Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Stekt steinbitfilet og en ovnsform med fennikel, amandine-poteter, klasetomater, hvitløk, frisk timian, sitron og en skvett pastis. Hvit burgunder å drikke til.

Et lite stykke sjokoladekonfektkake fra i går til dessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillet biff med grillede nypoteter og småløk, hjemmelaget kryddersmør, asparges og champignonstuing. Hjemmelaget kaffeiskrem til dessert.

Skrevet

Den kjempegode kebaben fra den lokale sjappa. Er evigheter siden sist!

I morgen blir det marinert entrecote, eller svinefilet med salat, saus og ris/noisettes.

Skrevet

Grilling på terassen! Må utnytte det som kanskje kan bli den siste sommerdagen...

Det blir grillspyd med indrefilet, squash, charlottløk, champinjong, cherrytomater og paprika marinert i hvitløksolje. Av tilbehør blir det hjemmelaget potetsalat, hjemmebakt foccaica og en balsamico salat av mozarella, rapidsalat, ovnsbakte cherrytomater med olje og min spesielle krydderblanding.

Til dessert blir det en hjemmelaget porsjons-ostekake.

Skrevet

I dag blir det pizzabuffet på Pizzadriver :)

Skrevet

Biff med peppersaus, stekt sopp og brokkoli

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg har satt til livs et litt snobbete burgermåltid: :lur:

Lakseburgere med salvie og vårløk i hjemmebakte halvgrove brød sammen med rød lollo, ruccola, klasetomater, avokado og dressing laget av matyoghurt, rødløk, kapers og litt revet agurk. I tillegg ovnsbakte halve amandinepoteter med frisk timian og fleur de sel (havsalt), og mer av dressingen. Boksøl å drikke til - burger er burger! :fnise:

Til dessert blir det siste lille flis av sjokolade/nøttekaken fra i forgårs, med et lass friske bringebær ved siden av. De sunne bringebærene nuller nemlig ut eventuelle uønskede effekter av den usunne kaken. :eeeh:

Skrevet
Jeg har satt til livs et litt snobbete burgermåltid: :lur:

Lakseburgere med salvie og vårløk i hjemmebakte halvgrove brød sammen med rød lollo, ruccola, klasetomater, avokado og dressing laget av matyoghurt, rødløk, kapers og litt revet agurk. I tillegg ovnsbakte halve amandinepoteter med frisk timian og fleur de sel (havsalt), og mer av dressingen. Boksøl å drikke til - burger er burger! :fnise:

Til dessert blir det siste lille flis av sjokolade/nøttekaken fra i forgårs, med et lass friske bringebær ved siden av. De sunne bringebærene nuller nemlig ut eventuelle uønskede effekter av den usunne kaken. :eeeh:

:ler:

Du har vel ikke oppskrift på de burgerbrødene og den kaken? :sjenert:

Gjest Eurydike
Skrevet
:ler:

Du har vel ikke oppskrift på de burgerbrødene og den kaken? :sjenert:

Kaken er ikke laget av meg denne gangen, men kjøpt på konditori av en velgjører. :fnise: Sender deg oppskriften på brødene. :)

Skrevet

Velgjørere er gode å ha de og. Takk for oppskriften på brødene. tenker jeg skal forsøke å glede mannen med burger på mandag. :) Det er han nemlig (u)normalt glad i. :fnise:

Skrevet

Klippfisk, kokte poteter og gulrøtter, bacon, hjemmelaget hvitsaus med rødløk. :gjeiper:

Skrevet

Veggisburger til middag. Loff med lun chevre, fikenmarmelade og valnøtter til dessert.

Skrevet

- Krabbe-bisque

- Gratinerte krabbeskjell

- Salat (romanosalat, ruccola, fennikel, selleri, tomat, vinaigrette med sherryeddik)

- Bringebærsorbet og nybakte mandelkjeks

- Bleu d'Auvergne og norske plommer

Nybakt brød gjennom hele måltidet. :)

Skrevet

Kylling Cacciatore med ovnsbakte hvitløkspoteter. Flytende sjokoladekake med friske bringebær og pisket krem til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...