hakket estragon. Brownies med klementinfileter til dessert.

I dag har vi hatt lasagne og salat.

Endret av Ludovie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...