Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pasta Carbonara, med soltørkede tomater og nystekte baguetter til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag ble det en snål variant av en toretters :)

Kokt fersk maiskolbe med smør, maldonsalt og pepper

Og fullkornspasta med oliven, løk, hvitløk og små halve tomater, parmesanflak over.

Skrevet

Fish'n'chips, og aubergine beignet, servert med remulade.

For mye fett kjenner jeg, jeg har pimpet appelsinjuce hele kvelden...

Neste gang må jeg servere det med noe grønt og kokt til ;)

Skrevet (endret)
Det hørtes godt ut! Hvordan mandelpanerer du fisk? Tar gjerne en oppskrift på auberginekremen også jeg :)

Jeg bare vender fisken i egg og så i knuste mandler..

hakker mandlene og så knuser jeg de i en morter slik at de blir ordentlig ja. knust :ler: gidder ikke bruke mel, for da klumper mandlene seg..

auberginen steker jeg med skallet på så den blir myk, og så moser jeg den rett og slett.. tilsetter litt salt og pepper og voila :)

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Noe med strimlet svinekjøtt, men ikke wok... så da får vi se. Noe lapskausliknende?

Skrevet

Lammekoteletter, bittesmå ovnsstekte gulløyepoteter, karamellisert sjalottløk og grønne bønner. Dessuten har jeg en pastinakk som skulle vært spist snart, så jeg vurderer å lage puré av den - men det blir kanskje i overkant med tilbehør? :klø:

Skrevet
Lammekoteletter, bittesmå ovnsstekte gulløyepoteter, karamellisert sjalottløk og grønne bønner. Dessuten har jeg en pastinakk som skulle vært spist snart, så jeg vurderer å lage puré av den - men det blir kanskje i overkant med tilbehør? :klø:

Det blir sikkert veldig godt, feks med litt parmesan i? Lam og pastinakk smaker i hvertfall veldig godt sammen.

Ellers er det kanskje også en mulighet å ovnssteke den sammen med potetene.

Skrevet (endret)

svinekam Pantrocas med hjemmelaget pasta parpadelle..

Må jo selvfølgelig ha chilensk vin også, så da blir det min favoritt: Vina Segú :)

Endret av LekeHusmor
Skrevet
Det blir sikkert veldig godt, feks med litt parmesan i? Lam og pastinakk smaker i hvertfall veldig godt sammen.

Ellers er det kanskje også en mulighet å ovnssteke den sammen med potetene.

Jeg var inne på tanken om ovnssteking, men tenkte det var bedre med puré for å få litt fuktighet i mangel av saus. Parmesan var kjempelurt - tenker saltet fra parmesanen vil balansere sødmen i pastinakken, som jeg var litt bekymret for siden løken også blir ganske søt. Takk for tips! :)
Skrevet
Jeg bare vender blandingen i egg og så i knuste mandler..

hakker mandlene og så knuser jeg de i en morter slik at de blir ordentlig ja. knust :ler: gidder ikke bruke mel, for da klumper mandlene seg..

auberginen steker jeg med skallet på så den blir myk, og så moser jeg den rett og slett.. tilsetter litt salt og pepper og voila :)

Jippi, enkelt OG godt. Høres lovende ut :)

Takk for oppskrift og inspirasjon LekeHusmor.

Skrevet

Stekt skinkebiff med fløtegratinerte poteter og brokkoli.

Skrevet
Noe med strimlet svinekjøtt, men ikke wok... så da får vi se. Noe lapskausliknende?

Manglet poteter og kålrot, og ble veldig sultne, så det ble wok likevel. Med paprika og noen rare bøyde bønner fra hagen (litt av en avling, ca 15 bittesmå grønne bønner :roll: Neste år blir det ikke grønnsakshage, tror jeg).

Skrevet

I dag har jeg laget middag på lillebrors kjøkken, noe uvant kan man si :)

Det ble fersk tagliatelle med kantarell, portobello, purre, aspargesbønner, kyllingbiter og fløte. Hadde tenkt å krydre litt med det jeg fant i skapet, endte opp med salt og pepper ;) Lillebror og samboeren er ikke så intressert i matlaging som meg, så det var etter min mening veldig glissent i krydderhylla.

Men godt ble det da, selv med rare kniver og mye leting etter ting.

Skrevet

Grillede grove lammepølser med urter, mandelpotet- og sellerirotmos, smørdampet strimlet kål med hvitløk og ovnsbakte klasetomater med oregano. Samt grov dijonsennep.

Skrevet

Pastasalat med pasta, pesto, ruccola, skinke, soltørket tomat og agurk! *nam* måtte bli noe enkelt ettersom jeg jobbet kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...