Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter nesten halvannen uke med kjøkkenoppussing (og usannsynlig kjedelige middager) er vi endelig i gang igjen. I går hadde vi lasagne med en enkel salat til. I dag blir det stekt laks med poteter, diverse grønnsaker og rømme med sitron og urter.

Skrevet (endret)

nydelig lammecarré igår, med deilig tilbehør takket være nextlife :bukke:

idag blir det pannestekt laks med soyanøttesmør, gulrot- og ingefærpuré og villris.

Endret av LekeHusmor
Gjest Eurydike
Skrevet

Stekt makrell (:hoppe:), sitronbåter, kokte poteter, kokt blomkål og saus/dressing av tyrkisk yoghurt, revet agurk og ramsløk.

Skrevet

hmh, jeg har vært i soppskogen igjen i helgen, så i går var det biff med broccoli og fullkornspasta og steinsoppsaus. Herregud hvordan jeg elsker steinsopp.

I dag blir det nok ingen middag siden jeg er borte lenge, men i morgen blir det nok kyllinggryte med kantarell, gulrøtter og kålrot.

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus, poteter, kålstuing og tyttebær! Namm..

Skrevet

På lørdag hadde vi først småterter med røkt sild og sjalotttløk med grønn salat, og deretter økologisk kalvebratwurst fra Bondens marked, med linsestuing, dampet brokkoli og ovnsbakte potetbåter til.

På søndag hadde vi villaks (fra fryseren) panert med eggehviter og revet parmesan, med risotto med bittesmå brokkolibuketter til. Dessuten hadde vi salat, og Tarte Tatin til dessert.

I dag hadde vi hvite bønner med gulrøtter og krydret tomatsaus, med franske hermetiske pølser og grønnkål.

Gjest nextlife
Skrevet

I dag ble det hjemmelaget lasagne (der ostesausen var laget av bøffel-mozzarella; utrolig god), frisk salat av bladspinat, agurk og granateple, samt foccatia med masse frisk basilikum både i deigen og oppå.

Skrevet

I går ble det fiskepudding med kokt blomkål, kokte gulrøtter og poteter.

Skrevet

Kylling Kiev med ovnsbakte grønnsaker og potetbåter.

Skrevet

I går kremet grønnsaksuppe (hjemmelaget) med blomkål, gulrøtter og purre.

I dag skal jeg ha salt kjøtt med kålrotstappe og poteter.

Gjest Eurydike
Skrevet

En lett improvisert spikersuppe med rester av røkt svineknoke, kikerter, røde linser, Puy-linser, hvitløk, purre og gulrøtter.

Skrevet

Vi skal ha arrostapado (peruansk rett, sikkert feil skrevet) :jepp: Nammmmm

Gjest nextlife
Skrevet

Har noen rester med oksesmåstek jeg må bruke, så jeg tror det blir brun lapskaus. Det er sikkert 5 år siden jeg lagde det, så jeg gleder meg.

Skrevet

lyst på fisk idag igjen, så har laget hjemmelagde fiskeboller..

skal servere de med hvit saus, kokte poteter, kokte gulrøtter, blomkål og brokkoli, bacon og et dryss karri over. nam!

Skrevet

Igår var det kjøttpudding av kylling/kalkun

Poteter, gulrøtter, fløtesaus og tyttebær.

Idag blir det laks som pensles med en blanding av hvitløkog revet ingefær rørt ut i olje

Poteter

aspargesbønner

Skrevet

Poteter, kjøttboller i brun saus og hjemmelaget kålrotstappe

Skrevet

I dag blir det pasta med bl.a. ansjos, hvitløk, chili, brokkolistilker og brokkolibuketter, med tomatsalat til.

Skrevet

I dag ble det fullkornspasta med tomatsaus og svinestrimler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...