Gjest Ludovie Skrevet 29. november 2008 #22021 Skrevet 29. november 2008 Pasta med grønnkål, tomatterninger og chorizo-krydrede svinekjøttboller, og med revet provolone på toppen.
Arkana Skrevet 29. november 2008 #22022 Skrevet 29. november 2008 Hjemmelagede kyllingburgere i brød med diverse garnityr og ovnsbakte potetbåter til.
Gjest Eurydike Skrevet 30. november 2008 #22023 Skrevet 30. november 2008 Tyrkiske lammekjøttboller, sitronbåter, bulgur i tomat, grønn salat og matyogurt, samt et glass rødvin. Gleder meg litt - lenge siden sist vi laget dette! Til dessert blir det blå plommer ovnsbakt med presset klementinsaft og kanelstang, servert lune med en kule vaniljeis.
Vera Vinge Skrevet 30. november 2008 #22024 Skrevet 30. november 2008 Så spennende! Få høre om du liker det, da! Jeg elsker sushi, men spiser det altfor sjelden. Selv om det var litt spennende, så ser jeg meg ikke foreløpig som noen sushi-elsker. Litt uvel i magen ble jeg også, så det blir kanskje en stund til neste gang. Neste gang tror jeg også jeg skal velge noe annet enn tunfisk, siden jeg syns det er litt rart rått. Men det smakte helt ok.
Vera Vinge Skrevet 30. november 2008 #22025 Skrevet 30. november 2008 Til dessert blir det blå plommer ovnsbakt med presset klementinsaft og kanelstang, servert lune med en kule vaniljeis. Varme plommer og is er kjempegodt! Det vil jeg også ha snart.
Gjest Eurydike Skrevet 30. november 2008 #22026 Skrevet 30. november 2008 Varme plommer og is er kjempegodt! Det vil jeg også ha snart. Det er det! Men aller best når norske plommer er i sesong. Jeg fikk noen importerte økologiske plommer i grønnsakskassen min med litt lite egensmak, så da ovnsbaker jeg dem i stedet med diverse smakstilsetninger, og satser på at det gjør susen.
Nilma Skrevet 30. november 2008 #22027 Skrevet 30. november 2008 Pinnekjøtt av villsau, poteter, vossakorv og kålrotstappe. Juleøl til.
Litavesla Skrevet 30. november 2008 #22028 Skrevet 30. november 2008 Skulle egentlig ha fiskemiddag i dag, men følte ikke for det i går da vi var å handla.. så blir lasagne i dag i stedet.
Vera Vinge Skrevet 30. november 2008 #22029 Skrevet 30. november 2008 (endret) Det er det! Men aller best når norske plommer er i sesong. Jeg fikk noen importerte økologiske plommer i grønnsakskassen min med litt lite egensmak, så da ovnsbaker jeg dem i stedet med diverse smakstilsetninger, og satser på at det gjør susen. Det er best når det er sesong for det, ja, men jeg har samtidig flere ganger opplevd at smakløse plommer blir veldig gode når de bakes. Middagen i dag blir spansk potetomelett, ovnsbakt laks og en enkel salat. Endret 30. november 2008 av Vera Vinge
LekeHusmor Skrevet 30. november 2008 #22031 Skrevet 30. november 2008 (endret) Helstekt indrefilet av svin med sautert spinat og sopp til, smørsurrede poteter og en eller annen saus.. er det noen som har en oppskrift på en rødvinssaus (eller lignende) uten fløte? Har ikke mer fløte igjen og orker ikke gå på butikken.. det eneste jeg har er rømme, melk og rødvin.. går det an å koke inn rødvinen med soppen og så ha opp i litt rømme og kraft + div krydder? eller hva tror dere..? årr. hvorfor har jeg ikke fløte eller creme fraiche Endret 30. november 2008 av LekeHusmor
Gjest Ludovie Skrevet 30. november 2008 #22032 Skrevet 30. november 2008 Helstekt indrefilet av svin med sautert spinat og sopp til, smørsurrede poteter og en eller annen saus.. er det noen som har en oppskrift på en rødvinssaus (eller lignende) uten fløte? Har ikke mer fløte igjen og orker ikke gå på butikken.. det eneste jeg har er rømme, melk og rødvin.. går det an å koke inn rødvinen med soppen og så ha opp i litt rømme og kraft + div krydder? eller hva tror dere..? årr. hvorfor har jeg ikke fløte eller creme fraiche Mulig det er for sent, men jeg liker å piske inn kalde terninger av (fortrinnsvis) usaltet smør mot slutten.
LekeHusmor Skrevet 30. november 2008 #22033 Skrevet 30. november 2008 dumme saus! jeg røsket sammen det jeg hadde, litt sukker, litt sjalottløk, rødvin og kraft og det virket ganske godt faktisk. så snudde jeg meg vekk i 5 min for å skjære opp kjøttet og når jeg snudde meg for å piske inn smøret så var alt svidd!! sånt skal ikke skje. orket ikke gjør alt på nytt så brukte bare noe balsamico-krem isteden. var helt OK.
Gjest Eurydike Skrevet 1. desember 2008 #22034 Skrevet 1. desember 2008 Middag i dag blir fullkornsspaghetti i sterk tomatsaus med grilede aubergineskiver, kalamataoliven, middelhavsansjos og parmesandryss.
Susa Skrevet 1. desember 2008 #22035 Skrevet 1. desember 2008 Kylling- og søtpotetpai med karri. Du har ikke oppskrift på denne? idag blir det ribberester fra igår, gulerøtter, erter, poteter og surkål...
LekeHusmor Skrevet 1. desember 2008 #22036 Skrevet 1. desember 2008 Tomatisert fiskesuppe med lyr, scampi og kamskjell. Foccaciabrød med aioli ved siden av.
Kvist Skrevet 1. desember 2008 #22037 Skrevet 1. desember 2008 Spagetti med carbonarainspirert saus, men med varmrøkt pepperlaks istedetfor pancetta. Og terninger av rød paprika hadde jeg også oppi. Ble veldig godt, selv om jeg ikke hadde fløte og brukte lettmelk med litt smør/mel jevning i...
Gjest Golden Girl Skrevet 1. desember 2008 #22038 Skrevet 1. desember 2008 Idag ble det Calzone på restarant!
Gjest Ludovie Skrevet 1. desember 2008 #22039 Skrevet 1. desember 2008 (endret) I går: Først toast med lakserillettes med ruccola og saltet kapers til. Deretter rosenkål- og geitostsufflé, så stekte havabborfileter med ertepuré og tomatterninger, stekt pancetta, ristede mandler, frisk chili og hakket estragon. Brownies med klementinfileter til dessert. I dag har vi hatt lasagne og salat. Endret 1. desember 2008 av Ludovie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå