Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wok med scampi og risnudler.

Måtte bare ha noe raskt, hadde en utrolig lang dag, men ble ganske nam-nam likevel ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wok med scampi og risnudler.

Måtte bare ha noe raskt, hadde en utrolig lang dag, men ble ganske nam-nam likevel ;)

Det hørtes riktig godt ut.

Her ble det chicken nuggets med båtpoteter og brokkoli. Sweet chili sauce ved siden av.

Skrevet

hjemmelaget minipizzaer.. med gorgonzola, artisjokkhjerter, italiensk salami picante, mozzarella og pesto og litt mer godis.. ikke alt på en og samme pizza da vel og merke :ler:

Skrevet

Først gratinerte krabbeskjell og salat med fennikel, deretter hjemmelaget pasta med smør og litt ikke-så-veldig-god tomatsaus.

Skrevet

Først en slags dekonstruert ratatouille hvor grillede squashskiver og aubergineskiver ble lagt lagvis med litt tomatsaus mellom hvert lag, og med butterdeig på toppen. Sabayonne av grillet paprika, samt parmesan"saus"; dvs parmesan støtt i morter sammen med en veldig god olivenolje til. Etterpå hadde vi linguine med krabbe, vermut, sitron, tørket chilipepper, fennikelgress og bladpersille. Deretter salat av ekebladsalat, fennikel og sukkerterter. Til slutt pavlova med bringebær og rips, med ripscoulis til.

Skrevet

Huff, jeg føler meg helt mindreverdig her!

Men i dag hadde jeg en litt lang dag, så vi spiste fullkornspasta med litt enkel tomatsaus med løk, kjøttboller, paprika og sopp.

Skrevet
Først en slags dekonstruert ratatouille hvor grillede squashskiver og aubergineskiver ble lagt lagvis med litt tomatsaus mellom hvert lag, og med butterdeig på toppen. Sabayonne av grillet paprika, samt parmesan"saus"; dvs parmesan støtt i morter sammen med en veldig god olivenolje til. Etterpå hadde vi linguine med krabbe, vermut, sitron, tørket chilipepper, fennikelgress og bladpersille. Deretter salat av ekebladsalat, fennikel og sukkerterter. Til slutt pavlova med bringebær og rips, med ripscoulis til.

Hvordan orker dere alt dette???

Skrevet
Hvordan orker dere alt dette???

Orker? Vi elsker å holde på på kjøkkenet, jo! :)

Dessuten tok det ikke så fryktelig lang tid å tilberede.

Gjest Eurydike
Skrevet

Her er planen som følger:

- Bruschetta med ovnsbakte cherrytomater og frisk timian.

- Grillet lam og speltgryn/grønnkålblanding med middelshavsansjos, hvitløk og parmesan. Chianti å drikke til.

- Smuldrepai med norske (sure!) epler og calvadosmarinerte rosiner. Samt vaniljeis.

Skrevet

Svinesteik, poteter, surkål, tyttebær og brun saus.

Sjokoladepudding med vaniljesaus og krem til dessert.

Skrevet

Lettsaltet torsk, grønnsaksblanding med litt av hvert og egg.

Skrevet

kebab her i dag. jeg skammer meg! :flau:

skal gjøre bot i morgen, lage ordentlig hjemmelaget fiskegrateng med god råkost salat til. gleder meg allerede :hoppe:

Skrevet

Boeuf bourguignon med potetstappe og brokkoli, og plommeclafoutis til dessert.

Skrevet

Til i går hadde jeg glemt :overrasket: å planlegge middag, men heldigvis hadde vi en porsjon hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så det ble redningen.

I dag skal vi ha resten av lørdagens cassoulet og en skvett Châteauneuf-du-Pape. :)

Skrevet

Fiskepinner med poteter, raspet gulrot og smeltet smør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...