Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Vi har hatt frossenpizza fra Euroshopper: En med grønnkål og chorizokrydrede kjøttboller, én med ansjosfileter og kapers, én med sopp og løk, én med speket andebryst og rødløk, og alle med ekstra ost. :)

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Chilikrydret ovnsstekt ørret. Varm couscoussalat med tomater, asparges, basilikum, rødløk, squash og hvitløk ved siden av.

Skrevet

Skinnstekk ørret med beurre blanc, potet og pastinakkpuré og hvitvinsdampet fennikel. Cloudy Bay sauvignon blanc å drikke til.

Skrevet

Vi skal ha lammekoteletter, hummus og en salat med bulgur, granateple, agurk og koriander.

Gjest Eurydike
Skrevet

Fyldig spikersuppe med div. rotgrønnsaker, byggryn, Puy-linser, kikerter, rosenkål, krydret lammekorv og hakket bladpersille.

Skrevet

Etter to dager med kveite (dampet kveite tirsdag og fiskegrateng av restene i går), blir det i dag wok med svinekjøtt, løk, chili, brokkoli og paprika.

Lutefisk i morgen!

Skrevet

I går ble det potetmos med hvitløk, ovnsbakt laks og såvidt woket grønn paprika, sukkererter, forvellede brekkbønner, og små plommetomater.

I dag skal jeg spise hos noen andre, og jeg krysser fingrene for at det blir noe annet enn laks. (Når man ikke spiser kjøtt, men spiser fisk, blir det veldig mye laks når andre skal lage middag til en, og etter sånn ca. 200 laksemiddager i høst, blir man en smule lei. Jeg har inntrykk av at laks er den eneste fisken mange spiser, og det er i grunnen synd når det er så mye annet man kan spise av fiskemat. Men når andre lager mat til en, skal en vel heller ikke klage.)

Gjest Eurydike
Skrevet

Ovnsbakt laksefilet med sitronskiver, blomkålpuré med pepperrot og kokte aspargesbønner med ramsløk.

Skrevet

Pannestekt brosme med sautert kål, potetmos med hvitløk og soyanøttesmør.

Skrevet

Pasta med chorizo, grillet paprika, sitron og persille.

Gjest Eurydike
Skrevet

Hjemmelagde cheeseburgere og -brød, med grønn salat, cherrytomat- og chilisalsa og rømmedressing med kapers, revet agurk og hakket rødløk. Ovnsbakte mandelpotetbåter ved siden av - samt juleøl.

I tillegg er jeg dessertsugen, men vi får se hva det blir til.

Skrevet

I dag ble det hjemmelaget pizza, med kyllingbiter, sorte oliven, ananas og paprika. Og bunnen ble kjempegod, veldig sprø og luftig, mye bedre enn vanlig enda jeg gjorde akkurat som jeg pleier. Kan det at det er en annen ovn ha så mye å si?

Skrevet

Big One homemade style.. enkelt å greit i dag ettersom vi driver å gjør i stand til juleverksted i morgen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...