Gjest nextlife Skrevet 11. september 2008 #21101 Skrevet 11. september 2008 Pasta Carbonara, med soltørkede tomater og nystekte baguetter til.
Kvist Skrevet 11. september 2008 #21102 Skrevet 11. september 2008 I dag ble det en snål variant av en toretters Kokt fersk maiskolbe med smør, maldonsalt og pepper Og fullkornspasta med oliven, løk, hvitløk og små halve tomater, parmesanflak over.
mbi002 Skrevet 11. september 2008 #21104 Skrevet 11. september 2008 I dag ble det bare Pommes frites...
Irie Skrevet 11. september 2008 #21105 Skrevet 11. september 2008 Fish'n'chips, og aubergine beignet, servert med remulade. For mye fett kjenner jeg, jeg har pimpet appelsinjuce hele kvelden... Neste gang må jeg servere det med noe grønt og kokt til
LekeHusmor Skrevet 11. september 2008 #21106 Skrevet 11. september 2008 (endret) Det hørtes godt ut! Hvordan mandelpanerer du fisk? Tar gjerne en oppskrift på auberginekremen også jeg Jeg bare vender fisken i egg og så i knuste mandler.. hakker mandlene og så knuser jeg de i en morter slik at de blir ordentlig ja. knust gidder ikke bruke mel, for da klumper mandlene seg.. auberginen steker jeg med skallet på så den blir myk, og så moser jeg den rett og slett.. tilsetter litt salt og pepper og voila Endret 12. september 2008 av LekeHusmor
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. september 2008 #21107 Skrevet 12. september 2008 Igår kjøttboller a la krem http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=16391 Idag marinert ørret servert med tagliatelle, asparges og hvitvinsaus.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #21108 Skrevet 12. september 2008 Noe med strimlet svinekjøtt, men ikke wok... så da får vi se. Noe lapskausliknende?
Nilma Skrevet 12. september 2008 #21110 Skrevet 12. september 2008 Lammekoteletter, bittesmå ovnsstekte gulløyepoteter, karamellisert sjalottløk og grønne bønner. Dessuten har jeg en pastinakk som skulle vært spist snart, så jeg vurderer å lage puré av den - men det blir kanskje i overkant med tilbehør? :klø:
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #21111 Skrevet 12. september 2008 Lammekoteletter, bittesmå ovnsstekte gulløyepoteter, karamellisert sjalottløk og grønne bønner. Dessuten har jeg en pastinakk som skulle vært spist snart, så jeg vurderer å lage puré av den - men det blir kanskje i overkant med tilbehør? :klø: Det blir sikkert veldig godt, feks med litt parmesan i? Lam og pastinakk smaker i hvertfall veldig godt sammen. Ellers er det kanskje også en mulighet å ovnssteke den sammen med potetene.
LekeHusmor Skrevet 12. september 2008 #21112 Skrevet 12. september 2008 (endret) svinekam Pantrocas med hjemmelaget pasta parpadelle.. Må jo selvfølgelig ha chilensk vin også, så da blir det min favoritt: Vina Segú Endret 12. september 2008 av LekeHusmor
Nilma Skrevet 12. september 2008 #21113 Skrevet 12. september 2008 Det blir sikkert veldig godt, feks med litt parmesan i? Lam og pastinakk smaker i hvertfall veldig godt sammen. Ellers er det kanskje også en mulighet å ovnssteke den sammen med potetene.Jeg var inne på tanken om ovnssteking, men tenkte det var bedre med puré for å få litt fuktighet i mangel av saus. Parmesan var kjempelurt - tenker saltet fra parmesanen vil balansere sødmen i pastinakken, som jeg var litt bekymret for siden løken også blir ganske søt. Takk for tips!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #21114 Skrevet 12. september 2008 peppes pizza. oreo dream kake t dessert:) glær mæ!!!
Kvist Skrevet 12. september 2008 #21115 Skrevet 12. september 2008 Jeg bare vender blandingen i egg og så i knuste mandler.. hakker mandlene og så knuser jeg de i en morter slik at de blir ordentlig ja. knust gidder ikke bruke mel, for da klumper mandlene seg.. auberginen steker jeg med skallet på så den blir myk, og så moser jeg den rett og slett.. tilsetter litt salt og pepper og voila Jippi, enkelt OG godt. Høres lovende ut Takk for oppskrift og inspirasjon LekeHusmor.
Arkana Skrevet 12. september 2008 #21116 Skrevet 12. september 2008 Stekt skinkebiff med fløtegratinerte poteter og brokkoli.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #21117 Skrevet 12. september 2008 Noe med strimlet svinekjøtt, men ikke wok... så da får vi se. Noe lapskausliknende? Manglet poteter og kålrot, og ble veldig sultne, så det ble wok likevel. Med paprika og noen rare bøyde bønner fra hagen (litt av en avling, ca 15 bittesmå grønne bønner Neste år blir det ikke grønnsakshage, tror jeg).
Kvist Skrevet 12. september 2008 #21118 Skrevet 12. september 2008 I dag har jeg laget middag på lillebrors kjøkken, noe uvant kan man si Det ble fersk tagliatelle med kantarell, portobello, purre, aspargesbønner, kyllingbiter og fløte. Hadde tenkt å krydre litt med det jeg fant i skapet, endte opp med salt og pepper Lillebror og samboeren er ikke så intressert i matlaging som meg, så det var etter min mening veldig glissent i krydderhylla. Men godt ble det da, selv med rare kniver og mye leting etter ting.
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #21119 Skrevet 12. september 2008 Grillede grove lammepølser med urter, mandelpotet- og sellerirotmos, smørdampet strimlet kål med hvitløk og ovnsbakte klasetomater med oregano. Samt grov dijonsennep.
-Butterfly- Skrevet 12. september 2008 #21120 Skrevet 12. september 2008 Pastasalat med pasta, pesto, ruccola, skinke, soltørket tomat og agurk! *nam* måtte bli noe enkelt ettersom jeg jobbet kveld...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå