Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heheh, nei jeg er definitivt ikke gjestmedgodemiddager :fnise: Har ikke vært innom denne tråden før i helgen faktisk :)

Ok da, jeg tror deg. Men jeg stemmer fremdeles for at alle gjester med gode middager skal registrere seg! :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskepai med blanding av røkt hyse og fersk brosme, lokk av safran. Tilbehør blir en enkel salat tenker jeg. Mandag er mandag :ler:.

Skrevet
Fiskepai med blanding av røkt hyse og fersk brosme, lokk av safran. Tilbehør blir en enkel salat tenker jeg. Mandag er mandag :ler:.
Det synes jeg hørtes ut som en veldig ekslusiv mandagsmiddag. Hvor tykt er det safranlokket, egentlig? :fnise:

Vi skal ha grønnsaksgryte med løk, gulrot, paprika, blomkål, kikerter, squash og rosiner, krydret med cayenne og spisskummen. Bulgur til.

Skrevet
Det synes jeg hørtes ut som en veldig ekslusiv mandagsmiddag. Hvor tykt er det safranlokket, egentlig? :fnise:

Det er ikke tykkelsen som teller vet du :fnise:

Men det jeg egentlig mente var lokk av safranpotetmos altså :sjenert:

Gjest Eurydike
Skrevet

:ler:

Her er vi ikke fullt så eksklusive på en mandag, så det blir fullkornsspaghetti med tomat, ruccola, kalamataoliven og chèvre.

Skrevet

etter mange kjedelige matopplevelser i England, gleder jeg meg til å igjen kunne stå for egen mat-lykke :fnise:

så idag blir det pannestekt tunfisk og villris, med avokadokrem, reddiker og ingefærbuljong.

Skrevet

Vi skal ha etersuppe m røkte pølser i og rundstykker til

Skrevet

Lørdag:

Timbale med smakssatt krabbekjøtt og avokado til forrett, hakkebøff med ovns-pommes frites, aspargesbønner og estragon-aioli til hovedrett, morellterte til dessert, og ost (Bleu de Laqueuilles og Maroilles) etter det igjen.

Søndag:

Terrine av perlehøne og svinekjøtt med diverse tilbehør til forrett, stekt laks, kokte poteter, purresaus og dampede aspargesbønner til hovedrett. Moreller, druer og nyplukkede blåbær til dessert.

I dag:

Lakse- og krabbekaker smakssatt med bl.a. estragon og dijonsennep, med purreløkrisotto og grønn salat. Friske blåbær til dessert.

Skrevet (endret)

Linsesuppe med lam og koriander, med hjemmebakt grovbrød til.

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Stekt seifilet med soyasmørsaus, potetmos og grønn salat med rødløk.

Mango stekt med grønn kardemomme servert med vaniljekesam til dessert.

Skrevet

Falafel i pitabrød med salat, grillede grønnsaker og dressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...